Nejste přihlášen/a.
Po 14 letech mi odešla elektrická pila a oprava by byla nerentabilní- výměna motoru.
Tak jsem koupil novou v akci od stejného výrobce - sice na té první bylo napsáno na štítku made in Czech Republic a na té nové je made in PRC.
Ale ta nová má jinou délku lišty.
Problém je v tom, že ta původní měla napínání na "pile"- na liště dva otvory.
vypadá takto :
ale na té nové je napínání řetězu na liště - je tam takové kolečko.
Obrázek takové lišty nemohu na webu najít.
Dodám foto obou lišt - ale bude to nějaký pátek trvat neboť to mám na chalupě - teď když jsem tam byl mě to nenapadlo vyfotit.
Takže Berger má správné tušení.
Na první fotce je nahoře lišta z původní pily která byla 30 cm
A dole je lišta z nové pily která je 35 cm
Na staré se to napínalo na pile, ale na nové se to napíná na liště.
na druhé fotce je pohled na lišty ze spodu.
opět horní lišta z původní 30 cmm
a spodní lišta z nové 35 cm
takže mě by stačilo sehnal to "kolečko"které je na liště zespodu přišroubované šroubkem abych při výměně lišty nemusel přehazovat i to kolečko.
Na třetí fotce je to ještě jednou zvrchu.
Nerozumím s čím od nás chceš poradit.
Co já znám lišty, tak jsou v liště vždycky dva otvory a jedna delší drážky uprostřed.
Delší drážkou uprostřed se posouvá šrouby nebo šrouby, které drží lištu sevřenou.
Dolní otvor slouží pro napnutí řetězu na liště a horní otvor slouží pro přívod mazacího oleje.
Pokud nevíš jak má napínání fungovat, tak se podívej do návodu k nové pile. Tam to musí být popsané.
Možná tuším, co Slavo má... Idiotský beznářaďový systém napínání řetězu. Na pile je velké kolečko akorát do dlaně a to otáčením vysouvá lištu a šponuje řetěz. Na liště je nalisovaný protikus toho napínáku, taková divná žebra. Hledal jsem fotku a na googlu nenašel. Ten systém používá Riwall, Fieldmann...
To co popisuješ jako napínací kolečko s pojistkou u Makity, tak to je svěrný spoj který drží lištu.
Kolečko pro napínání řetězu je menší a posazené níže v krytu.
Napřed se musí povolit svěrný spoj, pak provést napnutí řetězu a pak svěrný spoj dotáhnout.
Akorát tady nepotřebuješ žádné nářadí. Všechno jde zvladnout prsty na rukou.
U profi Husquarny jsi musel mít nástrčný klíč pro uvolnění svěrného spoje a šroubovák na napínací šroub řetězu / lišty.
Takú lištu mám aj ja. Proste napínanie je zabudované priamo do lišty. Bola na starej elektrickej Dolmarke, ktorá má beznáraďové upínanie a napínanie na kryte. To napínanie priamo na lište je v mojom prípade redundantné. Neviem, či je to originálna lišta, pílu som kupoval použitú.
Jedinú ukážku takej lišty som našiel tu - "Oregon Intenz® tensioning mechanism built into the guide bar itself": loggerchain.net/... Otáčaním šróbovákom posúvate kus plechového výseku vo vnútri lišty, ktorý mení geometriu drážky pre upínacie šróby.
Tu aj s vysvetlľujúcim obrázkom: hood.de/...
Tu oficiálny návod od Oregonu: oregonproducts.com/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.