Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Příspěvek na bydlení X zálohy na služby

Od: studentka odpovědí: 6 změna:

Dobrý den,

prosím zkušenější o radu. Od září budu studovat VŠ, mám nějakou brigádu, mám rozjednaný pronájem maličké garsonky, budu žádat o příspěvek na bydlení (spočítala jsem si, že na něj nárok budu mít, formální záležitosti mi jsou celkem jasné, ale narazila jsem na problém ohledně záloh na služby). Mám návrh smlouvy o pronájmu. Smlouva obsahuje čistý nájem a celkovou částku za služby (znění ve smlouvě: Platbu za služby, tj. dodávku a spotřebu elektřiny, vody, tepla, plynu, používání kanalizace, odvoz odpadků, osvětlení a úklid společných prostor, používání internetu (dále jen "Služby"), zaplatí nájemce pronajímateli spolu s platbou nájemného jako zálohu na platby ve výši 2.000 Kč měsíčně za tyto služby.

Pro jistotu jsem se smlouvou došla na oddělení, které vyplácí příspěvek na bydlení. Paní na přepážce byla moc příjemná, ale upozornila mně, že v případě, že smlouva bude sepsána takto, tak do nákladů budu moci použít pouze čistý nájem. Aby šlo uplatnit i náklady na služby, tak prý musí být přesně rozepsané částky kolik Kč na co. (ono ne všechny služby se dají pro tyto účely uplatnit - třeba ten internet ne). Obrátila jsem se tedy na pronajímatele a ten se tomu rozpisu brání - že to po něm ještě nikdy nikdo nechtěl a argumentuje tím, že nemůže říct, že třeba elektrika je 800 Kč, když je to jen záloha a ve skutečnosti to bude jinak. Já moc nerozumím tomu, proč mu vadí to rezepsat?

Energie zůstanou napsané na pronajímatele, který bude 1 x ročně dělat vyúčtování.

Nemáte s tím někdo nějakou zkušenost? Nevíte, jak z toho ven?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

safra
hodnocení

0x

Jo taky stejná zkušenost. Roky bydlíme u stejného majitele, který nám pronajímá byt a dokud jsme nemuseli minulý rok kvůli příspěvku na bydlení tak ve smlouvě to bylo stejně a prostě jednou za rok udělal majitel kompletní vyúčtování. A taky se na to ksichtil a měl kecy, ale nakonec to nějak rozpočítal i když je to plus mínus autobus.

studentka
hodnocení

No asi mu teda vadí, že s tím ztratí trochu svého času? Ale když to nerozepíše, tak já ztratím peníze ... Tak ho ještě zkusím.

Děkuju.

safra

No jsou dvě roviny proč se mu do toho nechce.

1. nechce se mu platit daň za pronájem bytu a když to nerozepíše může tím někoho odradit od dávek nebo jak to přesně popsat

2. opravdu ten čas. Lidí co hledají pronájem jsou mraky a bytů mnohem míň tak proč si přidělávat práci.

Tak to vidím já. Náš majitel je všelijaký má různé nálady, ale aspoň nám v tomto vyšel vstříc

studentka
hodnocení

A ještě mě napadá jedna možnost - kdyby to tedy nerozepsal a já uplatňovala teď pouze čistý nájem a když 1 x za rok udělá vyúčtování, kde to zřejmě bude rozepsané, tak můžu já ty služby (elektrika, voda, plyn) pak nějak uplatnit podle toho vyúčtování? To asi ne co?

id
V tomto nemám praxi. Napadlo mě vyhodit a napsat zvlášť do smlouvy internet, ktery se nepočítá do nákladů. Navíc platba za internet je každý měsíc stejná, neměl by být problém.
studentka
hodnocení

Na úřadě jim vadí, že tam není rozepsané přesně částka a za co - např. záloha na elektriku 1000, záloha na plyn 900, záloha na internet 100. Že je tam je jen záloha na služby celkem 2.000 Kč měsíčně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]