Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
objednal jsem si zásilku ze zahraničí na adresu bytu, kde aktuálně přebývám. Poštovní schránku ve své bytovce mám, nicméně jsem zapomněl vyměnit jmenovku po starém nájemníkovi. Teď nevím, jestli mi už doručovací služba balík chtěla doručit (nemám na ni kontakt, vše zařídil eshop), nebo jestli je stále na cestě.
Eshopu jsem svůj telefon nepředal, pouze email a adresu.
Pokud mi doručovací služba balík chtěla už doručit a nenašla moji schránku, jak se teda dozvím, kde onen balík je?
Popřípadě, můžu si ho pak někde vyzvednout, nebo ho prostě pošlou zpátky?
Díky
Kdo je "doručovací služba"?
Předpokládám, že jde o ČP. Pokud Vás nezastihnou, mají zanechat oznámení o nedoručení zásilky. To, narozdíl od balíku, pokud nenajdou schránku, někde nechají. U nás typicky na schránkách nebo na nástěnce. Nedoručené zásilky nechávají na doručovací poště cca 15 dní, než je pošlou zpět. U nás bez problému k dohledání i bez čísla zásilky a lístku...
Doručovací službou mám na mysli třeba PPL nebo Geis. Nicméně jak jsem psal, tak nevím, co to je za službu - zařizuje to eshop bez mého vědomí. Bude to asi ČP, jistý si ale nejsem.
Paráda, rád čtu. Díky za super jasnou a rychlou odpověď
Ještě dodatečný dotaz -
pokud se zásilka do schránky nevejde, tak mi pošta předpokládám zanechá nějakou upomínku s tím, ať si pro zásilku dojdu na místní poštu.
Pokud by takovou zásilku doručovala jiná služba, než ČP, nechají mi zásilku také na poště?
Proč by asi jiná společnost nechávala balík na pobočce ČP? Buď mají nějaké výdejní místo poblíž a nebo depo
Super, takže by to v případě jiné společnosti mělo fungovat stejně, akorát mi tam nechají upomínku k nim na depo/výdejní místo, jestli chápu správně?
Obávám se, že jiné instituce než ČP žádné papírové upozornění nedávají. Alespoň jsem to nikdy nezažil. Nicméně vždy posílají mail, že budou doručovat. Nedoručitelné zásilky pak jdou do dep nebo parcelshopů.
Lukasi-nepleťte si pojmy s dojmy!
PPL,DHL,Toptrans a dlaší přepravní spol. NEJSOU česká pošta. Navíc po mně teda prodejce co zasílá přes tyto spol požaduje telefon, jinak VŽDY dají na mejlu převzetí k expedici a předpokládané dodání + tel kontakt na konkrétního řidiče jež doručuje.Navíc VŽDY je v mejlu odkaz na sledování zásilky! Včetně české pošty!
dp označte si schránku jak je doporučeno a hlavně projděte si vše okolo zásilky-jistě najdete odpověď na dodání ztásilky!
Díky všem za odpovědi, v těhlech ohledech se málo vyznám
Eshop snad ještě pošle email s dodatečnými informacemi ohledně dopravce.
Zatím mají čas.
Eshopu je doruceni jedno, pokud jsi zaplatil predem = tvuj problem.
Mas si zajistit sanci doruceni, tedy oznacit adresu a pristupnost adresy, a ze eshop nechce mobilni cislo je zvlastni.
I kdyz spousta paranoidnich senioru nechce dat mobilni cislo ani kdyz si chteji zarehpgistrovat paty facebook a sesty emailovy ucet.
Tak asi pravda, asi nektere eshopy od povinnosti vlozit mobil upustili, protoze si rekli = jeho blbost ze si nedal mobil, my to mame zaplacene ...
Trošku se mýlíte-solidní prodejce=eschop MÁ ZÁJEM na doručení objednaného zboží. Je to běžné zákazmník je spokojen, koupí podruhé opět u nás!.
A tím, že nedal eschopu tel je jen a pouze jeho chyba.Dal-li by, eschop by dal vědět SMS a skoro jistě dal vědet i po mejlu odeslání zboží nebo omluvu že se odeslání koupeného zdrží!
Tedy za předpokladu že je to solidní prodejce-ale to platí pro všechny prodejce!
Ani ČP nemá povinnost do neoznačených schránek doručovat. Kdysi jsme se pohadali ze maji vhodit do schranky na domku a oni, kdyz tam neni jmeno, ze to tam vhodit nemohou a nemuseji.
Jednou jsme taky miňuli zasilku z Aliku jako tazatel. Ono to misto postou nakonec jelo snad zasilkovnou a kdoviproc to skoncilo na nejake zasilkovne ve vedlejsi obci a jelikoz jsme s timto nepocitali, skoncilo to kdovikde. Podle cisla to po ulozni dobe asi 10 dnu, uz neslo vubec dohledat.
Eshop z aliku (taky netusil proc a jak a cim to slo) po mensich tahanicich poslal novou zasilku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.