Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Venkovní zásuvky+vypínač

Od: oto000® odpovědí: 19 změna:

Dobrý den,chci se zeptat udělal jsem si venkovní zásuvky pod stříškou do vlhka neprší na ně.Kabel mám protahnutý do sklepa k nastěné krabici.Potřeboval bych poradit jak tyto zásuvky dle potřeby vypínat třeba bouřka.Koupit krabici na jeden jistič 10A/16A nebo tam dát klasický vypínač do vlhka který rozpoji obvod,nebo nějaký jiný vypínač.Děkuji.

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

9x

S tou bouřkou bych se netrápil. Jakýkoliv vypínač, či jistič má vzdálenost rozepnutých kontaktů v řádu jednotek milimetrů. To pro případný blesk není žádná vzdálenost, to prostě přeskočí.

nejsem elektrikář - ale nepomohlo by třeba mít uzemnění přímo pod zásuvkou? - nedávno jsme řešili ve starém domě 3f spotřebič u starých rozvodů - elektrikář to řešil uzemněním - přidáním drátu se zaboucháním cca. 2metrové tyče do hlíny... Asi to není úplně košér, ale jako jeden ze zajišťovacích kousků by snad nevadilo toto udělat.

hodnocení

Takže nejlepší řešení je fizicky odpojit spotřebiče ze zásuvky.

Zalezi na tom, voci comu sa chcete chranit. Ziadne uzemnenie ochranu proti prepatiu a blesku neriesi. Proti uderu blesku jedine spravne naprojektovany a realizovany bleskozvod, voci zavlecenemu prepatiu pri udere blesku do objektu alebo v okoli potom prepatove ochrany v rozvadzaci koordinovane s dalsimi stupnami (chranit musite akekolvek vedenia vstupujuce do objektu : plynove potrubie, vodovod, telefon, internet, satelitnu antenu ...)

"peter" - správně *palec*

Když to vše, jak to popisuje "peter" nezafunguje, zejména po extra silném úderu blesku přímo do objektu, nebo těsné blízkosti, pak je ještě jedno řešení - dobrá pojistka u dobré pojišťovny! :)

hodnocení

3x