Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat asi za 3 měsíce se chci odstěhovat od rodičů a žít s přítelem.Ale ten má pořád trvalé bydliště u svých rodičů,alwe bydlí v podnájmu u jednoho pána který má rodinný barák,Chci se zeptat jestli nahlásit změnu bydliště u toho pána když u něj bydlí i můj přítel a pak jak to bude s tím mým trvalým bydlištěm u našich,kdy se to zruší?A jak to bude na pojištovně? Jestli i tam nahlásit hned že se budu stěhovat nebo až budu odstěhovana?A ještě jedna otázka,chodí mi přídavky na dítě a když si zruším pobyt u našich jak to bude s vyzvedáváním,protože jsem studentka a ted maturuji tudíž ted musím odhlásit přídavky,ale ještě mi budou chodit? Jak dlohou dobu?Děkuji za odpověd
1x
Odpovím na jednodušší otáuku. Pokud chcete změnit trvalé bydliště, musíte mít souhlas majitele nemovitosti. V případě pronájmu je to složitejší věc, protože majitel nechce být vázán nebo- v lepším případě spolu s nájemní smlouvou Vám podepíše trvalý pobyt, ovšem většinou na dobu určitou. Nájem s trvalým bydlištěm je většinou dražší a majitelé vychází tak vstříc maminkám, které budou žádat sociální dávky na bydlení. Pokud to zrealizujete s trvalým bydlištěm, na jednom místě Vás přihlásí a na původní adrese automaticky odhlásí. Potom se budete chovat tak, že si necháte zhotovit nový OP a všude s tímto dokladem si vyřídíte potřebné věci.
ZP, případně účet u banky, kontaktní místo pro vyplácení přídavků apod.
Není to moje věc, ale pokud neexistuje nějaký vážný důvod, nechejte si prozatím trvalé bydliště u rodičů. Žít s přítelem můžete i když budete mít odlišnou adresu. Jste příliš mladičká, nevíte jak to bude za rok, dva.
Jiný rádcové, kde jsem se spletla, prosím, opravte mě.
doplněno 10.05.10 19:37:překlep: otázku ne otáuku.
doplněno 10.05.10 19:53:Ještě k otázce vyplácení přídavků na studenta. Nárok na tuto dávku máte zřejmě do konce prázdnin, pokud nenastoupíte do zaměstnání.