Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
budu potřebovat dočasně vyjíždět autem bránou ze zehrady. Je tam trávník a celkem dost do kopce, takže po dešti to vyjet nejde. Budu potřebovat si ten nájezd upravit, aby tam pár měsíců šlo autem vyjíždět. Pak bych tam chtěl opět nejspíš jen trávu. K dispozici mám paletu betonových dlaždic 30x30, takže bych mohl nájezd vyskládat z nich. Asi by fungoval i starý koberec, ale vypadalo by to blbě.Kdybych to vysypal štěrkem, tak už se ho snadno nezbavím. Napadá vás ještě nějaký jiný snadný a levný způsob, jak bez velkých zásahů zesjízdnit travnatý výjezd v kopci?
Dobrý den, jestli je to jen dočasné a s co nejnižšími náklady, tak klidně ty dlaždice. Za chvíli bude sucho, tak budou držet lépe na místě a mohlo by to být v pohodě. Možná jen první řadu dole něčím zapřít, pokud by ujížděly.
Popřípadě ten koberec a štěrk na něj - koberec zabrání jeho zarytí do trávy a těch pár kamínků bokem by nemuselo vadit.
Nebo, jestli máte k dispozici nějaká starší prkna, také pomohou.
Jinak mě napadly zatravňovací rohože, ale nejsou úplně nejlevnější Zatravňovací roho/... - vychází to na necelých 300,-/m2
Ale osobně bych spíše šel do řešení "co dům dá"a až na případnou trvalou úpravy bych investoval do něčeho kvalitního
Ta zatravňovací rohož nevypadá špatně, jen si nejsem jistý, jak moc to bude klouzat, až jí proroste tráva. Taky jich je hromada druhů ve velkém cenovém rozpětí, tak může být těžší vybrat tu ne moc drahou, která se ale nepotrhá, když si auto trochu hrábne. Ale líbí se mi, že to nevypadá moc pracně. Jsem čím dál línější.
Zhruba 144 kusů dlaždic?
Levně, nebo draze? Je to rovně, nebo do zatáčky?
Já mít správný počet dlaždic, tak vytyčím rovnou dráhu. Udusat podklad, udusat podklad, dosypat do roviny zeminou, Udusat podklad, udusat podklad, opět vyrovnat a položit pruhy dlažby. Poté zasypat do šíře 15cm okolo dlažby na obě strany. Udusat,
Páč to máte asi osobní auto, to bude dobré. Hlavně aby voda netekla pod dlažbu.
Nebo draze a odborně, vykopat, odvozit zeminu, navozit mnoho štěrku a udělat to, jako jiní, pro mnohatunová vozidla.
Až někdy vyzkoušíte, že i po volně položené dlažbě lze jezdit bez problémů, tak se rozhodněte určitě správně, co Vám bude vyhovovat.
Nic ve zlém, podobné jsem zkoušel stále s vetším kusel kamete a tašek, po zimě vče zanmačnuté do země a bláto opět navrchu. Ten štěrk zajede do hlíny.
Nejdříve jsem sehnal slzičkový plech, 10x1500x3000mm, asi 7 kusů. Zbytek jsem pokládal do zeminy staré plné cihly.
Až když jsem měl prachy, začal jsem postupně dělat betonovou dlažbu Íčko 6cm na celý dvůr. postupně, dle peněz a možností.
Ale bez stěrku, jen staré tašky, kameny z překatrované zavážky atd.
Jezdí po tom Avia 10tun i VZV vozík. Proto zastávám názor, že důležité je hutnit podloží.
Spíš bych zkusil sehnat fůru hrubé dřevěné štěpky. Pokud by se dalo několik vrstev, tedy vždy po zaježdění do hlíny znovu posypat, tak by to snad mohlo fungovat. Nebo sehnat na pile levná nesámovaná prkna a udělat z nich "koleje" (pak vysušit a bude čím topit).
Jestli jste líný jak veš, tak nic nedělejte a počkejte na suché počasí a kopec hravě vyjedete. A pak do hospody na .
Pokud se odhodláte něco dělat, tak si dejte do úseku, kde to začíná podkluzovat betonové zatravňovací tvárnice a ty tam už nechte. Usadťe je na vrstvu hrubšího štěrku nejlépe 10 cm. Aby se první řada nevyvrátila, je dobré ji podbetonovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.