Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, jem majitelem RD, kdy momentálně topím plynem, který zárověň používám k ohřevu vody a vaření. Mám kondenzační kotel BAXI, kdy spotřeba plynu za rok je cca. 25 MWh. Prosím o radu, kdybych chtěl přejít na vytápení a ohřev vody za pomocí tepelného čerpadla, kde zjistím druh, cenu, zapojení čerpadla, zda je možné čerpat nějakou dotaci ze zelené úspory. Jsem totální laik, ale chci se do budoucna nespoléhat na dodávku plynu. Děkuji za odpověď.
Že by se na Vás vztahovala nějaká dotace, to si nemyslím...
Jaké TČ potřebujete a zda je pro vás vůbec vhodné, to Vám musí někdo pečlivě spočítat.
Ze spotřeby plynu se dá odhadovat, že potřebujete TČ s výkonem cca 12kW.
Správná volba TČ opravdu není tak jednoduchá jako volba plynového kotle (ani tak levná).
Ale je otázka, jestli to opravdu nutně potřebujete..., nebo jste jen vyplašený současnou situací (to je velmi pravděpodobné).
Zadavatel může poptávat špatně (i když v přeneseném slova smyslu je to spíš chyba onoho prodejce, že nepožaduje všechny informace potřebné pro návrh TČ).
Zrovna u Mitshubishi Zubadan je to zvláštní, protože to je TČ s velmi přesnými parametry a drží je až do -28°C.
Prodejce není (v drtivé většině případů) osoba odborně zdatná. Ano, bohužel je to tak. Proč? Prostě proto, že odborně zdatných lidí je málo a tak se musí "brát to co je"...