Nejste přihlášen/a.
Máme málo světla v místnosti. V této místnosti bývaly ještě dveře na zahradu. Stavební otvor po dveřích byl zazděn.
Dům je cihlový, izolace je 14cm polystyren šedý. Prlinka, lepidlo a na něm fasádní silikonový nátěr - světle žlutý odstín.
Rádibychom měli více světla, proto zvažuji že bych vyboural zeď na původní stavební otvor pro dveře, a do něj nechal nasadit francouzké okno.
Potřebuji poradit s jak se provede oprava na fasádě, po vyřezání výklenku do polystyrenu s fasádou, aby ve finále byla hezká.
Máme 9 let starou původní fasádní barvu co je na domě - barva je světlá žlutá. Je stále tekutá a během let jsem ji protřepával. Ale je možné že chemicky bude k.o., nejsem odborník. Také je mi jasné, že barva na fasádě během let bledla a nebude to ten samý odstín.
PROSÍM o radu jak postupovat s vyřezáním otvoru ve fasádě a především postup zapravení. Udělat polystyren špalet zvládnu.
Pokud by měl někdo fotku s hotovou podobnou realizací zásahu do zateplené fasády, prosím nahrejte ji sem. Rád bych viděl výsledek.
Každá fasáda se časem změní. Její odstín za pár let bude jiný. Viz odkaz:
Po 8 letech najelo auto do rozvaděče, na opravu jsem jim dal orginál kbelík, který zbyl z fasády. Když to udělali, nabyl jsem dojmu, že dali jinou omítku, ale osobně jsem zkontroloval, že datum na kbelíku bylo z doby provedení fasády, omítka řádně zamíchána, vzal jsem druhý kbelík, a opět stejný odstín.
Takže buď světlo na fasádu, nebo se zkazila barva z uzavřeného kbelíku?
Teď k dotazu, každopádně to bude vidět, ale přeci není problém, udělat okolo otvorů ozdobný pruh, fasádní barbou na zhotovenou omítku. Postupovat opatrně, omítku a lepidlo proříznot flexou, raději méně a pak doříznout. Šikovný člověk si poradí vždy, laik si najme někoho, kdo to umí.
viz: "barevná šambrána kolem oken"