Nejste přihlášen/a.
Chtel bych se zeptat, jak postupovat pri rekonstrukci hospodarskych budov? Z jedne casti bych chtel koupelnu a z dalsich casti bych chtel vytvorit snookerovou hernu a pres leto tam mit treba cajovnu. Otazka neni primo na rekonstrukci, ale co delat pred celou rekostrukci. Projekt, premena hosp. budov na komerni ucel, hygienik. Kam zajit jako prvni?
Mnohokrat dekuji za kazdou radu.
Ludek
Zde máte základní informace o změně užívání stavby včetně formuláře - zdroj - náhodně vybrané město, které to má velice dobře zpracované nepomuk.cz/...:
Oznámení změny v užívání stavby
Autor: Jaroslav Samek
zveřejněno: 08. 05. 2009 13:23 hod.
Od 1.1.2007 nabyl účinnosti nový zákon č.183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (dále jen "stavební zákon").
Stavbu lze užívat jen k účelu vymezenému zejména v kolaudačním rozhodnutí, v ohlášení stavby, ve veřejnoprávní smlouvě, v certifikátu autorizovaného inspektora, ve stavebním povolení, v oznámení o užívání stavby nebo v kolaudačním souhlasu. Změna v užívání stavby musí být v souladu se záměry územního plánování, s veřejnými zájmy chráněnými tímto zákonem a se zvláštními právními předpisy.
Změna v účelu užívání stavby, v jejím provozním zařízení, ve způsobu výroby nebo v jejím podstatném rozšíření a změna v činnosti, jejíž účinky by mohly ohrozit život a veřejné zdraví, život a zdraví zvířat, bezpečnost nebo životní prostředí, je přípustná jen na základě písemného souhlasu stavebního úřadu.
Stavební úřad vydá souhlas se změnou v užívaní stavby na základě oznámení osoby, která má ke stavbě vlastnické právo nebo prokáže právo změnit užívání stavby. Oznámení obsahuje popis a odůvodnění zamýšlené změny, její rozsah a důsledky. K oznámení se připojí doklad o vlastnickém právu ke stavbě, pokud stavební úřad nemůže existenci takového práva ověřit v katastru nemovitostí, popřípadě souhlas vlastníka stavby se změnou v užívání, a závazná stanoviska dotčených orgánů vyžadovaná zvláštními právními předpisy.
Jestliže stavební úřad se změnou v užívání stavby souhlasí, zašle do 30 dnů ode dne jejího oznámení souhlas tomu, kdo změnu oznámil. V opačném případě rozhodnutím, které je prvním úkonem v řízení, ve stejné lhůtě změnu v užívání stavby zakáže. Pokud stavební úřad ve lhůtě 30 dnů ode dne oznámení nevyjádří se změnou v užívání stavby souhlas ani ji nezakáže, má se za to, že se změnou v užívání stavby souhlasí.
Jestliže se změna dotýká práv třetích osob nebo vyžaduje podrobnější posouzení jejích účinků na okolí, stavební úřad do 30 dnů od oznámení změny písemně vyrozumí osobu, která ji oznámila, že změna podléhá rozhodnutí a zároveň určí podklady nezbytné pro řízení. Dnem jejich předložení je zahájeno řízení o změně v užívání stavby.
Náležitosti obsahu oznámení, souhlasu a rozhodnutí o změně v užívání stavby stanoví prováděcí právní předpis. (vyhláška č. 526/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení stavebního zákona ve věcech stavebního řádu).
Ohlášení se podává na příslušném formuláři, jehož obsahové náležitosti jsou stanoveny v přílohách vyhl. č. 526/2006 Sb. ( www.mvcr.cz).
Samozřejmě, že koupelna by nebyl problém, ale komerční využití. Myslím, že s přísnými hygienickými požadavky.
Mockrat dekuji za odpoved. Pokud se bude delat koupelna, tak uz tam budou natazeny veskere inzenyrske site, takze doufam, ze splnit hygienicke pozadavky by nemel byt problem, protoze to bude uplna vnitrni rekonstrukce. Nevite nahodou, na ktery urad zajit a zjistit jake hygienicke pozadavky budou potreba? A co k tomu potrebuji?
Dekuji.
opět základní hygienické zázemí se bude odvíjet od budoucí funkce objektu a od jeho kapacity návštěvníků (obyvatel).Pokud bude moct pojmout př. 150 lidí podle normy se určí počet mušlí, počet klozetů, počet umyvadel atp. V tom by měl umět plavat projektant daného objektu, a pak už Vám to příslušný stavební úřad a návazné organizace schválí nebo budou požadovat doplnění (zvětšení) hygienického zázemí. Projektovat Vám to dopředu myslím nebudou, to musí zodpovědná osoba v oboru-projektant staveb.Takže bych opět oslovil projektanta. Nejdříve se řeší Studie resp.Invest. záměr, pak územní a stavební řízení a pak realizační dokumentace, ale to jsem už moc daleko.
Miro dík, myslím, že jsme snad pomohli oba! Už se to zde řešilo:
I zde najdete potřebné rady. A to z pohledu praktika i "ouředníka". Tak ať narazíte na schopného a odborně zdatného.
A doplním něco k hygieně, asi to nebude moc záživné čtení. Doufám, že to jsou aktuální informace. Ale je možné platnost zákonů a předpisů zkontrolovat na : business.center.cz/...
mmno, úředníkovi myslim je vhodné předložit popis záměru a zjednodušenou projektovou dokumentaci - obrázky, náčrty, plus třeba i zákres do katastrální mapy atp. Nejdřív bych šel za někým, kdo mi to hodí rámcově na papír, a pak s těmito papíry na úřady. Vysvětlovat jim něco bez náčrtů a nákresů je myslim zbytečný. I když půjdete za starostou (příklad) je lepší mu ukázat návrh (studii) a nemusíte nic vysvětlovat. Barevné obrázky a třeba průvodní zpráva je myslim jako základ postačující. U nás tomu říkáme dokumentace investičního záměru. Otázka zda to projde nebo neprojde je druhá věc. Neradím, ať za to dáte desetitisíce, ale třeba v řádů tisíců bych do toho asi prozačátek investoval (jen můj názor).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.