Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Napojení na přípojky ve společném pozemku

Od: gama odpovědí: 15 změna:

Dobrý den, jsem v situaci znázorněné na obrázku. Vlastním stavbení pozemek přístupný z pozemku (cesty) kterou vlastníme podílem všichni v okolí. Nevím z jakého přesně důvodu se v lokalitě narušili vztahy mezi všemi sousedy. Nicméně potřebuji realizovat přípojku vody a elektřiny na svůj pozemek ale napojení musím udělat ze společného pozemku. Jak jsem již naznačil - souhlasy ostatních spolupmajitelů pozemku jen tak nezískám. Na ostatní nemám vůbec žádnou páku, protože oni mají své nemovitosti kompletně postavené, takže ode mě už žádný souhlas nikdo nepotřebuje. Znamená to, že jsem v patové situaci nebo na tuto situaci najdu nějakou oporu v zákoně? Moc děkuji

Napojení na přípojky ve společném pozemku

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

5x

Nejsem právník, ale z logiky věci: ten společný pozemek/komunikace je určena jako obslužná k těm pozemkům, tedy i k přivedení inženýrských sítí k pozemku, takže si myslím, že vám nemůžou zakázat používat tu komunikaci k účelu, ke kterému slouží ostatním majitelům, tedy zakázat vám zřídit si přípojku. Myslím si, že žádné povolení od sousedů nepotřebujete, pokud to stavební úřad vyžaduje, budete se muset obrátit na nějakou právní poradnu.

barak
hodnocení

2x

Souhlas k čemu, Že někomu znemožníš výkopem dostat se do baráku?

gama
No asi k uložení přípojky vody a elektřiny do pozemku, který spoluvlastní. Nemyslím si že si mohu jen tak budovat něco na pozemku, který vlastním pouze z 25%

hodnocení

0x

Taky bych řekl, že souhlas ostatních nepotřebujete. Je to běžné užívání svého pozemku - ostatně, přesně proto je ten pozemek takto sdílen...

doplněno 30.05.24 22:48:

Ano. A proto ho může užívat.

doplněno 31.05.24 10:17:

Pokud je to pozemek určený k přípojkám, tak ne.

km

To přece neni jeho pozemek, ale společný pozemek. To je zásadní rozdíl.

km

Užívání pozemku a stavba přípojky je něco jiného.