Nejste přihlášen/a.
Krásný nový rok přeji
Uvažuji o FVE, ale jsem laik a nerada bych naletěla.
Roční spotřebu máme 13 MWh, topíme TČ (chápu, že v zimně FVE moc nevyrobí a na topení nepřispěje), vše máme pouze na elektřinu. Střechu máme orientovanou část na jih a část na jiho západ - vejde se tam cca 12 kWp). Nějaké nabídky sice mám, ale jak se v nich vyznat na co si dát pozor? Když nebude FVe vyrábět nebude sama požírat proud ze sítě? Jakou zvolit sestavu výrobce a proč? Co záruky, servis? Nebo o tom moc přemýšlím? Není to zrovna malá investice a ráda si vyslechnu vaše doporučení a zkušenosti. Moc děkuji
1) nova okna
2) zateplit barak
3) az pak resit fve
zmerte si spotrebu elektriny za unor az rijen, ta je relevantni, v zime vam to vyrobi 000
stridace si vezmou i 500w co mate, takze ano, je mozne ze berou vic nez se vyrobi, obvzlaste v zime
Již jsem podnikla proměření termokamerou a eliminaci největších tepelných ztrát, ale žádná hrůza. Normy, které jsou nyní to samozřejmě nesplňuje... holt rekonstrukce proběhla před 25 lety.
Jinak video je přínosné a jako nadšenc namá zrovna vhodné podmínky. Na instalaci máme dá se říci ideální střechu, větší plocha pro dvě plochy panelů na různé denní období - chytáme sluníčko od rána až do podvečera.
Na tom kanale ^^^ si projed vsechna videa v playlistu FVE... Jsou velmi informativni.
Ten Bajer je "blazen", ma fve za x mega a nikdy se mu to nezaplati jak sam hlasa, on to ma na hrani... Dost tomu rozumi.
Ve vasem pripade pokud mate idealni strechu, tak proc ne ale ne pres firmu na dotace, to bych fakt nedelal v soucasnosti se to NEVYPLATI ekonomicky.
Resp se to vyplati nekomu kdo ma bazen a mrazaky a servery a trvalou spotrebu, bznznalosti chatakteru vaseho odberu se neda ani naznacovat. Kazdopadne si myslim, ze prumernemu nezateplenemu baraku se to pres dotace financne dnes nevyplati, neboli investovana castka, vyuzita jinak, mu prinese stejne ci vetsi zhodnoceni jinde...