Nejste přihlášen/a.
Dobrý den před 4 lety jsme koupili kuchyn v Ikea asi za 125000kč se spotřebiči nyní se porouchala lednice byla v pětileté záruce prodejce tvrdí že mají jinou lednici asi o 5000kč dražší anutí nás zaplatit rozdíl 5000kč přestože před týdnem prodavačka říkala že mají stejnou lednici nevíme jak postupovat máme povinnost zaplatit či ne děkujeme za pomoc zdraví Batka jiří jenštejn
Pokud vam servis dal lejstro, ze je neopravitelna a prodejce nema stejny model, no tak vam leda prodejce vrati puvodne zaplacene penize, v ikee na kartu. Jiná možnost neexistuje. Vyjma případů, kdy se s prodejcem dohodnete na tom, že Vandas nemoc ceny s tím, že si to opravíte sám. Třeba v Lidlu dají paušálně 20% slevu V takovémto případě.
v ikee vam urcite nic nenuti, co je to za blbost?! Pokud si koupili kuchyň v Ikee, tak na tebe můžu klidně máte cenu za tu lednici vycislenou, anebo snad ta lednice byla v rámci kuchyně za nula Kč?
A pokud si neumíte sami zjistit, zda mají stejný model, no tak co vam mame radit? Pokud zjistíte, že mají stejný model, no tak máte právo od nich dostat novy kus (Ale pozor, záruka se neprodlužuje běží stále ta původní), i kdyby mezitím zdražil na dvojnásobek. Ale k tomu musíte mít vy nějaké důkazy, Třeba už objednávku s potvrzením dodání.
Zo zakona je zaruka 2 roky. Rozsirena 5 rocna zaruka ma podmienky, ake si povie predajca. Musiet si nastudovat, co ma Ikea v zmluve a co sa chape pod pojmom 5 rocnej zaruky. Na stranke som nasiel toto :
Co bude učiněno k nápravě problému
IKEA výrobek prohlédne a rozhodne dle vlastního uvážení, zda se na daný případ vztahuje příslušná záruka. IKEA pak dle vlastního uvážení buď daný výrobek opraví, nebo jej nahradí stejným nebo srovnatelným výrobkem. V těchto případech IKEA uhradí účelně vynaloženou výši nákladu. Toto se nevztahuje na opravy, které nebyly schváleny ze strany IKEA. Nahrazené díly se stanou majetkem IKEA. Pokud se příslušné zboží v IKEA již neprodává, poskytne IKEA odpovídající náhradu. IKEA v takovém případě dle vlastního uvážení určí, co představuje takovou odpovídající náhradu.
Přesně tak, jak říkám ikea určitě nebude nikomu nutit výměnný výrobek, aby za něj musel doplácet 5000 když nechce.
Druhá věc je, pokud by ten výrobek byl opravdu o tolik lepší, běžela by nová záruka, a spotřebitel by ho chtěl, tak nevidím problém, takovou nabídku akceptovat.
Primárně ale platí co jsem napsal, prodávající je povinen vadný výrobek opravit do 5 let bezplatně a na náklady prodávajícího, tedy ikey. pokud to není možné, aby ej nahradili stejným anebo srovnatelným, tedy nikoliv parametrově horším výrobkem, tak by měl, nebo příjmo musí vrátit peníze...
Já se domnívám, že budete muset akceptovat nabídku od Ikea, nicméně pokud požadují doplatek, tak dle mého názoru kupujete novou věc, na kterou vlastně dostanete slevu z důvodu reklamace, a máte tedy nárok na novou záruční lhůtu na novou lednici. Ale je to jen můj názor, budete si tohle muset nastudovat nebo oslovit nějakou práví poradnu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.