Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vrácení zboží Lidl, vrátí i peníze za dopravu?

Od: tm odpovědí: 12 změna:
Objednám si nějaké zboží v lidlu do 1000 Kč, tzn. budu platit dopravu. Píší, že vrácení zboží je zdarma a peníze vrátí na účet. Nevíte, jestli vrací i peníze za dopravu? Děkuji

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x

LIDL - doslovná citace o vrácení peněz při odstoupení od smlouvy:

Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání, které od kupujícího na základě kupní smlouvy přijal, a to stejným způsobem, jakým je přijal. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasil a pokud tím kupujícímu nevzniknou další náklady. Prodávající však není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než kupující předá zboží prodávajícímu nebo hodnověrně prokáže, že zboží řádně odeslal prodávajícímu.

 

hodnocení

3x
avatar jmlc
Ale vy dopravu neplatíte. Předání bude na některých místech ppl zdarma pro vás...
Cituji:
stačí už jen najít nejbližší PPL ParcelShop a zboží zde odevzdat.

jo už mi to došlo - jak to upřesnil miki...nenapadlo by mne, že bych si objednal zboží, vrátil a ještě chtěl proplatit poštovné...

Nicméně pokud chcete takto řešit, můžete si objednat u LIDLu zboží za více tisíc, mít zdarma poštovné, a pak to zdarma vrátit - když už chcete býti podobný hyeně... - nezlobte se na mne, ale připadne mi ta vyčůranost až odporná.

ahoj1

@jmlc Chybná odpověď.

Proč se vyjadřuješ k tomu, čemu nerozumíš? :)

Co se vrací? Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, musí mu prodejce vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží (typicky poštovné), které od něho na základě smlouvy obdržel. Nejzazší lhůta je 14 dnů po odstoupení.

takže teď je jen otázka, zda lídl vrací peníze za poštovné i při odstoupení od 15. dne do 90. dne. Což není jeho zákonná povinnost.

@ahoj1 máte pravdu, ale jak jsem psal, ne tak úplnou...
Vyrovnání účtů:
Na účet by vám měla dorazit stejná částka, jakou jste zaplatili – slovy zákona všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od vás na základě smlouvy prodejce přijal. Zpravidla tedy půjde o kupní cenu a poštovné. To vám ale prodávající vrátí jen do výše nejlevnějšího nabízeného způsobu dodání – pokud jste tedy při nákupu využili nadstandardní služby kurýra či expresního dodání, přijde vám částka zkrácená o rozdíl cen této a nejlevnější služby
Převzato z dTestu: www.dtest.cz/clanek-6562/e-shopy-a-odstupovani-od-smlouvy

 

hodnocení

1x
avatar mikihans
Ne, za dopravu směrem k vám vám peníze nevrátí, pouze za dopravu na vrácení zboží směrem k nim (přes PPL ParcelShop).
Ostatně taky vy nevracíte objednávku, (u které jste platil za dopravu), ale konkrétní produkt.
ahoj1

Chybná odpověď.

Proč se vyjadřuješ k tomu, čemu nerozumíš? :)

Co se vrací? Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, musí mu prodejce vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží (typicky poštovné), které od něho na základě smlouvy obdržel. Nejzazší lhůta je 14 dnů po odstoupení.

takže teď je jen otázka, zda lídl vrací peníze za poštovné i při odstoupení od 15. dne do 90. dne. Což není jeho povinnost

 

hodnocení

1x

Pravdepodobne podmienky v Lídlu budú rovnaké ako na Slovensku. Chcel som si cez eshop objednať kotučovú pílu v cene asi 170 € a váha cez 30 kg. V podmienkach na zákonné vratenie tovaru, bola jedná drobnosť,že tovar sa má vrátiť na poľsku adresu a samozrejme zaplatiť poštovné v závislosti od objemu ahmotnosti zásielky s uvedením,že to to môže byť do cca 150 €. Dokonca je rozdiel,či ste registrovaný alebo nie. Niečo je bezplatné a na niečo vás odkážu na podmienky vo zmluve.

 

re4zon
hodnocení

0x
Zjevne nikdo nepochopil dotaz. Ano, vrati penize i za zaplacenou dopravu.
ahoj1

I po 14 dnech? Ale co si budeme, to zboží můžeš vrátit klidně za 3 roky, když víš jak.

vrácení peněz za dopravu u vráceného zboží do 14ti dnů má také svá pravidla - nemáte úplnou pravdu...

Asi by potvrdila rádkyně @ivzez ... jenže tu jsem už dlouho neviděl. Podle mého názoru (a nejsem si dnes jist), by měl prodejce vrátit obě částky v případě vrácení kompletního zboží. Pokud objednám 2 věci a jednu vrátím, vrátí jen peníze za zboží vrácené. Měl jsem však několik vratek, kdy peníze za poštovné vráceny nebyly. A upřímně, jak jsem psal - myslím, že by to bylo nemorální peníze za poštovné chtít. To si jako budu objednávat věc za stovku, stovka pošta a stovka vratka - takže prodejce má 300 náklady plus balné atd.- a já budu jen vysmátý vyčůránek?

*zmateny*

ahoj1

Pokud tvrdíš, že nemám pravdu, tak uveď přesně v čem nemám pravdu. Jinak je to jen blábolení a odvádění pozornosti.

samozřejmě, pokud si objednáš X položek a vrátíš pouze jednu položku, tak nárok na vrácení poštovného nevzniká. To je snad logické.

Nicméně nejen tvoje dedukce o tom, co je a co není morální, jsou úsměvné. Bavíme se o právu anebo o morálce? Bavíme se o tom, jak to je ve skutečnosti u Lidlu, anebo o nějaké morálce, na kterou se nikdo neptal?

můj dotaz šel na @re4zon právě kvůli tomu, že zákon Řeší vrácení peněz za poštovné při odstoupení do 14 dnů, nicméně lídl má smluvní možnost odstoupení až do 90 dnů, a tam samozřejmě už peníze za poštovné vracet ze zákona nemusí, ale můźe dobrovolně

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]