Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se bránit stavbě autobusové zastávky?

Od: eva* odpovědí: 25 změna:

Dobrý den, obec staví hned vedle našeho pozemku autobusovou zastávku, což se nám nelíbí. Ale nevím, čím argumentovat, jelikož na úřadě mi sdělili na mě ústní námitky, že zastávka nemusí splnovat odstupovou vzdálenost, a že vše se řídí aktuálním stavem. My teprve na pozemku plánujeme stavět a nemáme tudíž na pozemku ještě nic. Ale v místech zastávky jsme plánovali vjezd pro auto, což obec také nezajímá, protože je zajímá aktuální stav. Prosím, můžete mi poradit jestli je šance se nějak bránit a event. čím argumentovat? Děkuji moc

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

9x
avatar magdon

Ústní námitky Vám rozhodně nepomůžou. Máte na stavbu vjezdu projekt schválený stavebním úřadem, či dokonce stavební povolení? Byl Váš projekt schválen dřív, než územní plán obce? Jestli ne, máte smůlu. Jesti ano, zkuste se obrátit na právníka.

Kdyby všechny zastávky měly splňovat jakousi "odstupovou vzdálenost", musely by často být kdesi v polích za vsí.

 

una
hodnocení

4x

A kde má podle vás zastávka být? Nejlíp co. souseda že jo... Kdepak byla zastávka doteď?

Asi začni rychle stavět ten tvůj vjezd :) Starosta má pravdu, podle aktuálního stavu, ne že ty tam budeš chtít za 30 let něco

 

makk
hodnocení

2x

Podle mě moc možností nemáte. Pokud na stavbu zastávky bude vydáno stavební povolení, musí vás, jako souseda obeslat a pak se k tomu můžete vyjádřit. Ale dosáhnete asi jen průtahů a nakonec tam ta zastávka stejně bude.

 

vanep
hodnocení

1x
Vždy ošemetná situace. Obec potřebuje někde umisťovat zastávky, majitelé je většinou před své nemovitosti nechtějí. Ale někdy ty zastávky prostě být musí. Nevíme, jak máte velký pozemek, ale předpokládám, že před jedinou přístupovou cestu, aby vám zatarasili přístup, vám to stavět nechtějí, ani nemohou. Zkuste navrhnout vhodnější umístění, třeba jen o kousek vedle, kde by to nebudilo vášně. I stálé zastávky se při úpravách a opravách různě přesouvají a upravují. Tak posunout zastávku by nemusel být problém. Pokud už to ale mají rozestavěné, tak to se mi zdá, že jste se měla zajímat o dění v obci dříve a začít bojovat dříve. Teď už ochota něco měnit bude na obci bude menší.

 

hodnocení

1x

Projeď se po okolí a zjistíš, že vjezdů přímo v autobusových zastávkách, nebo těsně vedle je hodně.

 

asd1
hodnocení

0x
Buď začít chlastat se starostou a šéfem stavebního úřadu nebo jít za dobrým pravnikem a snad najde argumenty že tam zastávka být nemůže. Případně aby zastávka musela byt průjezdná aby do vjezdu šlo zajet.
Pokud se řeší aktuální stav, tak tam vjezd musí být před zastavkou, ovšem pokud se už staví tak to jsi nestihl.. právník a prostudovat všechny souvislosti, od územního plánu atd.

 

hodnocení

0x

Jak vypadají dotčené pozemky majetkově? Katastr?

eva*
hodnocení

Děkuji za neironickou poznámku k mé otázce a snahu poradit. Opravdu jen prosím o radu/možné argumenty.

Místo, kde bude stát zastávka je částí na pozemku obce (trvalý travní porost) a zbylá čast zastávky + terénní úpravy atd budou na komunikaci ve vlastnictví Kraje. Náš pozemek navazuje hned na oba pozemky, které jsou jakoby ve tvaru L. Celá stavba je dle výkresu přímo na hranici s naším pozemkem. Oznámení o zahájení řízení jsme obdrželi nyní, máme ještě možnost se vyjádřit. Do současné doby byla zastávka jinde, tato bude zcela nová.

km

Tak je čas, abyste se ústně, ale hlavně také písemně vyjádřili. Napište co vám vadí a proč a navrhněte lepší řešení. Snažte se dohodnout na kompromisu.

2metry

Nemusí nahoru být odstup i dočasné stavby od vašeho pozemku 2 metry? Pokud byste tam nějakou stavbu měli, tak od té stavby 7 m?

 

 

ml1
hodnocení

0x

Dodnes jsou obce, které mají zastávku (která nese jejich jméno) někde daleko v polích. Prostě protože nechtěli ten pekelný stroj mít v obci. Takže vlak zastaví uprostřed polí a obyvatele čeká dvou nebo tříkilometrový výšlap.

Zastávka před barákem se hodí, ne? Jezdíme takto za příbuznými, poté co zrušili vlaky (tehdy k poctě evropského roku železnic byla zrušená osobní doprava na mnoha tratích v ČR a nejen ČR (podobná opatření prý dělalo i Německo)), tak pro nás nemusí jezdit na nádraží, ale přistaneme s autobusem rovnou před jejich barákem (teda skoro, je to o barák vedle, to je ale detail). A díky intervenci starosty byl odstraněný i nepřípoj, takže hezky přestoupíme mezi autobusem z Prahy a do Prahy (předtím to akorát přesně nenavazovalo, že jsme kroutili hlavou, kdo může tak blbě ty odjezdy plánovat) a vlastně nám ani ten vlak nechybí, jenom ekologie dostává trochu na frak, lae tak to je starostí toho, kdo veřejnou dopravu objednává.

Tazatel má strach, že mu budou lidi chcát na plot u zastávky, nebo vejrat na grilovačku. Ale kdybych měl na rozdíl od plošně pětisetmetrové nudle s doživotní hypo plus prodejem obou ledvin čtyřhektarový pozemek, tak mě nějaká bouda na hranici pozemku netankuje, no...

S tím vlakem to znám. Když se před více než 150 lety u nás plánovala železnice, nebyl zrovna v naší obci zvolený starosta a tak nebylo nikoho, kdo by majitele pozemků přesvědčil o výhodách dopravní tepny. A tak koleje vedou vedlejším údolím, na nádraží to je jednou cestou 4 a druhou 6 km. A význam města od té doby stále upadá.

Rozhovor vyslechnutý v restauračním zařízení podobně postižené obce:

Turista: Proč proboha u vás máte nádraží až dva kiláky za vesnicí?!

Štamgast: Víš, mladej, my ho chtěli mít co nejblíž ke kolejím... *smich*

Jindřichův Hradec by mohl vyprávět...
Z Českých Budějovic do Brna jede sice vlak přes JH, ale oklikou přes Veselí nad Lužnicí (což je tedy neuvěřitelný "Bruntál"), protože když se železnice budovala, tamnější majitelé pozemků proti její výstavbě nic neměli na rozdíl od majitelů pozemků v JH).
Skoro by se dalo říct, že do JH vlak jede pouze tehdy, když ve Veselí špatně přehodí výhybku.

Lidi, uvědomte si, že výstavba železnic probíhala před sto padesáti-dvěma sty lety, kdy byly priority obslužnosti jiné než dnes. Co jsou dnes velká města, byly v minulosti vesnice, a opačně. A navíc, železnice která musí respektovat profil terénu zejména co se stoupání týče, se nemůže stavět jako silnice, kdy jste povozem s koňmi dojeli až k hospodě.

@ernie: Ale to o čem píšu není ten případ. To bylo přesně ve stylu "majitelé pozemků nechtějí a neprodají". Ani náznakem nešlo o špatný profil tratě.

@martincakl No já nevím, ale trať 225 přes JH byla zprovozněna 1871.

Ale o tom já se vůbec nepřu...

Aha, takže ty víš, že si stará Blažková postavila se svým záhumenkem proti C&K hlavu, jo?

Než začnete psát hlouposti (tedy už jste začal...), tak si vyhledejte informace.
Za nás se to (v JH, jasně) dokonce jako zajímavost učilo v dějepisu (jasně, jako zmínka, nijak podrobně).
Trať ČB, Lišov, Třeboň, JH byla plánována dokonce ve více variantách. Zapojena do toho byla jak města, tak později Schwarzenbergové a snad i Lanna.

No dobře, a jak to tedy je?

Co já mám informace, tak třeba v JH měl být větší železniční uzel, ten který je dnes ve Veselí nad Lužnicí.
No a dnes tady máme co? Jednu kolej po které sem tam něco přejede a dvě další odstavné, které akorát reznou.
Co si pamatuji že školy, tak (prý) mohli koleje z ČB vést kousek od našeho domu (logicky ze směru od Třeboně). Teď jedete z ČB do JH vlakem jedině přes VnL, jinak nelze.

 

hodnocení

0x

Vybudujte na vlastní náklady větší a lepší zastávku na svém pozemku!

Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?


 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]