Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
na podzim jsem vybavoval na baráku dílnu. Tak jsem v červenobílém hobby marketu koupil různé vruty a šrouby. Některé po krabicích. Včera když jsem se dostal do dílny, tak většina bíle zinkovaných šroubů a vrutů jsou jako že trochu orezlý. Dílna je nevytápěná, ale mám za to že když jsou zinkované, nemají reznou. Jsem kutil začátečník, tak se omlouvám za hloupí dotaz. Je případně nějaká ochrana?
Galvanické pokovení je různé. Asi nejlepší dle mě byla pasivace žlutým 6timocným chromátem. Takové ty silně zlaté šrouby, držáky, atd... laicky žlutý zinek.
Dnes se používá k vůli EU jen 3mocný chromát a ten je méně odolný.
Bílý zinek je ještě méně odolný.
Navíc šrouby se osebe dřou v krabici a pasivaci si omlátí na základní amteriál, což je ocel a ta rezne.
Pak je ještě černění, modrý zinek, atd...
Ochrana je skladování v méně agresivním prostředí nebo olejové emulze (nastříkat konkorem, ale kam pak zapatlané šrouby od oleje a prachu použít? Všude asi ne.
Hloupí dotaz to určitě není
Tohle byl 6timocnej chrom. Jsem ho přímo miloval.
Držák pod zapalovací trafo na Favo monotronic, držák za vstřikovací jednotku kabeláže, C držák kolem dokola víka termostatu co držel kabeláž, bowdeny, kabel ke startéru
Mě tím galvanovny dost tenkrát zklamaly (to byl někdy rok 2015, kdy to tuším zakázali). Když jsem si hrál s Favoritem, tak jsem všechny držáky i šrouby hlavy, atd... nechal opět do origo žlutého 6timocného Cr. Měl jsem pak motorovej prostor jako u nového vozu . To samé u karburátorů ty šroubečky a plíšky... jak novej. V kontrastu s vyčištěným hliníkem nádhera.
Pak EU zakázala 6timocnej a ten 3 mocnej už se tak neleskne a není ani tak odolnej a už to prostě nemá pomalu ani smysl do něj nechávat pokovovat... Naštěstí jsem se posunul o krok dál s auty a tohle mě přešlo. Jak to nebylo top perfekt, tak mě to přestalo bavit...
A podomácku pokovovat a shánět chemii jsem nechtěl.