Nejste přihlášen/a.
Proč hned podvod? Prostě někdo udělal chybu při přepisu stavu. To se může stát. Určitě máte nějaký doklad nebo fotku při převodu, takže náprava je jednoduchá.
Doba, kdy se stav elektroměru přepisoval ručně na kus papíru už dávno minula. Z digitálních elektroměrů se stav odečítá bezkontaktně pomocí sondy přímo do čtecího zařízení. Chyba je prakticky vyloučená.
To jste na omylu. Při změně obchodníka se stav neodečítá digitálně, ale ručně a u některých dokládá fotkou. Digitálně odečítá jen distributor.
To je na byt vysoka spotreba, ake mate spotrebice? Varite na plyne alebo indukcii? Nejake podlahove kurenie v kupelni? Plazmova tv? Herny pocitac?
Vy máte ve stoupačce měřenou spotřebu? Spotřeba musí být za vaším elměrem. Digi elektroměry měří velmi přesně, již od řádu miliampér. Nebyl loňský odečet pouze odborný odhad? Pak jednoduše doma vše vypnout- nejlépe celý rozvaděč
a nechat 1/2 hod. vypnuté všechny spotřebiče v bytě. Elměr by neměl nic "natočit". Jinak reklamace možná- dodavatel si
elektroměr odebere, dá ho na kontrolu nezávislé organizaci. Pokud bude chyba v elměru uhradí vše dodavatel.
V případě 2 cejchovna ověří, že je přesnost elměru v toleranci, vše budete hradit vy!
Píšete si měsíční spotřebu? Uváděná čísla jsou nějaká zmatená. Pokud jste loni měli spotřebu 866 kWh za 4 měsíce, vycházela by roční spotřeba přes 2.5 MWh.
co budete reklamovat? no tak já třeba zapisuji elektroměr každý měsíc dlouhou řadu let, takže mám srovnání. Vy snad máte alespoň to srovnání o němž tady píšete. Nikde není napsáno že se elektroměr nemůže zbláznit stejně jako HDO , to jsem také zažil...Minimálně můžete dosáhnot toho, že vám dají dlouoletý průměr spotřeby, místo toho skokového nárůstu. Taky se na vás mohl někdo napojit a už proto bych se snažil zjistit co je příčina. Mohou nasadit kontrolní měřidlo...Tak bych to řešil já...
Nebylo předchozí vyúčtování založené jen na odhadu?
Koukal jsem 2 vyúčtování pozpátku a na elektroměr se u nás zřejmě nikdo nepřišel podívat (veškerá čísla byla označená jako odhad distributora), přestože za službu měření platíme (jedna z regulovaných složek ceny elektřiny). U loňského byl samoodečet, to bylo na základě té fišingově vypadající zprávy. Protože nikdo z rodiny nemáme potřebnou techniku, abychom to mohli zadat do nějaké aplilkace, tak jsme jim to tam šli sdělit osobně. Pak se zase budou odborníci divit, jak někdo může instalovat aplikaci nebo na něco klikat v mejlu nebo sms.
stčí mít aplikaci příslušného dodavatele, E-on má třeba aplikaci Energie 24, kde se dá zadat odečet. Já ho posílám čtvrtletně. S těmi odhady je jeden probléma to ten, že vám mohou 70%spotřeby dát do zimního období, kdy bvykle ceny zvedají. Není to nic proti ničemu, protože to umožňuje zákon.
Předpokládám klasický panelový byt s vlastním měřením. Nejdříve bych překontroloval na starém vyúčtování jaký byl stav na konci vyúčtování a zda souhlasí stejný stav na nové faktuře. Potom konečný stav na nové faktuře zda přibližně souhlasí s elektroměrem. Pokud bude vše OK, tak požádat elektrikáře, zda by nemohl namontovat podružný elektroměr a porovnat za určité období zda spotřeba souhlasí. Pokud se bude reklamovat fakturační elektroměr, tak při neopráněné reklamaci vše platíte. Důvod reklamace může být i jen to, že se vám zdá spotřeba velká.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.