Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěl bych si zřídit soukromě fotovoltaiku na střeše bytového domu, která by sloužila pouze pro mě k ohřevu vody v bojleru. Potřebuji souhlas všech dalších vlastníků? Je nás dohromady 6 spoluvlastníků.
Ano, suhlas vsetkych plus rozne papiere : revizna sprava elektro vratane ochrany pred bleskom, hasici (vratane vedenia kablov, ktore su pod napatim cely den a nie je jednoduche ich vypnut) ...
Predstavte si pripad, ked blesk udrie do panelov a prepatie sa siri kablami k vam do bytu. Ako sa vam to paci?
No to nevím, nejsem elektrikář, předpokládám, že to mají nějak chráněné. Možná jsem to nenapsal úplně přesně, tím soukromě jsem myslel, že to bude sloužit jenom mně, ne že si to budu sám instalovat. Ale díky za odpověď.
@jirka : osetrene to firmy nemaju, im blesk neznici elektroniku a nezapali byt. Je im to jedno. Kvalitna a funkcna prepatova ochrana, tu vie spravne namontovat len malo ludi. Na streche panelaku / bytovky je to komplikovane, nejaka mrezova sustava bleskozvodov tam zvykne byt, pri montazi sa tu musi zohladnit.
@danicek : prave teraz, v case dotacii na FVE je plno firiem, ktore to sekaju jednu instalaciu za druhou a nejake ochrany maju viete kde. Revizaka maju vlastneho a ten razitkuje, aby sa peniaze tocili. Youtube je plne videi, ako vyzera "profi" instalacia od firmy a kolko chyb tam nezavisly revizak najde.
Takže ty shlédneš nějaké video, z toho usoudíš, že všichni staví zmetky. Tady v okolí vyrostla spousta větších i velmi malých elektráren, každá je jiná. Každá má specifické umístění, při montáži použili jiný styl, jiný postup. Ale jen suchar a egocentrik jako ty si dovolí prohlásit "Pokud jsem to nepostavil, neschválil já, je to špatně a zaslouží si minimálně odsouzení!
Bytový dům není pro něco takového vhodný. Na rozdíl od rodinného domu má zase jiné výhody - například není potřeba byt tepelně izolovat tam, kde jsou sousedé.