Nejste přihlášen/a.
Elektro v hliníku? Shoďte jističe, sundejte kryt zásuvky, přeměřte, že opravdu nekope a dotáhněte šroubky na vodičích. A možná dejte fotku, jak ten vnítřek vypadá...
Makak, umíte číst? V čem konkrétně je rada špatná? Konkrétně, ne obecné kecy o oprávněných osobách atd...
Makak, já - shoďte jističe, vy - shodil aprávný jistič. Počítám, že průměrně inteligentní člověk dokáže shodit jističe v rozvaděči, opatrný shodí i hlavní. Na toto přeměření stačí fázovka za 25Kč. Ten zbytek, co to nedá, volá odborníka, počítám tak za dva litry. Vy jste kdo, ten normálně zručný anebo ten dojný, co na vše volá experty a platí, bo na život v paneláku nemá? Anebo dojič? Nemyslím, že máte odborné vzdělání ve všech řemeslech, takže po pravdě - jak žijete? Vodovodní baterie vám mění instalatér, vypínače elektrikář, upadlé obkladačky obkladač? Odpovíte po pravdě?
Jsem sice bývalý elektrikář, ale na vyzkoušení beznapěťového stavu zásuvky stačí noční lampička, dám do zásuvky, svítí, shodím jistič, zhasne.
Přesto doporučuji, ať to udělá elektrikář a zkontroluje i ostatní zásuvky, vypínače a svornovnice v bytě.
Při troše opatrnosti to podle mě může udělat i nekvalifikovalný (ale zručný) člověk. Pokud opravdu stačí jen utáhnout. A rovnou bych vzal všechny zásuvky. Ale ono se většinou ukáže, že je to na výměnu zásuvky a to už rozhodně by neměl dělat člověk bez kvalifikace.
Osobně teda mám z vody větší strach. Elektrika aspoň nestříká. A to nemluvím o plynu, do toho bych se vůbec nehrabal, a nevím jak jsem se nechal na dovolené přemluvit k výměně 8 kilové bomby (no asi ta představa, než na to někoho seženou, a když už jsem ji nastěhoval do apartmánu (správce říkal, tady ji pro vás mám, můžete si ji tam odnést, ale namontují vám jí zítra (přičemž zítra může znamenat klidně za týden)), tak jsem to zkusil; nevybouchli jsme dokonce ani nebyl cítit plyn).
ml1, souhlas.