Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny,
chtěl bych požádat o radu ty, kteří mají nějaké znalosti popřípadě zkušenosti s reklamací stavebních vad.
V květnu 2009 jsem koupil byt v developerem zrekonstruovaném objektu.Podle kupní smlouvy je 2-letá záruka na stavební vady. Při převzetí byl sepsán předávací protokol s pár nedodělky a během následujících pár měsíců se objevily další (některé většího rázu, jako nekvalitní dřevěná podlaha nebo podezření na nedostatečné odhlučnění bytu). Do dnešního dne jsme vše několikrát reklamovali u developera, ale výsledek je nulový. Několikrát se sice byl u nás podívat a vždy "slíbil" nějaký termín opravy, ale nikdy se nic nestalo a developer nekomunikuje, tudíž mi asi nezbyde, než povolat na pomoc právního zástupce.
A tady bych chtěl požádat o radu Vás. Jaký bude asi nejlepší postup? Kontaktovat nejdřív právního zástupce, nebo si nejdřív sehnat znalecké posudky a řešit dále s developerem / právníkem .. atd? A jestli tyto náklady (posudek, právník) můžu vymáhat po developerovi... atd.
Předem velice děkuji a přeji příjemný týden.
děkuji všem za odpovědi ... ať tak nebo tak , náklady stejně budou asi nemalé, takže si nevyberu...
ještě bych se zeptal na názor , jestli se vůbec dá nějak prakticky reklamovat nedostatečné odhlučnění bytu, dovedu si představit že asi existují nějaké normy a vše se dá změřit, na druhou stranu si ale myslím, že toto se nedá spravit bez drastického zásahu do nejednoho bytu, proto se ptám jestli je toto v praxi nějak proveditelné...
Navštivte v první řadě právníka ten se v prví řadě pokusí o seriozní jednání - nastíní devel. možné důsledky - jeho nejednání - chronologicka seřadte veškerou dokumentaci a protokoly - právník potom zváží na co se podá žaloba a na co bude vyžadovat zanlecké posudky - to vy samotný nerozhodnete a mohlomby se jednat o zbytečné náklady, jednání nechte na právníkovi který se nenechá vyšachovat kecy develpoera které by dozajista zkoušel na vás ohlídá si termíny a provede podání žaloby na základě vaší plné moci pro zastupování -pokudje byt neobyvatelný lze uplatnit náklady např na bydlení, dojíždění, znalce... atd. ...vše ovšem záleží na soudu a aby soudce taky náhodou neměl byt od nich, zapátrejte zda postižených není víc - společná žaloba se líp řeší a udělá správný obraz o develop. - ovšem bude to běh na dlouhou trať - hezký den...
Je třeba znalce, ten poradí právníka, a další postup. Samozřejmě všechny náklady evidujte a při soudním sporu je předložíte. To vše zajistí právník, pokud bude lepší, nežli právník developereda.
Jednoduché co? ale to tak nebude, bohužel...
opravdu záruka jen na dva roky? to je divné...
hmm, je to tak .. 2 roky zaruka na stavebni vady. .. radíte tedy nejdříve zkontaktovat znalce a pak se bude odvíjet zbytek , ještě by mě zajímala jedna věc - co by se dělo v případě kdybych já měl posudek a developer zase svůj posudek a každý by tvrdil něco jiného?
je jedno co zvolíte nejdříve, zdali právníka nebo znalce. Budete potřebovat obojí. Páč se domnívám, že firma si nesedne na zadek, když jim právník napíše skvělý dopis. Právník musí vědět co má reklamovat, a to mu řekne znalec.
Je to věc názoru...
Co bylo dřív, slepice nebo vejce?
doplněno 19.04.10 12:46:občanský zákoník:
U zhotovení stavby je záruční doba tři roky.
(Prováděcí předpis může stanovit, že u některých částí staveb může být záruční doba kratší, nejméně však osmnáct měsíců.)
Problém nastává, když majitel stavební firmy nevlastní žádný majetek kterým by mohl, i v případě úspěchu u soudu poškozené klienty kompenzovat. jako např. Pavel Toráč. Který má oficiálně bydliště na městském úřadě v Třinci.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.