Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat asi za 3 měsíce se chci odstěhovat od rodičů a žít s přítelem.Ale ten má pořád trvalé bydliště u svých rodičů,alwe bydlí v podnájmu u jednoho pána který má rodinný barák,Chci se zeptat jestli nahlásit změnu bydliště u toho pána když u něj bydlí i můj přítel a pak jak to bude s tím mým trvalým bydlištěm u našich,kdy se to zruší?A jak to bude na pojištovně? Jestli i tam nahlásit hned že se budu stěhovat nebo až budu odstěhovana?A ještě jedna otázka,chodí mi přídavky na dítě a když si zruším pobyt u našich jak to bude s vyzvedáváním,protože jsem studentka a ted maturuji tudíž ted musím odhlásit přídavky,ale ještě mi budou chodit? Jak dlohou dobu?Děkuji za odpověd
Odpovím na jednodušší otáuku. Pokud chcete změnit trvalé bydliště, musíte mít souhlas majitele nemovitosti. V případě pronájmu je to složitejší věc, protože majitel nechce být vázán nebo- v lepším případě spolu s nájemní smlouvou Vám podepíše trvalý pobyt, ovšem většinou na dobu určitou. Nájem s trvalým bydlištěm je většinou dražší a majitelé vychází tak vstříc maminkám, které budou žádat sociální dávky na bydlení. Pokud to zrealizujete s trvalým bydlištěm, na jednom místě Vás přihlásí a na původní adrese automaticky odhlásí. Potom se budete chovat tak, že si necháte zhotovit nový OP a všude s tímto dokladem si vyřídíte potřebné věci.
ZP, případně účet u banky, kontaktní místo pro vyplácení přídavků apod.
Není to moje věc, ale pokud neexistuje nějaký vážný důvod, nechejte si prozatím trvalé bydliště u rodičů. Žít s přítelem můžete i když budete mít odlišnou adresu. Jste příliš mladičká, nevíte jak to bude za rok, dva.
Jiný rádcové, kde jsem se spletla, prosím, opravte mě.
doplněno 10.05.10 19:37:překlep: otázku ne otáuku.
doplněno 10.05.10 19:53:Ještě k otázce vyplácení přídavků na studenta. Nárok na tuto dávku máte zřejmě do konce prázdnin, pokud nenastoupíte do zaměstnání.