Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je membrána karburátoru vytahaná

Od: boban® odpovědí: 23 změna:
Zdar, je tahle membrána karburátoru vytahaná?
Motorova pila, je to ta první membrána když se sundá první dekl vedle vzduchovyho filtru.
Jasně, že je to jen fotka, ale to zvlneni na fotce vidět je.
Je to 13let stará pila.
Jakou doporučíte případně opravnou sadu?
PILA
Dolmar PS 500
MOC DÍKY
doplněno 19.10.23 23:57: Uz jsem tohle resil pred 4roky,presne na chlup to samé. Pilu jsem nejak rozebral,karburator taky a pak to proste zase chytalo jak kdyby byla nova. Nevymenoval jsem ani jeden dil,NIC.
Tak teda nevim...karbec je nastavenej na zakladni nastaveni. Takze by mel fungovat. Vyfuk naprosto cisty. Svicka je hned mastna. Klapka sytice funguje jak ma.
Asi za to muzou zase Rusaci...

Je membrána karburátoru vytahaná

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Ono tak tá membrána vlastne vyzerá a slúži na nasávanie paliva z nadrže. Dôležitejšia je membrána čo uzatvára sacie a výtlačné kanáliky v karburátore. Náhradné membrány pre karburátor vyberajte podľa značky karburátora,čo je v pile namontovaný,lebo môžu byť od rozličných výrobcov v tom istom modely. Skúste pozrieť sem.

kasumex.cz/...


doplněno 19.10.23 10:58:

Ono tých chýb môže byť viac, od vybehaného motora,po netesnosť kľuky,zlej sviečky a vynechávájúceho zapaľovania. Ak je toto v poriadku,tak by som radšej tam dal nový karburátor,než meniť len membrány. Ide o to aká stará je píla.

hodnocení

@slavco31
Diky,ptam se proto,ze pila je neustale upita moc velkym mnozstvim paliva, pritom sytic mam vypnuty,proste tam jde moc benzinu...se sroubky L a H a sroubek volnobehu jsem uz otacet zkousel,pak zase vratil do zakladniho nastaveni karburatoru.
Svicka je vzdy mastna od paliva
Neco je tam spatne.
asd1
Těžko říct,klapka sytice je opravdu otevřená?
hodnocení

asd1
Dík za reakci
Ani, klapka se viditelně opravdu dobře zavírá i otevírá.
Tenkrát pomohlo demontovat a zase namontovat karburator, tak to zase tak udělám. Jen nevím co přesně tomu při demontáži a montáží pomůže, že to pak jde.
vernon
Tohle je regulační membrána a je v pořádku. Po třinácti letech bude ale vytahaná ta druhá, která čerpá palivo z nádrže. A možná nebude těsnit jehlový ventil.
Prodávají se opravné sady a mění se to všechno, včetně palivového sítka.
asd1

Pak regulační membrána a jehlový ventil.. Je to celek takže co přesně tam je blbě není moc jasné.. Celá sestava udržuje tlak paliva do trysek a nejspíš pouští víc než má.. ale mělo by to jít doladit přivřením trysek (to je ale odstranění následku ne příčiny)

PS 500 jsem měl taky, pak výměna za 5105 (lehčí a silnější)

asd1

19.10.23 10:58

Slavco nepleť tam nesmysly, netěsná klikovka = naopak chudá směs atd. Problém je v sestavě regulační membrány a jehlovýho ventilu..

Svoje Ego si riešte v krčme a nie na môj účet. Všetko má svoju súvislosť ohľadom podlaku v kľukovej skriny.

asd1
To není ego ale oprava úplných nesmyslů co tu píšeš. Netesna klikovka se projevuje chudou směsi,nikdy bohatou. Správně to píše Vernon,ty tu meleš kraviny,to si jdi vykládat kamosum do ty krcmy a ne sem.

Riešte si svoje problémy doma a nie tu so mnou. Pokiaľ ste si nevšimli ,tak tam boli popísané všelijaké príčiny, a vám padla do oka jedná na navážanie. Ako som už napísal nesprávny podlak,meniací sa podlak má priamy súvis na ovládanie membrán karburátora a je to jedná z možných príčin. Tá membrána čo je na obrázku s tým ventilom funguje na zmene podtlaku a tlaku z kľukovej skrine. Ak ten bude nevyhovujúci,tak sa ten ventil nemusí dobre zatvoriť. Preto som odporučil prekontrolovať všetko ostatné,než by sa investovanie do náhradných dielov nevyplatilo.

asd1

Kraviny píšeš ty sem, tak to nebudu řešit ani v hospodě ani doma.

Pleteš si čerpací a regulační membránu, regulační nemá s podtlakem v klikovce společného nic, ta reaguje na podtlak ve Venturiho trubici a z druhý strany je atmo.

Všechny možnosti co jsi psal jsou nesmysly který přebytek benzínu a tím bohatou směs způsobit nemůžou. Ani vyběhaný motor, ani netěsná klikovka, ani špatná svíce ani vynechávající zapalování. Tak zalez do tý krčmy. Zlatej Jabraka...

vernon
Ta membrána co je na obrázku, je regulační. Palivo nečerpá a podtlak v karteru motoru ji nezajímá. Reaguje pouze na podtlak v difuzéru karburátoru, který způsobuje odsávání paliva přes trysky a regulační jehly L a H do příslušných otvorů v difuzéru a otvírá jehlový ventil. Je to vlastně obdoba plováku u karburátorů s plovákovou komorou.
Na potlak v karteru motoru reaguje membrána čerpací. Pokud motor přisává do skříně přes vadná gufera, sníží se pulsace z karteru a to vyvolává snížený výkon v dodávce paliva, zvlášť při startování. Pokud je opotřebovaná čerpací membrána a její ventily nedoléhají, je tento efekt horší dodávky paliva ještě zesílen a u karburátoru nelze jehlami nastavit správnou směs - zůstává stále příliš chudá. Silně je tím ovlivněn hlavně volnoběh a akcelerace do otáček.
hodnocení

vernon
Ještě před 2mesici pila šla bleskově do otáček, volnoběhu zcela OK, pak pila ležela ladem, nalil jsem novou směs a nestartuje
vernon
Jehlový ventil těsní? Nezůstává viset v otevřené poloze? Nevázne ten mechanizmus? Není prasklá pružinka pod vahadlem jehly? Není ucpaný ten otvor v deklu regulační membrány?
V benzínu jsou dnes biosračky, způsobují zalepování karburátorů kaly, pokud motor nějakou dobu stojí.
hodnocení

Jehlovy ventil, jestli myslíš ten váleček s gumovou špičkou, tak ten vypadá v pohodě, pružina praskla není, sítko na opačné straně karburátoru (sundal jsem druhý deklik karbec) ucpané není.
Fakt nevím... Jak píšu, 4roky zpět rozebrání a složením to fungovalo jak nový.
Mám druhou pilu, ale chci vědět PROČ. Prijit na to a až to provozním, tak sem napsat příčinu, a
Možná to pak pomůže někomu jinýmu
asd1

Popiš to pořádně..

Bohatá směs a "nestartuje" jsou dvě naprosto jiný věci..

Nemáš to jen uchlastaný? Vyndat svíci, protočit aby se odvětralo a znova.. Po stříknutí benzínu do válce zavrčí?

Uloženka nevyjetá do sucha = usazeniny z biosložek, je to jak pryskyřice = ucpe to trysky karburátoru nebo i filtr..

Hned rozdělat karbec možná bylo předčasný..

hodnocení

Asd1
Podle zvuku se fakt uchlastava, ten rozdíl ve zvuku je znát, když je válec s pístem moc mokrej, mám to v uchu, věř tomu.
Vždy svíčku vyčistím, vysusim, válec odvětrám vyfoukanim a zkouškou zapálením páry sirkou.
Několik prvních zatahnuti naznačí zapálení a pak už se jen uchlastava dal a dal(sytic vypnutý)
Svíčka je vždy mokrá.

Asd1 a ten podtlak sa vytvorí kde? Možno nabehne tlaková níž v prírode a vznikne podtlak. Vaše logické myslenie je ešte na moc nízkej úrovni a vyššie už asi nebude. A inak som abstinet.

asd1
Podtlak pro regulační membránu je z venturiho trubice,z druhý strany je atmosférický tlak. S klikovkou to propojeny vůbec není. A bez už do prdele.

 

 

vernon
hodnocení

0x
Pokud jsou v hajzlu gufera klikovky, směs je chudší. Navíc to různě přisává různé množství vzduchu a tak se směs neustále mění a tím pádem i otáčky na volnoběh. To je vlastně první věc které si člověk všimne - že mu pila nedrží stále stejné volnoběžné otáčky, ale ty se časem mění i třeba podle teploty a nebo polohy pily. Nakonec se to nedá nastartovat buď vůbec, nebo je naopak motor neustále vyjetý v otáčkách a ty se nedají snížit.
Pokud jde do motoru najednou bohatší směs než by měla, problém je často v jehlovém ventilu, který u těchto karburátorů neustále za běhu motoru cykluje, narozdíl od karburátorů s plovákovou komorou, a tak se prostě opotřebovává. Proto je jehla s vahadlem, osičkou a šroubkem součástí opravných membránových sad.
hodnocení

Díky za odpověď
Gufera kliky v háji nejsou.
Pila jela ještě před 2mesici jak nová, nádherně držela otáčky, šla do otáček snadno, páčka plynu reagovala hned.
Motor je v pohodě. Starou směs jsem neužíval, radši vylil z nádržky a namíchal novou.
Jak píšu v doplnění mě otázky, přesně to samý 4roky zpět, to jsem ji rozebral, sestavil, neměnil nic a po smontovani jela jak nová...

 

hodnocení

Koupím opraváře školu sadu a uvidím.
Dotaz-mám karburator ZAMA C1Q-DM13
V opravarenske sadě je psáno ZAMA C1Q-DM13 B
Ví někdo, co značí to písmeno B?
kasumex.cz/...

 

hodnocení

Teď jsem chtěl vyzkoušet pilu a najednou jde tahat startovací šňůrou tak snadno, jako by tam nebyla svíčka, přitom jsem s pilou nic nedělal, stále nezprovoznil.
Jak je tohle možný? Že to samo od sebe takhle změní stav? Před pár dny při zkoušení startovat šlo tahat za šňůru ztěžka (kvůli dobre kompresi)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]