Dobrý den,chci Vás poprosit o radu, a sice, nemám to vysledováno úplně do detailu, nicméně když dojde k vypnutí tzv. nočního proudu, tak je občas přes topení (od kotle) slyšet docela silné zalupání, jako když chladne topení a na displeji pokojového termostatu naskočí přerušovaná čára. Tento stav trvá tak do 5 vteřin a poté se vše vrátí do normálu. Zhruba měsíc zpět se 2x během dvou dnů dokonce stalo, že kotel hlásil chybu F0 (problém s elektronickou deskou) a na termostatu se objevila hláška "vnitřní porucha". Vyřešeno stisknutím tlačítka "reset". Od té doby se tak 1x až 2x za týden stane problém popsaný v úvodu.Měl jsem tu elektrikáře, který nám proměřil jističe a zásuvky a žádný problém nenašel. Se servisním technikem na kotel jsem mluvil jen po telefonu a ten mi navrhl max. výměnu základní elektronické desky.Nevíte prosím Vás, kde může být zakopán pes? Jedná se o 11 let starý kondenzační kotel Junkers Cerapur Smart.Občas při tom dojde i k poruše na elektrickém sporáku, vždy vyřešeno přecvaknutím jističe. Servisní technik na kotel mi napoprvé říkal, že to může být i vypadnutím jedné fáze, nicméně ČEZ žádný problém na adrese údajně hlášený neměl. Nerad bych, aby nám kotel "odešel" na svátky, kdy nám ho třeba i 14 dní nikdo neopraví. Děkuju, Honza
Kotel 11 let-to už elektronika může být na hraně životnosti (s montáží součástek co prd vydrží bych se nedivil..) Pokud tam nemáte již nainstalovány na zásuvky přepěťovky, dal bych tam alespoň mezi tu klasickou zásuvku 230V určenu pro kotel a el. šňůru plynového kotle přepěťovku Eaton Protection /... . Pokud bydlíte blízko trafostanice a v okolí mají byty/domy elektrotopení, je možné, že to ten kotel proudovým nárazem ovlivňuje(celou síť v domě/bytě). Elektrikář když u vás byl dotáhl všechny el. spoje od elektroměru až po zásuvku plyn. kotle, měřil případně měřákem impedanční smyčku(odpor)?
kana*