Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny elektrikáře, potřeboval bych poradit, jak nejlépe (nejelegantněji) vyřešit rozdělení fází v podružném rozvaděči. Mám do technické místnosti vyvedený 3-fázový kabel (již jištěný v hlavním rozvaděči), protože jsem měl v plánu dělat venkovní 3-fázovou zásuvku. Nyní jsem se rozhodl, že si v technické místnosti zřídím i malou dílnu. Takže chci v této místnosti umístit podružný rozvaděč a rozvést okruhy světel, zásuvek a plánovanou venkovní 3-fázovou zásuvku. A jde mi o to, že ten 3-fázový kabel přivedu do podružného rozvaděče, kde udělám "rozbočku", ze které to půjde na tu venkovní zásuvku a zároveň na ostatní podružné jističe (okruhy). Jak právě nejlépe vyřešit to rozbočení? Použít nějaký blok pro rozdělení fází, nebo třeba ty patrové WAGO svorky? Jsem sice elektrikář, takže se zapojením problém nemám, ale po vyučení jsem se dostal k elektronice, u které jsem už zůstal. Tudíž nemám absolutně přehled o tom, jaké jsou dnes možnosti. Nějaké rozvaděče jsem v mládí dělal, ale to se ještě nepoužívaly takové komponenty a "vychytávky", co jsou k dispozici dnes. Moc Vám děkuji za nápady.
Dobrý den! Tu vámi plánovanou "rozbočku" v novém podružném rozvaděči bych neřešil pomocí nějakých svorek, ale osadil a zapojil tam třífázový jistič na venkovní zásuvku a další samostané jističe pro světelné a zásuvkové okruhy. Současně bych před ty jističe osadil chrániče. Nebo, za cenu dražšího provedení osadil jističochrániče. To je důležité - venkovní zásuvka, zásuvky v dílně.