Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stav plynoměru a elektroměru - nový tarif

Od: setrilek* odpovědí: 16 změna:

Dobrý den,

jak se řeší situace, kdy nám 31.12. 2022 skončí fixaxe na plyn a od 1.1 budeme platit takřka 4 násobek? Jde mi o to, že kubíky do 31.12 bychom měli platit dle starého tarifu a kubíky od 1.1 dle nového, samozřejmě. Ale obávám se toho, že zapsat stav přijdou až třeba v únoru a budeme veškeré kubíky od posledního zapsání platit dle nového tarifu.

Děkuji za radu,

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

7x
avatar martincakl

A Váš dodavetel energií neumožňuje samoodečet? Můj ano..až 10x za rok.

setrilek*
hodnocení

A bude tomu tak i letos? Budou tomu věřit, že si zákazník neudělá samoodečet např. 1.května a nedá 95% spotřeby do minulého roku (tarifu) a 5% do nového? :)

Chápu, že tomu nějak bylo a že se jednalo tzv. o drobné, kde by dodavatel vynaložil větší finanční prostředky na fyzickou kontrolu, než-li na ušlý zisk, ale letos...letos je to podstatně jiné :)

Očekával bych, že dodavatel energie na to má kontrolní mechanismus..., pokud uvedete údaje co jsou hodně "mimo" měl by to bez problémů odhalit. Možná bude chtít i fotografii se stavem elektroměru a plynoměru.

tt

pri samoodectu chteji foto elektromeru/plynomeru, pokud je nahlaseno pres internet.

Abyste si "převedl" spotřebu z budoucího roku do letošního, tak by logicky musel být nahlášený stav vyšší než reálný. A to uděláte, včetně fotky, asi těžko.

Ono ani nemusí jít při samoodečtu o nějaký podvůdek. Při nerovnoměrném odběru v průběhu roku může stanovení stavu elektroměru odhadem v termínu změny "poškodit" buď jednu, nebo druhou stranu. Konkrétně z mé zkušenosti - na chalupě půl roku odběr cca 2 MWh, druhý půlrok prakticky nulová spotřeba. Při nepatrných změnách cen v minulosti / např. změna ceny distribuce na přelomu roku/ to nebylo nutné řešit, nyní při skokové změně ceny sil. energ. o 100% je potřeba "to ohlídat" a případně provést samoodečet.

 

hodnocení

5x
avatar stir
Já vždy, když se mění ceny posílám samoodecet a není problém. Přihlásím se na svůj účet zákazníka, kde lze přidat i foto, ale to není třeba.

 

hodnocení

3x

Odečet dělá distributor, v mém případě vždy jen jednou za rok. Dodavatel při změně v ceníku a pod. provádí vždy rozdělení "odhadem spotřeby". U plynu "rozseká" vyučtováni na jednotlivé měsíce, i když k žádné změně nedojde. Není mi jasné proč.Pokud je na odběrném místě spotřeba rovnoměrná po celý rok je to jedno, rozdíl mezi skut. stavem a odhadem nemůže být velký. U toho plynu, kde spotřeba bývá nerovnoměrná to může být jinak, buď proděláte, nebo vyděláte, podle termínu změny. Tak je lepší si to propočítat sám a v případě, že by to pro vás bylo nevýhodné udělat samoodečet.

petrm

Asi záleží na dodavateli a spotřebě. Já mám plyn jen na vaření a výpočet mám rozdělený jem při změně ceny.

nick*
Ale to se pletete, to rozdělení dělá ve skutečnosti distributor, a to v případě, kdy mu není nahlášen stav ke změně ceny. K 31.12. Nebo ke změně dodavatele.
Dodavatel dělá rozdělení spotřeby odhadem maximálně tak pokud mění cenu sám u sebe, ale musí respektovat viz výše, údaje distributora.
Jo a když bude samo odečet hodně mimo, tak ho distributor zamítne, a dozvíte se to třeba po měsíci a pak už smůla. Proto je lepší samoodečet vždycky hlásit distributorovi, A ne dodavateli :)
Takový trik je, zjistit si lhůty, do kterých lze zpětně zadat ten stav, a vyfotit to až na konci té lhůty zpětně :)
petrm

Můžete mi vysvětlit, kdo je dodavatel a kdo distributor? Kdo mi dělá vyúčtování např u Pražské plynárenské?

 

petrm

V tom případě je divná poznámka @nick , který tvrdí, že je lepší samoodečty hlásit distributorovi. Vůbec netuším, kdo je můj distributor, asi ten opálenej Lojza Patočka a jeho parta, co tu nedávno vybudoval posledních 50 metrů trubek :)

Já mám smlouvu s Pražskou plynárenskou, od nich mi chodí faktury a přes jejich portál kontroluji zálohy, platby...Odečty dělá asi nějaký externista, ale prokazuje se průkazem PPL.

petrm, ale to je jednoduché, když to nevíte, zvednete telefon, nebo napíšete emai svému dodavateli a zeptáte se, kdo je distributor a tomu to pošlete. Jak jednoduché, pokud to chcete řešit.

Který region je ten Váš?

kurzy.cz/...

petrm

To je zbytečné, PPL má přímo na svém portálu volbu Samoodečet.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Jednoduše, vyfotíte si stavy měřidel.

Budto to nahlásíte s fotkami dodavateli, nebo počkáte na vyúčtování a pro prozkoumání vyučtování (ne)uplatníte reklamaci.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]