Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Svařování rutilovou elektrodou

Od: joguba odpovědí: 14 změna:

Zdravím,potřeboval bych poradit se svařováním rutil.elektrodou. Jsem začátečník a při svařování touto elektrodou se mi stává,že se při kout. svaru se navařovaný kov nanáší na oba svářené materály a v prostředku je mezera. Zkouším táhnout elektrodu i obloučky a výsledek je stejný. Když to svářím basic.elektrodou svár není dokonalý,ale je celistvý. Svářím invertorem OMICRON i když přehodím polaritu výsledek je stejný. Díky za radu.

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

svarec
hodnocení

3x

Rutilovým elektrodám je jedno na který pól se připojí - ale doporučuje se "-" (mínus). Na mínusu se lépe udržuje oblouk. Rutilky se také lépe zapalují než bazické, proto jsou pro začátečníky výhodndnější.

Jelikož oblouk dobře hoří i při malém proudu, tak začátečník často dává menší proud, než je potřeba, a výsledek je popsaný v dotazu.

Každopádně je třeba nastavit větší proud, někdy i přes hodnoty uvedené na krabici s eledtrodami. Vyzkoušet takovou hodnotu, která dostatečně prohřeje materiál a dostatečně roztaví kov, aby se všechno stavilo dohromady - záleží i na tloušťce svařovaného materiálu, protože tlustší materiál víc odebírá teplo než nějaké plechy.

Jako příklad uvádím "bodové" svařování armatůr, kdy jsme na rutilky průměru 4 mm nastavovali proud 350 až 400 A. Na delší sváry by to nebylo možné, ptotože elektroda by se rozžhavila, ale na bodové sváry, kdy se oblouk udržoval asi 1 vteřinu a elektroda tak měla možnost schládnout to bylo dobré. (To jen jako příklad toho, jaký prou rutilové elektrody vydrží.)

hodnocení

2x

Já když svařuju koutový svar, tak si vždycky beru elektrodu průměr 3,2mm. Ten kout potřebuje na vyplnění hodně materiálu. A se slabšími elektrodami dělám hezké housenky pouze do okamžiku, než odklepnu strusku.