Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, v jedné malé prodejně elektro jsem před rokem koupila domovní zvonek na malé tužkové baterie. Zvonek přestal zvonit, tak jsem se včera odebrala zvonek reklamovat, jelikož je ještě v záruce. V prodejně mě šokovala paní prodavačka, když mi po předložení daňového dokladu sdělila, že na daňový doklad platí reklamace půl roku a já jsem ho při koupi neměla chtít, protože ten se vydává firmám a ne fyz.osobám. Měla jsem chtít jen pokladní lístek. Prý je to tak uvedeno v obchodním zákoníku. Hledala jsem na netu, ale nikde jsem nic nenašla. Nevíte někdo , jestli je to možné? Zvonek nakonec poslala na reklamaci , ale až když jsem byla neodbytná.
Díky za odpověď
Daňový doklad se vydává i fyzickým osobám. Však i taková obyčejná účtenka, co vyjede v supermarkteru z poklady, zpravidla splňuje podmínky zjednodušeného daŃového dokladu.
Pro reklamaci je důležité, jestli byla smlouva podle občanského zákoníku (podnikatel x zákazník - nepodnikatel) nebo obchodního zákazníku (podnikatel x podnikatel - OSVČ i firma).
POkud se opravdu jedná o daňový doklad (nezjednodušený), tak obsahuje kromě jiného i identifikační údaje odběratele - takže záruka se řídí podle toho, kdo je vlastním tím odběratelem, jestli taky podnikatel nebo nepodnikatel.
Takže co mi tvrdila paní prodavačka je hloupost, záruka je prostě vždy 2 roky, i když se jedná o prodej - podnikatel x podnikatel - OSVČ, a ne půl roku, chápu to správně? Ještě mi tvrdila, že jsou malá firma, proto to tak mají, to si ale tak asi určili sami.
tam nezalezi jestli je to firma nebo osvč jsou registrovany tak to plati 2 roky mate narok na vymenu nebo vraceni penez
Má právo na odstranění vady, nikoli výměnu . Podrobně je postup uveden v §622 OZ - poradte.cz/... .
Záruka při prodeji koncovému uživateli se řídí Občanským zákoníkem. Prodej zboží mezi podnikateli se řídí obchodním zákoníkem a není pevně stanovena. Nicméně i při prodeji na IČ lze dojednat plonění záruky dle Občanského zákoníku.
Takže když není záruka pevně stanovena podle Obch. zákoníku, znamená to , že si záruku půl roku mohli tedy určit sami a paní měla v tom případě pravdu?
V případě, že prodají zboží "jiné firmě" a obchodní vztah se řídí Obchodním zákoníkem pak odpovědnost za vady se řídí jeho ustanoveními.
V případě, že prodají spotřebiteli řídí se odpovědnost za vady Občanským zákoníkem a záruční doba je nejméně 24 měsíců (s výjimkou potravin, ...).
dobry den prodavajici je povinen vam vystavit pokladni listek ,paragon kde by mel byt i razitko nebo nasledujici informace o prodavajicim ičo,dič paragon se dava do deseti tisic nad deset je to faktura s dobou splatnosti jinak zaruka je na 2 roky na pul roku je treba bazarove zboži atd. ktere na ktere se domlouva zaruka
Pokud jste zboží kupovala jako spotřebitel, tedy nikoli pro obchodní účely, je záruční doba bezdiskusně 24 měsíců - viz §620 Občanského zákoníku. Jiná siu´tuace by byla, kdybyste na daňovém dokladu byla uvedena jak "firma", tedy např. s IČ. Pak se záruka řídí Obchodním zákoníkem a je pouze věci smlouvy, zákonem není dána. Předpokládám, že Váš "daňový doklad" je doklad zjednodušený (tj. není uveden kupující) a Vy jste jej nepoužila do své nebo jiné firmy do nákladů. Pak je záruka 24 měsíců nesporná.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.