Dobry den, měl bych dotaz. Mam starsi strechu cca 25 let, kde je jako krytina pouzity pozinkovany plech, k ukotveni jsou pouzity klasicke hrebiky s olovenyma podlozkama. Skladba strechy je deska, asfaltove pasy, plech. Vlivem povetrnostnich podminek se nektere plechy nadzvedavaji a hrebiky povylezou, olovene podlozky sem tam odpadnou a me by zajimalo, jestli mohu ty kotvici hrebiky vytahnout a nahradit farmarskymi vruty s EPDM podlozkama viz obrazek. V tomto ohledu jsem laik a nerad bych strese timto nejak "ublizil". Dekuji za radu
Výměnou za nerez šrouby jsme řešili u Al krytiny podobného provedení. (Hlavy šroubů byly v barevném provedení). U vás barva hlav nehraje roli, plech natíráte... doplněno 30.08.23 06:31: Používali jsme délku 50mm... uchycení přes "vlnky" ..
Dobry den. Měl jsem ten samý problém Nakonec jsem koupil hliníkové hřebíky se silonem.gumou.co seženete.(profi prodejna ). A spravil jsem to hřebíkama. Jak budete vytahovat ty staré asi se budou trhat. Ale,asi je to jedno jestli "texa" šrouby. Nebo hřebíky. Jediné co mě napadá že ty šrouby mají velkou hlavu tak aby to "nebilo" do očí.
Použitím hřebíků všeobecně bude zase časem docházet k jejich "vytahování". Doporučuji jednoznačně šrouby, ve vašem případě stačí pozink, u Al krytiny bezpodmínečně nerezové šrouby dostatečné délky, cca až 50mm, hlavy s těsnicími podložkami, odolnými k UV záření... Pozink plech a hliníkové hřebíky...snad, ale: Například dle tabulky připuštěný styk hliníku a pozinku může být velmi nebezpečný, pokud pozinkovanými hřebíky budeme kotvit hliníkové střešní šablony nebo opačně. Po několika letech mohou začít šablony pozvolna opouštět původní polohu a to díky zdegradovaným, pozinkovaným hřebíkům. Na těch je po pár letech dobře patrné zúžení v místě, kde se šablona dotýkala hřebíků.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.