Nejste přihlášen/a.
Rekonstruuji starý RD a po elektrice a vodě opravuji zdi a omítku. Původní omítka není v nejlepší (pevném) stavu. Tam kde jsou na poťuk dutiny to oklepu na cihlu, jinak omítky nechám. Mám vše oškrabané až na první výmalbu.
Jak postupovat, pokud chci zdi přesíťkovat perlinkou a naštukovat? Oklepaná místa omyju/namočím, ošpricuju, pak přijde jádrová omítka a pak perlinka. Bude perlinka držet na té jedné vrstvě výmalby nebo je třeba malbu nějak zdrsnit či napenetrovat? Pokud je třeba zdrsnit, tak jak a čím? Pokud penetrovat, můžete mi napsat nějaký konkrétní typ a postup? Na perlinku použít lepidlo nebo stěrku? Za jak dlouho bude možné štukovat (v domě se netopí)?
Pak se chci ještě zeptat, jak bych měl postupovat, kdybych chtěl vynechat perlinku a rovnou štukovat na tu starou prvotní výmalbu. Půjde to, bude to držet?
Budu moc rád za pracovní postupy, doporučené nástroje i konkrétní výrobky a materiály. Jsem takový samouk.
Odstranit vše nesoudržné, malbu odstranit až na štuk, stěnu omést , ostříkat vodou (štětkou, zahradním postřikovačem ) pokud penetrace tak duvilax bd20 v poměru cca1:4-5 a na to štuk. (případně nějaká sdk stěrka. Perlinka s lepidlem je zbytečnost, navýšení ceny a taky víc práce. Pro lepší výsledak dp přeštukovat celé stěny, ne jen ty opravené kusy a zaházené drážky!
Byť lidé chtějí lepidlo s perlinkou a firmy to pro navýšení zisků dělají, je to zbytečnost!
Já jen doplním, že malbu pokud je hlinková, omýt, protože na ní štuk nedrží. Pak určitě provést sjednocující penetraci akrylátovou disperzí (např. zmiňovaný Duvilax, Soudakrat a pod). Lepší bude hloubková, protože lépe proniká do hloubky povrchů. Co se týče názvosloví, co použít na zapracování perlinky - nyní se tomu říká lepící a stěrkový tmel. Není to lepidlo na obklad.Viz obr. Nejlevnější výrobky jsou trochu horší na práci - méně akrylátu a více hrubšího plniva.