Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Příspěvek na bydlení

Od: leni odpovědí: 2 změna:
Žijeme teď přechodně v nájmu, máme podepsanou nájemní smlouvu a každý měsíc dávám majiteli fixní částku na ruku, nemám na sebe přepsané žádné energie.
Mohu si zažádat o příspěvek na bydlení?
Co musím doložit?
Stačí jen nájemní smlouva?
Případně ještě paragony za každý měsíc, že jsme nájem uhradil?

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hans
hodnocení

0x
Můžete si zažádat. Potřebujete nájemní smlouvu. Doklad o zaplacení každého nájmu. Doklad o zaplacení zálohy na elektřinu, plyn, služeb spojených s užíváním v bytě (ideálně evidenční list potvrzený majitelem, kde je toto uvedeno). Doklad o výši čtvrtletního příjmu u všech osob, které byt obývají, na předepsaném formuláři. To vše za čtvrt roku zpětně. Samozřejmě ještě podat samotnou žádost, rovněž na předepsaném formuláři. Vždy je rozhodné období čtvrtletí předcházející čtvrtletí za které žádáte. To vše předáte na ÚP a pak čekáte až to tam schroustají. Pokud budete splňovat podmínky, přiznají vám patřičnou dávku. Záleží na jaký narazíte úřad. Někde to jde rychle, někde čekáte dlouhé měsíce. Když něco opomenete, vyzvou vás k doplnění. Když nedoplníte, žádost zamítnou. Upřímně říkám, že toho je tolik, že běžný človíček to nemá šanci napoprvé nikdy sám správně vyplnit. Doporučuji si zajít přímo na úřad a tam si vše detailně zjistit a co nebudete vědět si nechat poradit. Každopádně brzy se to má celé měnit v nějakou jednu superdávku, kde se bud testovat i majetek, peníze na účtech, auta, chaty, chalupy, domy atd.

 

hodnocení

0x
Studijní materiál a formuláře máte zde uradprace.cz/... a zde mpsv.cz/...
Já Vám to zestručním na to základní:
1. Občanky dospělých, rodné listy dětí, u dětí po ZŠ doklad o studiu.
2. Žádost, formulář s náklady na bydlení, formulář s příjmy.
3. Potvrzení o zaplacení nájmu ("paragony").
4. Nájemní smlouvu. Z nájemní smlouvy by mělo být patrné, že se jedná o prostor k bydlení (aby tam nebylo třeba ateliér, sklad, garáž, nebytový prostor apod.). Dále je potřeba, aby bylo zřejmé, jaká částka je za nájem, částka za elektřinu, částka za plyn a částka za ostatní služby (voda, teplo, výtah, ...). Pokud to ve smlouvě nemáte, ať Vám to pronajímatel potvrdí na zvláštní papír. Vím, že to platíte paušálně ("fixně"), ale na 95 % to po Vás budou chtít.
.
Mohlo by to vypadat např. takto:
--
Vystaveno pro ... za účelem žádosti o příspěvek na bydlení.
Nájemce platí měsíčně pevnou částku 15000 Kč. Tato částka zahrnuje nájemné 9000 Kč, částku 3000 Kč za el. energii, částku 2000 Kč za plyn a částku 1000 Kč za ostatní služby spojené s užíváním bytu (tj. vodné a stočné, dodávka tepla a teplé vody, provoz výtahu a osvětlení spol. prostor). Uvedené částky jsou paušální a nevyúčtovávají se.
Vystavil ... dne ...
--
Kolonky částek na formuláři s náklady na bydlení nechte prázdné. Některý úředník to bude chtít jednou částkou do nájemného, jiný to bude chtít rozepsat. Tak ať to nemusíte předělávat.
Žádat můžete až 3 měsíce zpětně a dokládáte příjmy a náklady za předchozí kalendářní čtvrtletí.
Žádáte na červen, dokládáte 1. čtvrtletí (lede, únor, březen).
Žádáte na červenec a srpen, dokládáte 2. čtvrtletí (duben, květen, červen).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]