Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zaseknutí výtahu s rozevíracími dvěřmi

Od: beckovababa odpovědí: 9 změna:

Ahoj, je normální aby v přízemí výtah rozjel, zastavil ve 2. patře a potom pří znovu zavírání dveří se dveře jakoby nedovřeli a zůstala tam 5cm mezera? A výtah nejel? Co v tomto případě dělat? Jiná možnost než je ručně otevřít nebyla..
Výtah by zůstal stát a dveře zavřené. Byl to takový ten výtah s dvojítými dvěřmi které se sami rozevírají.
Co byste udělali vy? Dveře šli otevřít celkem lehce bez síly.
Proč se vůbec někdy výtah zasekne? Za 35 let se mi to nikdy nestalo a to jezdím denně všude.
Tento se nezasekl, jen se jakoby nedovřeli dveře zajímavě.
Za jak dlouho by přijela pomoc?
Díky

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar nonek

Běžná porucha u používaného výtahu...jinak v kabině je tlačítko, které za normálního provozu ovládá místní zvonek. V případě poruchy delším stiskem tlačítka získáte spojení s dipečinkem, který zajistí vyproštění. Za jak dlouho? Různě...většinou 0,5 - 1hodina, když jsou zrovna poblíž, tak pár minut, 10, 15...

Kromě toho tam bývá telefonní číslo, na které voláte při poruše výtahu, když nelze vystoupit...pokud máte ovšem u sebe mobil...


doplněno 20.01.23 20:35:

Takže ke zbytku dotazu...když tedy zastavil v patře, kdy po roztažení dveří šlo vystoupit, je to dobré...ale většinou zastaví v mezipoloze, mimo stanici; a pak je nutná pomoc

 

olinl
hodnocení

0x

Spíš takové info: Výtahy v ČR s platnou revizí pokud se "zaseknou" v mezipatře(výpadek elektriky) by měly sjet do nejbližšího spodního patra a měly by jít otevřít dveře-alespoň to před sedmi lety tvrdili výtaháři se kterými jsme spolupracovali. Jinak dveře vvýtahu by se měly dovřít sami-je něco rozbité..

To jste špatně pochopil. Výtahy nemají záložní zdroj, takže při výpadku elektřiny nikam dojet nemohou. Prostě se zastaví tam, kde zrovna jsou a v té poloze je zajistí mechanická brzda. Teprve po obnovení dodávky elektřiny se automaticky resetuje ovládací elektronika a výtah sjede do nejnižší stanice.

aaa

Některé záložní zdroj mají. ale je to o penězích.

olinl

magdon-pokud mají systém podpůrných generátorů tak sjedou Jak se zachránit /...

Oline- POKUD MAJÍ -kolik jich to procentuálně má? kde jsem jel novým výtahem, tak to neměl -nemá ani jeden. Takže jich bude kolimk jeden z deseti? jeden ze sta?

U nás čtyři ze čtyř, generální oprava v ruce 2012... Ale UPS je nutno udržovat, není to zadarmo. Po cca pěti, šesti letech měníme kompletní UPS, pracuje od jara do podzimu ve vyšších teplotách, strojovny na střeše paneláku. Vycházelo to na 15000 Kč za +- 5 let...
A normálně při jízdě to nepoznáte, zda je tam zálohovaný zdroj. Jedině, že by došlo k vypnutí napájení ze sítě... A taky při zaklínování kabiny s tím nic nenaděláte...

hmm necelých pět let a já jednou a pár dalších už taky zůstalo trčet různě v mezipatří.-vždy zastavená dodávka elektřiny-bez závady na výtahu. Plus-servisák bydlí někde cca 100metrů daleko.

 

hodnocení

0x
avatar magdon

K tomu, aby se nedovřely kabinové dveře stačí hrubší nečistota ve spodní drážce dveří. Nedovřené dveře pak kvůli bezpečnosti brání tomu, aby se výtah rozjel. Samozřejmě může být i závada na dveřích.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]