Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se počítá 14denní lhůta na odstoupení od smlouvy?

Od: honzaz odpovědí: 9 změna:

zdravím, máte někdo zkušenosti jak to je s vrácením zboží do 14ti dnů? koupil jsem přes eshop remosku, která po zapnutí nehřála. měl jsem jí doma 5dní, potom ji eshop pomocí ppl vyzvedl a poslal na reklamaci. včera mi ji vrátili opravenou. v reklamaci byla 25dní.

chci ale odsoupit od smlouvy, eshop ale tvrdí že jsem samozřejmě 14ti denní lhůtu propásl.

když je ale zboží na reklamaci, tato doba by se tam započítávat neměla? kam se obrátit s tímhle specifickým dotazem?

díky

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

re4zon
hodnocení

0x
Mel jste odstoupit od smlouvy uz pri podani reklamace, nebo odstoupit do 14 dnu hned pri vyskytu vady. Oboji je mozne. Ted je moznost odstoupeni uz dost sporna. Obratit se lze na dtest, coi nebo sos, vsude by to meli vedet.

 

hodnocení

0x
Neměl jste posílat zboží na reklamaci, ale rovnou odstoupit od smlouvy.

 

hodnocení

0x
14denni lhůta se počítá od data převzetí zboží. Samozřejmě tohle je sporné, ale většina eshopu nabízí odstoupení od smlouvy s důvodem nefunkční/rozbité apod. Proč jste neodstoupí už tehdy kdy se Vam přístoj pokazil? Tohle je spíš otázka na dTest a coi

 

lll
hodnocení

0x
Udělal jste chybu že jste reklamoval místo abyste odstoupil od smlouvy. Teď už asi smolík, jedině 3x stejná závada.

 

hodnocení

0x

To jsou dvě rozdílná opatření, které nelze slučovat. Možnost vrácení je pro seznámení se se zbožím koupeným na dálku, reklamace je náprava vady. Když jste nebyl rozhodnutý ji koupit, měl jste ji vrátit.

 

zora
hodnocení

0x

Čojka s tím nemá co dělat, neřeší odstoupení od smlouvy!

I. tazateli doporučuji přečíst § Odstoupení od smlouvy § 1829 - myslím že to je psáno jednoduchým a srozumitelným způsobem i průměrně inteligentní občan to pochopí. Například pokud by od toho e-shopu nebyl poučen, tak má lhůtu rok navíc...

II. Reklamace byla kladně vyřízená v zákoné lhůtě a tazatel je Bulík, jestliže nejprve požadoval opravu a poté to chce měnit a odstoupit od smlouvy!? To je asi jako když ho zaměstnavatel povolá do práce, a v práci mu řekne že už ho tam nepotřebuje ať jde domů...?

to mohl učinit už formou reklamace způsob vyřízení, odstoupení od smlouvy s vrácením plnění, formu vyřízení reklamace nemůže měnit, opět totální neschopnost si 10 let přečíst zákon:

§ 2106

(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo

a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,

b) na odstranění vady opravou věci,

c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo

d) odstoupit od smlouvy.

(2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.

(3) Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle § 2107

Vigilantibus iura scripta sunt (zkráceně vigilantibus iura = zákony jsou psány pro bdělé; rozuměj: pro ty, kteří dbají o svá práva)


doplněno 14.04.23 03:45:

jestliže nejprve požadoval opravu a poté to chce měnit - no Bulík typicky nepozaduje nic (beeee) a tak se vetsinou eshop rozhoduje mezi a a b), cim mensi, tim spise b) takze dostal Beeeeeé

re4zon
Ty mas pravni vzdelani a specializujes se na spotrebitelske pravo? Nebo jen tak dlouze placas, co si myslis? Uz podle prvni vety jsem si takrka jisty, ze bee je spravne. 1. Coika ma jako jednu z cinnosti poradenstvi pro verejnost v oblasti spotrebitelskeho prava. 2. Vzhledem k ucelu lhuty pro odstoupeni od smlouvy se rozhodne neda vyloucit, ze pri jejim preruseni kvuli nefunkcnosti vyrobku by nepokracovala dal. Ze to neni explicitne uvedeno v zakone nic neznamena, zakon nema pokryvat vsechny mozne situace, od toho jsou soudy. Vis o judikature, ktera tohle resi?
zora

Coika ti poradi: to je občanskoprávní spor :)

Četl jsi § 2106? Vždyť v rámci něj on mohl požádat o odstoupení od smlouvy a výrobek se tak nemusel opravovat a znova dopravovat k prodávajícímu a znova dopravovat zákazníkoviJudikát, který mluví o stavění 14 denní lhůty, neznám, ty ano?

S pravděpodobností hraničící s jistotou mohu říci, že lhůta 14 dní po obdržení zboží je konečná a nejde prodloužit, než v zákoně stanovených případech - třeba zmíněnou absencí poučení :) vždyť tu reklamaci můžeš řešit úplně mimo prodejce! Takže ta lhůta 14 dní je přesně pro ochranu prodávajícího, aby se v každém případě dozvěděl o odstoupení

 

hodnocení

0x

Jak už psali jiní, odstoupit od smlouvy ihned, ne až potom, kdy Vám výrobek vrátili a už funguje. A je dost možné, že tu první ani neopravovali a dali Vám rovnou novou. Pro ně je to výhodnější, než aby to dávali někomu opravovat, to jsou náklady navíc. Takto mi to bylo jednou vysvětleno. :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]