Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Kdo rozumí právu

Od: kleopatra odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

prosím vás pěkně:

- Když byla poslaná žaloba, kolik času má soudce na vyjádření?

- Pokud je podán Elektronický platební rozkaz, kolik času má protistrana na podání příp. odporu? A co se bude dít, jestli by ho protistrana opravdu podala, když jsem v tomto případě v právu? A jak to v tomto případě funguje s poplatky? Stejně jako u "klasického" soudního jednání? Hradí ten, kdo prohraje, nebo jak?

S právníkem řešíme spoustu věcí, ale toto jsme nějak vynechali.

Předem děkuji za odpověď

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

3x

Na podání odporu je 15 dnů od jeho doručení. Jeho podáním se EPR ruší a soud navrhne jednání. Náhrada nákladů řízení je součástí rozsudku. Zpravidla je přiřčena úspěšné straně. Nejsem právník. S EPR mám ale oboustranně úspěšnou zkušenost.

kleopatra
hodnocení

To nevadí, že nejste právník. Postačí člověk, který tomu rozumí.
Předpokládám, že EPR musí v první řadě schválit příslušný soudce, než se to pošle protistraně? Kolik na to máš času, nevíte?

Nevím, jestli je na to lhůta, v mých případech to protistrana dostala asi za měsíc od podání a jednání se konalo asi za 3 měsíce od vyjádření se k žalobě, které se podává po podání odporu.

kleopatra
hodnocení

Aha, děkuji. A nevíte, jak je to s vydáním věcí, na které též byla podána žaloba, jelikož jsme s právníkem vyčerpali všechny možnosti doručení, či předání? Jde mi teď konkrétně o to, že pokud mi je protistrana na základě soudního rozhodnutí nakonec milostivě vydá, mám vážné tušení, že mi je (minimálně část z nich) vrátí poničené, nebo nějak jinak znehodnocené. A já nebudu mít jak dokázat, že ty věci byly před tím v pořádku, či v lepším stavu.

To nevím. To se netýká platebího rozkazu. K tomu se nemůžu vyjadřovat.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: