Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Správné provedení parotěsné folie okolo pozednice

Od: jirikk odpovědí: 5 změna:

Rád bych se zeptal jak správně zateplit pozednici. Současný stav viz první obrázek. šikmina je zateplena vatou mezi krokvemi a trochou na krokvích. Pozednice je nezateplena, je na ní pouze štuk a výmalba, (vystupuje ze zdi, neleží úplně celá na zdi, pouze místy je položena na pilířích). Pozednice je studená, při velkých mrazech je stěna vlhká. Takže ji chci zateplit dle druhého obrázku - udělat na ní kaslík z izolace a sádrokartonu. Je tam nutné použít parotěsnou folii nebo postačí samotný sádrokarton? Nebude tam případná folie navíc nečemu vadit?

Děkuji

Správné provedení parotěsné folie okolo pozednice
Správné provedení parotěsné folie okolo pozednice #2

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

km
hodnocení

0x

ano, určitě paroťěs, jinak tam bude prostupovat vlhkost z mítnosti a můžete to mít pak mokřejší než teď

ale jsem laik, neveřete mi... ;)

marcopollo
hodnocení

0x
Pozednice by mela lezet na betonovem venci, nebo ne? Pokud to mate takhle, tak by stalo za to udelat dvojty rastr a parozabranu vest na prvnim rastru, na druhem rastru SDK. V soucasne parozabrane mate stovky vrutu, ktere nejsou utesneny dostatecne sadrokartonem.
Vzhledem ke skladbe bych sikminu kolem pozednice napojil az ke podlaze formou predsteny, 30cm cihla + 5cm EPS je dle me nedostačující.
Nejsem odborník, čerpám z toho co jsem nacetl, kdyz jsem resil něco obdobného
jirikk
hodnocení

Je to starý dům, pozednice nemá betonový věnec nebo možná jenom nějaký malý. Reálně je místy ve vzduchu a místy na sloupkách. Tam kde zatepluji, tak tam zrovna sloupky nejsou. Jedná se jenom o úzké schodiště. Předstěna by se mi líbila, ale není tam na ní místo, tak zatepluji jenom pozednici. Odhadem tak 8 cm vaty, dal bych tam tu s lepším lambda.

Dříve se věnce nedělaly, postavily se sloupky 30x30cm z cihel, mezi tím se pulštok vyzdil z 15 cm plné cihly.

hodnocení

0x