Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak zpevnit příjezdovou cestu

Od: petruska* odpovědí: 13 změna:

Dobrý Den. Máme na pozemek polní cestu která je hodně za deště podmáčená, nachází se v mírném svahu s převýšením asi 5 m o délce 60 m má vyjeté koleje a auto v ní už hrabe.

Jak nejlevněji zpevnit povrch?

Máme cihly z bourané stavby a napadlo mě, že bych je naházela do těch kolejí, ale od toho jsem odrazována, že se rozpadne.

Použít kameny co se dávají pod asfaltové cesty? ale netuším jak se jmenuje a kolik stojí.

Neřešil někdo podobný problém? Děkuji.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Petruško, samozřejmě nejdůležitější debata bude o penězích. Osobně bych (tak jsem to udělal i já) smíchal téměř všechny nápady kolegů. Zašal bych u Vás a použil cihly z bouračky. Předpokládám, že to jsou starší cihly a ty se jen tak nerozmočí. Po uježdění, udusání bych terén urovnal kamením, drceným recyklátem...

dle nákresu Jiřího. Musíte docílit toho, aby voda rychle odtekla do stran a pryč.

Opět upozornění na cenu, a ta je důležitá. Pokud je to opravdu polní cesta, domnívám se, že dostatek cihel to vyřeší.

bruk600*

Jak napsal kolega výše, bych použil cihly a další úpravy bych odložil zas na další zhoršení podmínek. Životnost každé cesty je nějak časově omezena a o tom jak dlouho bude dobře sloužit rozhoduje většinou velikost investice. Pokud máte možnost odvést podstatnou žást vody mimo cestu, tak to by výrazně prodloužilo její životnost. Cihly jsou dle mne velmi dobrým materiálem do polní cety. Tady v okolí sypali do cest zemědělci do cest střepy tašek a jezdí se na tom docela dobře.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Určitě se dají cihly z bouračky použít,ale nejdříve je nutné podmáčená místa odvodnit.Třeba drenáží.A pak navážet suť.My máme k zahrádkám úvozovou cestu,v jednom místě vytéká ze svahu pramen.To místo za deště vypadá jako malý rybník.odvezli jsme tam snad deset vozíků se sutí,chvíli je to dobré,ale za chvíli je to zamačkané do hloubky.Suť je nebezpečná také z toho důvodu,že se nedá vyloučit přítomnost hřebíků,a také sklo může pěkně pořezat pneu.Výborné jsou kusy vyfrézovaného asfaltu.

JABRAKA

 

hodnocení

0x

Nejlevněji vám přijdou plastové zatravňováky. Právě ty se používají na vjezdy pro osobní vozidla.

cyril*

Neřekl bych, že zpevnění 300 plochy zatravňovacími dílci vyjde nejlevněji. Jen tyto dlaždice by vyšly zhruba na +-90.000,- a to bez materiálu pro usazení a práce. Je dobré také znát kdo je vlastníkem cesty a podle toho postupovat. Ať tak či onak, nejprve je třeba zajistit odvodnění cesty a poté její zpevnění lomovým kamenem a povrch upravit recyklátem z živičných vozovek. Vše je ale také o finančních možnostech stavebníka.

jabraka*

Přesně tak.Ty zatravňováky stejně musí být použity jen na zpevněném podkladu,jinak se za chvíli utopí do podloží.

JB

 

celp*
hodnocení

0x

Dobrý den.Pro začátek tam nechejte navézt makadam(štěrk frakce 32-63 mm)530,-Kč za kubík a chtělo by to zhutnit v nejhorším případě ručně.

technikjirik*

osobně souhlasím s touto frakcí, ale doporučuju bagrem strhnout alespoň o 10 cm dolů a po stranách cesty udělat rygolek a pak vysypat makadamem. Zkusím dát obrázek jestlise podaří

doplněno 31.05.10 08:12:

Doplňuji k frakci.. 0-64mm kameniva. Kameny tvoří spevnění a prach pak utěsnění. To když se upěchuje válcem tak je to i v zimě udržovatelné.

technikjirik*

ted ten obrázek...

Jak zpevnit příjezdovou cestu

 

ladislavtikal*
hodnocení

0x

dobry den asi nejlevnejsi bude kdyz si zjistite kde kolem vas je recyklacni centrum od nich vzit betonovy recyklat ktery by potrebovat zhutnit anebo hrubsi lupek a nahoru kdyby byl nejlepe jemny lupek ktery nestoji moc a tim udelat finalni vrstvu osobne navazime lupek na stavby na cesty kdyz je bahno a ujizdi se ton nakladakama a to hodne moc drzi a je to za min nez polovicni cenu jak za sterk a tak dale

doplněno 31.05.10 09:27:

zud.cz/... kouknete az dolu mate tam ceny a dokumenty k nahlidnuti stoji to za to cena lupek verzus sterk

 

technikjirik*
hodnocení

0x

ještě mě napadá jedna alternativa materiálu. Elektrárenský popílek. Je to odpad z uhelné elektrárny smícháný s vápencem. Stojí to míň než kamenivo apo zatvrdnutí je to téměř nerobitné. Musí se spracovat do 1 hodiny od expedice. Stačí jen uválet. Jmenujete se to stabilizační podklad. S úspěchem se to používá na vozovky III. třídy. Pokud nemáte žádnou elektrárnu v okruhu 30 km tak to berte jen jako zajímavost.

celp*

Taky mě napadla alternativa.Vyfrézovaný asfalt z vozovky.Používali to lesáci na zpevnění cest.Myslím,že je to odpad a nemuselo by to moc stát.

celpe, taky možná varianta, ale až na povrch. Jinak srovnání a podloží opět to nejlevnější -cihly z bouračky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]