Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Těsnění plastových oken v bytové jednotce

Od: patrik odpovědí: 8 změna:

Dobrý den,

potřeboval bych poradit ohledně bytu v soukroumém vlastnictví.

Byt již vlastním 3 roky a dnes jsem si pozval technika na kontrolu plastových oken. Zjistil, že těsnění nebylo měněno od roku 2010, tudíž máme v bytě zimu a hodně protopíme. Moje otázka zní, kdo je zopdovědný za okna v jednotlivých bytových jednotkách?

Ptám se z toho důvodu, že výměna a seřízení oken bude stát 10 000 Kč. Nejsou okna ve společném vlastnictví SVJ? Můžu SVJ vystavit fakturu?

Děkuji za odpověd a rady.

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

5x

Informujte se na svém SVJ. Záleží na tom, jestli okna jsou společnou částí domu či ne.

hodnocení

3x
To teda slyším poprvé, že by po deseti letech bylo těsnění nefunkční. Sice se má občas namazat,ale i tak . Po 15ti letech mám stále těsnění pružné a funkční. Je ale fakt, že mnoho lidí okna vylepšuje "zimním" přítlakem a pak se rámy i křídla různě deformují a těsnění nemusí doléhat nebo je již vymačkané. Jinak ze společného fondu oprav to určitě zaplatit nepůjde, ale záleží, jak to máte ve stanovách. Nebo koupit těsnění a vyměnit si ho sám, vyjde to podstatně levněji.

Výrobci si dávají různé podmínky pro údržbu, třeba i tu, že se má komplet těsnění po 6 letech vyměnit. Zdá se mi to též nadsazené a ještě jsem neviděl plastové okno, kde by bylo zničené silikonové těsnění po deseti letech provozu. Vlastníci oken si to nechají vesměs vsugerovat od montážníků, že musí výměnu provést.

Po 13ti letech jsme právě měnili komplet těsnění na RD - vnější těsnění, zvláště na jižní straně, bylo zkřehlé a místy profukovalo. Povětrnostní vliv dokáže i sebelepší materiál nahlodat či zničit

hodnocení

2x

Odpověď najdete v Prohlášení vlastníka. Pokud jej nemáte lze jej stáhnout z justice.cz po vyplnění identifikačních údajů SVJ.

hodnocení

2x