Nejste přihlášen/a.
Kupoval jsem si teď novou ledničku z EuroWorldu, přes internet. Výška 130 cm nebo tak nějak. Záruka jen 2 roky myslím. Přišla ve velkém kartonovém obalu + různý polystyren "vložky" atd. Obal jsem zatím hodil do sklepa ale je dost velký a zabírá dost místa.
Chci se zeptat, obecně se uvádí (elektronika) že je nutné ji reklamovat v původním obalu, takže většinou si obaly (např. od PC komponent) schovávám, pro případ reklamace... Je nutné reklamovat i tyto velké spotřebiče (lednička v mém případě) v původním obalu? Nebo mi případnou reklamaci vezmou i bez obalu, jen si prostě odvezou samotnou ledničku...?
Musím skutečně ten velký papírový kartonový obal schovávat někde po dobu 2 let pro případ reklamace? Nebo jste si JISTI že ledničku vezmou pro případnou reklamaci i bez toho karton obalu, prostě "jen tak"...?
Díky
Musím spolu s reklamovaným zbožím předat původní obal a veškeré příslušenství?
Rozhodně ne. Zákon v souvislosti s přijímáním reklamací neklade na spotřebitele žádný požadavek na předložení zboží k reklamaci v původním či neporušeném obalu. Proto ani prodávající vám nemůže uložit tuto povinnost, kterou zákon nezná. Nepřípustným způsobem by totiž prodávající omezil váš přístup k právům z vad zboží, čímž by porušil zákon. Děje-li se tak ustanovením v obchodních podmínkách či reklamačním řádu, nepřihlíží se k němu.
Totéž platí i v případě požadavku na předložení veškerého příslušenství, například sluchátek při reklamaci mobilního telefonu. Nelze podmiňovat přijetí zboží do reklamace předáním celého obsahu koupeného balíčku, spočívá-li vada jen na jedné z jeho částí. Pokud byste žádali odstranění vady opravou, pak by takový požadavek byl jednak omezující a jednak nepřiměřený. V případě, že při reklamaci uplatníte právo na dodání nové věci nebo odstoupení od smlouvy, musíte být připraveni vrátit zboží včetně veškerého příslušenství.
Prodávající vás musí řádně informovat o podmínkách a způsobu uplatnění reklamace.
Kde je to upraveno: § 1814 písm. a), § 1815 a § 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; § 13 a § 24 odst. 7 písm. l) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele
Něco mi to připomíná:
Weigel:
Tak ke zmiji se blížíme tak, že lehce našlapujeme. Víte, ona totiž zmije
neslyší. To se málo ví. Ona se orientuje podle otřesů půdy. Lovec si tedy může třeba zpívat, ale nesmí dupat.
Smoljak:
Promiňte, že přerušuji, ale já když jdu s dětmi do lesa, tak zpravidla
tleskám a dělám takové to kššc! Abych případné zmije zaplašil.
Weigel:
Tak to děláte úplně zbytečně.
Smoljak:
Ale já to tak dělám už dvacet let a celkem se mi to osvědčilo.
Weigel:
Ano. To je úplně zbytečné.
Klidně si obaly schovávejte, je to Vaše rozhodnutí. Ale tazatel se ptal na něco jiného. Ještě jsem nikdy nepotřeboval obaly na reklamaci.
Telefon jsem donesl, obchodník převzal přístroj, vložil ho do sáčku a hotovo. Za měsíc mi dal peníze. I bez obalu.
Obal prodejce ocení ale tyhle spotřebiče se většinou na prodejnu nevozí a jezdí technici rovnou do domu
Pane Cukráři já jsem jasně odpověděl a nechápu tedy vaši reakci, ža si mám přečíst dotaz. Tak jsem chtěl od vás vysvětlit vaše myšlenkové pochody
Pane Spu, tazatel se neptal na Váš zvyk, schovávat obaly, ale zdali je musí schovávat, kvůli reklamaci.
Jak bylo doloženo předpisy, nemusí, i když Vy píšete "Rozhodně schovat..."
Dotaz zněl, jestli schovávat nebo ne. Já napsal, ano schovávat .Když to shrneme máme možnost odpovědět: ANO, NE, nebo NEVÍM. Zde je poradna, kde maji lidé různé názory bez ohledu na to, co je v paragrafech a tak doufám, že se zde mohu jasně vyjádřit, aniž bych posléze četl "to je váš zvyk, tak tu s tímto neotravujte"
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.