Nejste přihlášen/a.
máme kotel na dřevo. Jako každý den se rozdělal oheň a přikládalo se, dokud na expanzní nádrži nebylo cca přes 70 stupňů, pak se přikládat přestalo a znovu se začal dělat oheň až další den.
Dnes ráno je teplota na expanzní nádrži skoro 80 stupňů, oheň se ještě nedělal a radiátory v celém domě netopí.
Nyní si zatím nevíme rady, co s tím, nicméně vina padla na mne, že jsem natopil nádrž až na 80 stupňů místo na 70.
Přít se s nimi nechci, naopak se chci zeptat, je to možné, že se tím mohlo nějaké zařízení či elektronika poškodit? Nemá kotel či jiné zařízení v soustavě nějaké čidlo, které případně ochrání elektroniku v tepelné soustavě?
Jsem jen laik, co má rozdělávat a přikládat, proto se ptám, nikdo mne to toho jak se říká nezasvětil.
Děkuji za odpověď Čím to nakonec bylo napíši.
6x
Dobrý den, řekl bych, že se ohřátá voda nemůže dostat od kotle dál do systému a "vaří". Možná je např. omylem uzavřený kohout za kotlem nebo nefunkční čerpadlo nuceného oběhu, pokud tam je (někdy spadne jeho jistič). Ovšem, to je jen první odhad situace a závada může být i jinde. Zdravím!
2x
Jaký kotel? každá topná soustava je jiná, ale základní podmínky jsou stejné - otevřené patřičné ventily po trase ,funkční čerpadlo pokud je instalováno , čisté filtry a dobře odvzdušněný systém . Někdy může být problém ,pokud je otevřených ventilů moc - u známého nás potrápil špatně zavřený šoupák v ochozu oběhového čerpadla...mohlo se stát že při 80°C v nádrži jel kotel krátkodobě přes 95°C a někde se udělala vzduchová kapsa...
2x