Nejste přihlášen/a.
Výměna 1f elektroměru za 3f v bytovce. Stávající rozvadeč viz foto z netu (mojí bohužel nemám, je zaplombovaná). Chci se vyhnout problémům, že se elektroměry nevejdou a technik zamítne montáž. Skříň má na výšku cca 70 cm a na šířku cca 50 cm (světlý rozměr). Elektrikář navrhuje ponechat rám a vnitřek celý vyhodit. Plánuje si sám svařit novou kostru, kde 2x 1f budou vlevo nadsebou a v pravo bude nahoře můj 3f a pod tím jističe a upravená svorkovnice. S SVJ vše domluveno a úpravy povoleny, ale odmítají cokoliv platit. Revize by byla od tohoto elektrikáře. Je tato úprava v pořádku a co vše za dokumenty je poté zapotřebí ke schválení?
Pro ověření jsem ještě kontaktoval jiného elektrikáře a dle něho je pro takovouto úpravu a atypickou skříň zapotřebí výpočtů ohledně zahřívání atd a nějaké certifikáty a vzhledem k tomu, že se posouvá i spodní svorkovnice tak projekt a následná revize.
Jsou tyto dokumenty nutné a je tato úprava obvyklá? Nebo jak jinak se řeší úprava, aby se tam vešel 3f elektroměr? Bourání části stoupaček není možné.
Edit - doplním, že jsem tu jednoho elektrikáře na úpravu již měl. Dva stávající elektroměry posunul, aby byl prostor pro 3f a technik Čez odmítl namontovat, že se nesplňují rozměry.
Edit 2: pokud ještě neproběhla změna sazby, ale mám již osazenou přípravu na 3f elektroměr, je možné dočasně provizorně osadit 1f elektroměr, abych měl elektřinu v bytě, než se vyřeší nový vnitřek skříně? A může to osadit elektrikář nebo musí Čez technik?
Edit 3:doplnění k Edit 1 - na místě jsem již měl technika Čez, který nám řekl, že stávající elektroměry máme posunout a skříň nejak upravit, což jsme provedli a poté přijel jiný technik a tuto úpravu zamítl.