Nejste přihlášen/a.
zdravím, máte někdo zkušenosti jak to je s vrácením zboží do 14ti dnů? koupil jsem přes eshop remosku, která po zapnutí nehřála. měl jsem jí doma 5dní, potom ji eshop pomocí ppl vyzvedl a poslal na reklamaci. včera mi ji vrátili opravenou. v reklamaci byla 25dní.
chci ale odsoupit od smlouvy, eshop ale tvrdí že jsem samozřejmě 14ti denní lhůtu propásl.
když je ale zboží na reklamaci, tato doba by se tam započítávat neměla? kam se obrátit s tímhle specifickým dotazem?
díky
Čojka s tím nemá co dělat, neřeší odstoupení od smlouvy!
I. tazateli doporučuji přečíst § Odstoupení od smlouvy § 1829 - myslím že to je psáno jednoduchým a srozumitelným způsobem i průměrně inteligentní občan to pochopí. Například pokud by od toho e-shopu nebyl poučen, tak má lhůtu rok navíc...
II. Reklamace byla kladně vyřízená v zákoné lhůtě a tazatel je Bulík, jestliže nejprve požadoval opravu a poté to chce měnit a odstoupit od smlouvy!? To je asi jako když ho zaměstnavatel povolá do práce, a v práci mu řekne že už ho tam nepotřebuje ať jde domů...?
to mohl učinit už formou reklamace způsob vyřízení, odstoupení od smlouvy s vrácením plnění, formu vyřízení reklamace nemůže měnit, opět totální neschopnost si 10 let přečíst zákon:
§ 2106
(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.
(2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
(3) Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle § 2107
Vigilantibus iura scripta sunt (zkráceně vigilantibus iura = zákony jsou psány pro bdělé; rozuměj: pro ty, kteří dbají o svá práva)
jestliže nejprve požadoval opravu a poté to chce měnit - no Bulík typicky nepozaduje nic (beeee) a tak se vetsinou eshop rozhoduje mezi a a b), cim mensi, tim spise b) takze dostal Beeeeeé
Coika ti poradi: to je občanskoprávní spor
Četl jsi § 2106? Vždyť v rámci něj on mohl požádat o odstoupení od smlouvy a výrobek se tak nemusel opravovat a znova dopravovat k prodávajícímu a znova dopravovat zákazníkoviJudikát, který mluví o stavění 14 denní lhůty, neznám, ty ano?
S pravděpodobností hraničící s jistotou mohu říci, že lhůta 14 dní po obdržení zboží je konečná a nejde prodloužit, než v zákoně stanovených případech - třeba zmíněnou absencí poučení vždyť tu reklamaci můžeš řešit úplně mimo prodejce! Takže ta lhůta 14 dní je přesně pro ochranu prodávajícího, aby se v každém případě dozvěděl o odstoupení
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.