Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Poplatky za služby

Od: marty35® odpovědí: 29 změna:

Dobrý den,

bydlím v podnájmu, kde platím zálohu na plyn 2.000,- Kč, je to i ve smlouvě.

Před 4 měsíci mi pan majitel poslal Plán záloh a plateb na budoucí období.

Plyn ani elektřina není psán na mě, ale na majitele bytu.

Od ledna do května se platilo dle rozpisu 500,- Kč měsíčně, poté to zvedly na 1400,- Kč, ale já majiteli posílám stále 2.000,- K, dle smlouvy.

Včera mi volal a říkal mi, abych platil navíc 1.500,-Kč, prý abych se nedostal do nedoplatku.

Spořítal jsem, že by měl mít navíc za plyn 10.500,- Kč a u elektřiny to dělá 3.500,- Kč.

Moc se mi nelíbí, že chce navíc 1500,- Kč, aniž mi předložit nějaký papír od Innogi.

Mám tu připravený dopis, který mu chci vpálit, ale nejdřív než mu to pošlu, bych rád věděl něčí, nezaujatý názor na tohle.

Z logického hlediska by měl ty peníze tedy, 10.500,- Kč a 3.500,- Kč použít na možný nedoplatek, jestli se mýlim, tak mě prosím opravte.

Šlo by také v nejhorším případě použít termín "nezákonné obohacení"?

Díky.

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hoj
hodnocení

1x
Než mu cokoliv budeš psát, tak zvedni telefon a rekni:
“Prosím pošlete mi anebo umožněno nahlédnout nový plán záloh od Innogy. Budu platit podle plánu záloh. Děkuji.”
A dej vědět, co se stane.
Dopisy až potom … jsou k tomu paragrafy.
Ale plyn šel nahoru i 6x takže se moc neraduj. U elektriny šel nahoru i 9x !
Ale tam jsi resp. on dostal 3500 nebo 2000 v říjnu.
hodnocení

Díky za reakci :) Dneska jsem mu volal, prej na mě dneska čas, zavolá zítra.
Pokud mu došel nový plán záloh, tak mi ho má poslat, jako to už jednou udělal, zmíněných z 500 na 1400,- Kč, defakto pro mě se nic nezměnilo, protože mu posílám 2000 Kč.
Já se neraduju, ale nechápu, co si to vymyslel, že najednou od nového měsíce mu má posílat 1500,- Kč navíc na plyn.
Mě spíš zajímá, co je s tím zbytkem peněz, pokud posílal celých 2.000,- Kč je to v pořádku, vyčká se na vyúčtování, pokud posílal jen 500 a poté 1400, tak ten dělá 10.500,- Kč a měly by být určeny na nedoplatek plynu, jestli se nemýlím.
Stejný je to u elektřiny. Tam zbytek - navíc peněz dělá 3500,- Kč.

kuki
Sorry moc ti nerozumím…
Ty mas nějaké vyúčtování anebo hodláš končit najem - kdy?
Pronajímatel ti uvedl zálohy čisté proto, ze se dověděl o zvýšení ceny a nechce, abys měl nedoplatek třeba 10.000 to je cele…
hodnocení

Žádné vyúčtování nemám a dle slov majitele ještě žádné vyúčtování nepřišlo. A končit nechcu.
Chce po mě dalších 1500,- Kč. Řekl jsem mu, že vyčkáme na vyúčtování, odpověděl mi aby mu neradil co má dělat.

kuki:
Tak snad by nájemce měl požadovat peníze na nějakém základě ne? Vám stačí říci, hele zvedl se plyn, tak mi budeš platit dvojnásobek a vy hned bez otázek platíte?

marty35:
Na webu Innogy jistě bude vyúčtování po měsících, tak snad majitel umí udělat screenshot a poslat vám to. Pán se nejspíš jen vymlouvá, abyste se nedozvěděl pravdu.

hodnocení

orion®
Chtěl jsem to s ním dnes řešit, odpálkoval mě, že nemá čas a že mi zavolá zítra.
On má spíš problém něco zařizovat, ať už je to jedno kliknutí na webu, ke všemu má milion věci připomínek, že nemáš čas, že je někde mimo atd.
Kdyby poslal nový rozpis plateb, tak s tím nemám problém, pokud by to bylo nad 2.000,- Kč, tak by se upravila smlouva nějakým dodatkem, jenže on mi nic neposlal.

nick*
Umíš číst, he změna záloh lze provést POUZE PISEMNE?

Opravuji, nikoliv vyúčtování po měsících ale platby záloh. Změna záloh se přece může dohodnout i ústně, na tom není nic závadného.

 

id
hodnocení

0x

Jak a dle čeho jste si spočítal přeplatek, když energie nejsou psané na vás?

hodnocení

Oficiální přeplatek z Innogy nevím, samozřejmě, ale od začátku roku mu posílám 2000 Kč na plyn dle smlouvy, ale zálohy byly dány nejdřív na 500 a poté od 6. měsíce na 1400 Kč, viz. příloha
Ted je otázkou, jestli posílá celých 2.000,- Kč nebo jen těch 1400 Kč, ale jak ho znám, tak navíc nedal ani korunu.

Poplatky za služby
id
Promiňte, vy píšete stále jen o ZÁLOHÁCH, nemáte vyúčtování, neznáte vaši spotřebu, tak nemůžete psát o přeplatku.
A nebo jsem vás nepochopila. Proč jste si energie nenechal přepsat na své jméno? Takové problémy by vám odpadly.
hodnocení

Asi jste mě nepochopila, omlouvám se :)

Jednalo se mi to, že majitel mi včera volal a sdělil mi abych mu posílal navíc 1500 Kč, aby plyn neskončil v nedoplatku.
Na to jsem mu sdělil, že vyčkáme na vyúčtování a podle toho se uvidí.
On mi odpověděl, abych mu neradil co má dělat.
Možná tím přeplatkem jsem Vás zmátl, myslel jsem to tak, že mám zálohu předepsanou ve smlouvě - 2000,- Kč
Předepsana platba od Innogy byla 500,- Kč a poté 1400,- Kč
Pokud posílal jen 500Kč a poté 1400 Kčtak je celká částka 10.500,- Kč, které má pan majitel u sebe. a měly by být použity na případný nedoplatek, tím pádem by mě neměl oznamovat, že chce dalších 1500 Kč

 

ahoj*
hodnocení

0x

Nechci dělat chytrého, ale ty mu platíš 2000kč a přitom plyn byl jen za 500kč? A kolik mu platíš za elektřinu? A nebo další možnost ty mu platíš tu dvojku za plyn, el., a ostatní služby.

My máme sice třeba ve smlouvě rozepsané jednotlivé služby a položky, ale podle mě dost všelijak třeba za topení (dálkové topení jen 200kč). Prostě se to neřeší. Nájem + služby platíme a jednou za rok majitel udělá komplet vyúčtování kde to je rozepsané už normálně v tabulce. Například my jsme mu poslali za služby částku 10t. a on po vyúčtování vše spočítal a vyjde mu nedoplatek třeba 1000kč. Víme kolik jsme zaplatili a podle jednotlivých faktur co dostal a přepošle vidíme kolik jsme spotřebovali

hodnocení

Ano, rozepsané to mám taky, viz. příloha.
Při podpisu smlouvy sem nevěděl že byl jen 500 Kč.
Elektřina byla záloha nastavena na 300 a poté se zvedla na 800 Kč.

Poplatky za služby #2
Poplatky za služby #3

 

hodnocení

0x

Pan majitel vás kasíruje a nedává vám nahlédnout do vyúčtování? To si nenechte líbit. Slušně ho požádejte, ať vám pošle screenshot vyúčtování, přece musíte vidět, jakou máte spotřebu a kolik se platí dodavateli.

hodnocení

Zdravím, v tom dopise, co jsem mu chtěl poslat, tak je zminováno i to, aby mi zaslal screenshot veškerých odeslaných plateb elektřiny a plynu od té doby co tu jsem.
A to je právě to, chci zjistit kolik doopravdy, reálně platí, jestli 2.000,- Kč nebo těch 1400,- Kč.

Odeslané platby je nedostatečná informace, může tam být velký přeplatek, který pak jde do jeho kapsy. Chtějte vidět vyúčtování od Innogy. Člověk by myslel, že takovou samozřejmost majitel bude dělat automaticky, ale tenhle člověk asi bude poněkud oprásklý, tak vás asi čeká nepříjemné vyjednávání.

 

kuki
hodnocení

0x
Pronajímatel má právo změnit v průběhu roku měsíční zálohu v míře odpovídající změně ceny služby nebo z dalších oprávněných důvodů, zejména změny rozsahu nebo kvality služby. Změněná měsíční záloha může být požadována nejdříve od prvního dne měsíce následujícího po doručení písemného oznámení nové výše zálohy. Změna výše měsíční zálohy musí být v oznámení řádně odůvodněna, jinak ke zvýšení zálohy nedojde.
zakonyprolidi.cz/...
Takže pokud to nemáš pisemne… tak ke změně zálohy nedošlo
Jinak potrebujes znát cenu za jednotku (kWh a m3) a svou spotřebu v jednotlivých měsících a z toho snadno určiš reálný měsíční naklady.
Pokud to chápu tk tam nemyslíš ani rok… v tom případě jsi měl nárok buď na energeticky štítek (penb) nebo faktury za elektriku a plyn UA předchozí 3 roky
hodnocení

První odstav máme i ve smlouvě.
Bydlím tu od února 2022.
Ten poslední odstavec - ani jedno mi nebylo nabízeno, jak ze strany majitele či RK.

Poplatky za služby #4

 

qugy
hodnocení

0x
Tak moment, jak dlouho v to bytě bydlíte, od letošního ledna nebo déle? Píšete, že prý žádné vyúčtování nepřišlo a to je pomalu listopad. Pokud tam bydlíte od ledna, vypadá málo pravděpodobně, že by za 10 měsíců nedostal majitel vyúčtování, že by se u vás dělal odečet až někdy ke konci roku. No je to málo pravděpodobné, ale řekněme že ne nemožné. Pokud tam bydlíte déle a majitel vám říká, že nedostal pořád žádné vyúčtování, tak lže, protože distributor odečet dělá min. jednou ročně. Buď jak buď, moc bych majitele neprudil, může vás vykopnout nebo neprodloužit nájem. Záleží jakou máte smlouvu. Teď je zrovna vcelku nouze o to nějaký slušný nájem získat. Každopádně už jen to, že Vám odsekává, že mu nemáte radit, když jen chcete logicky počkat na vyúčtování, tak jak by to dělal i dodavatel, kdybyste měl smlouvu s ním na sebe, zjevně ukazuje, že s vámi nejedná jako s rovným, ale jako s podřízeným. Jestli vás okrádá nebo jinak čachruje, to se dozvíte až/kdy/nebo pokud vůbec vám nějaké vyúčtování předloží.
hodnocení

Bydlím tu od února 2022, jedinou zprávu od majitele, co se týče záloh, jsem dostal v červnu, kdy mu přišelo e-mailem změna, zvýšení záloh z 500 Kč na 1400,- Kč, viz. obrázek v první odpovědi nahoře. Stěhovat se někam jinam nechci.
On vyloženě chce abych mu od příštího měsíce platil 1500 prý na to abych se s plynem nedostal do dluhu a to bez žádného důvodu, buď vyúčtování nebo nová výše záloh. Ani jedno mi nepředložil ani neposlal.

qugy
Pokud jste tam od února a zároveň by byla pravda, že majitel do dnešní doby nemá žádné vyúčtování, znamenalo by to, že distributor dělá ve vašem odběrném území odečty někdy v období listopad-leden. Čili by měl v blízké době nějaký odečet u vás proběhnout. Obvykle je to každý rok ve stejnou dobu, zkuste se tedy alespoň zeptat pronajímatele, ze kdy má vystavené poslední vyúčtování. Nějakou rámcovou informaci o harmonogramu odečtů by vám mohli dát přímo i v Innogy, není to nic tajného. Pak budete alespoň vědět, jestli u vás skutečně odečet již byl nebo vás majitel tahá za fusekli. Což samozřejmě platí, pokud máte plynoměr umístěn někde na chodbě. Pokud máte plynoměr v bytě, nikoho jste na odečet nepouštěl dovnitř a zároveň jste byl doma a neprošvihl hlášení o avizovaném odečtu, tak pak by u vás asi opravdu ještě odečet nebyl. Požadavek na další zvýšení záloh o více než 100 % od majitele bytu, bez dalšího podkladu, jen že se tak sám rozhodl, nevypadá důvěryhodně. Navíc od ledna platí strop na plyn, takže k takto razantnímu růstu záloh by opět neměl být důvod. Ale jak říkám, když ho budete nějak moc prudit, nemusí vám prodloužit smlouvu, kterou asi máte na rok, čili někdy do konce ledna nebo během února. Jeho jednání by i mohlo signalizovat to, že už s vámi třeba nepočítá v nájmu a tímto razantním zvýšením si chce pojistit, že budete mít velký přeplatek, aby vás nemusel shánět po všech čertech kvůli nedoplatku a naopak abyste musel shánět vy jeho, kvůli vrácení přeplatku. Jakmile nemáte vlastní byt a nemáte na sebe napsané ani energie, je to vždy boj se k nějakým informací pídit přes koleno. Vždy budete mít info až z druhé ruky.
hodnocení

Věc se má následovně. Odečet plynu vyřizuje f. Gasnet - vyúčtování proběhlo v červnu 2022 a další vyúčtování proběhne opět v červnu 2023.
Elektřinu odečítá externí firma - EGD, paní na infolince mi dala kontakt na paní, která chodí a odečítá osobně z elektroměrů, ta mi sdělila, že tady byla v září 2022, další vyúčtování bude opět v září 2023.
Smlouvu mám do ledna 2025 s možností prodloužení.

qugy
Pokud již proběhly odečty na elektřinu i plyn v červnu a září, pak vám majitel měl již dávno vyúčtování předložit. Další věc je, že do konce roku bude probíhat úsporný tarif na energie, tedy státní příspěvek na každé odběrné místo, které se projeví buď v zálohách nebo v konečném vyúčtování. Takže si ohlídejte, aby vám majitel předložil vyúčtování a nenechal si zaplatit zálohy od vás a ještě státní příspěvek formou úsporného tarifu a pak aby si nenechal obojí. Zvýšení o dalších více než 100 %, když už v červnu zvedal o skoro 200 %, když jede úsporný tarif a chystá se strop, prostě působí dost podivně. Poněkud to vypadá, že vás pronajímatel opravdu tahá za fusekli.

 

hodnocení

V tom červnu mi poslal akorát 2 e-maily - jeden na elektřinu a druhý na plyn a byly to Plány záloh a platby na budoucí platby. Nic víc nám k tomu neposlal.
Ten úsporný tarif na energii - dostává ho každý majitel automaticky nebo o to musí žádat?
Pan majitel je voják z povolání a nemá rád, spíš ho to rozčiluje někam chodit na úřady a vyřizovat.
Dobře, vyzvu pana majitele, aby předložil vyúčtování
Moc díky !

Úsporný tarif nedostává "majitel", ale každý odběratel , resp. každé odběrné místo. Buď 3500,- Kč nebo 2000,- Kč podle tarifu. Je to vypláceno resp. započteno formou mimořádné zálohy automaticky dodavatelem elektřiny.

hodnocení

@vitovec
Tak o tom mi majitel neřekl vůbec nic, ani se o tom vůbec nezmínil.
Platím mu stále předepsanou částku, kterou mám ve smlouvě.
Každopádně děkuji za vysvětlení.

hodnocení

Pana majitele jsem konfrontoval s tím, že od června by měl mít fakturaci plynu, odpověděl mi, že žádné vyúčtování nedostal a také, že žádné vyúčtování fyzicky nemá. Dále napsal, že vyúčtování proběhne až bude kompletně za všechny služby, tj. plyn, elektřina, bytové družstvo,voda a poplatky. Poté napsal, že nebude vyúčtovávat každou komoditu samostnatně, až to prý bude vše komplet.
Může to takhle vyúčtovat až bude mít vše po kupět nebo by to měl dělat jednotlivě?
Díky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]