Zdravím. Jak moc zhruba klesne výkon spotřebiče o příkonu 4kw, pokud jede na prodlužce o délce cca 60-70 metrů? Kabel je 3x2,5mm. Na té délce je to dost znát, ale jsem na to laik.
Co se týká vyhlášky 50, mám jen §4, tedy Osoba poučená.
Nicméně i tak ze školení vím, že omezení prodeje hotových prodlužovaček na maximálně 50 metrů má své důvody. Stejně jako to, že lze mít prodlužovák i delší, ale musí to zapojit odborník s příslušným vzděláním a papírem.
Pominu-li, že takto výkonný spotřebič nesmí být připojen do běžné 16 A zásuvky, záleží taky na typu zátěže. Pokud budeme uvažovat konstatní proud 17,4 A (cca odpovídá 4 kW při 230V), bude na 70 m kabelu úbytek napětí 17 V (7,5%), což je ztráta 300W.
Závisí to na hodně věcech, konstrukce kabelu, materiál vodičů, povaha spotřebiče. Oteplením vedení se odpor zvětší takže bude záviset i na tom jak dlouho bude spotřeba trvat. Třeba topný spotřebič řízený termostatem bude vykazovat značné rozdíly v úbytku výkonu. Nejspolehlivější a jednoduchá metoda je si to změřit, bude se to v čase měnit.
Bude u mě jistá akce a bude tam stroj složený ze 4 traf z mikrovlnek. Takže to vlastně nebude 4 ale kolem 3,2 kVA. Kabel je klasika cyky 3x2,5. Jen mě tak zajímalo, kolik výkonu se asi ztratí a je-li to vůbec bezpečné pro elektroinstalaci.
To neznie dobre, nejake domace pokusy, dlhy predlzovak a vykon cez 3 kW. Ked sa niekomu stane uraz, nedoplatite sa a v lepsom pripade dostanete podmienku. Zvazte dokladne zabezpecenie pred urazom, dotykom casti pod napatim, poskodenim kabla (zakopnutie, pad ostrych predmetov) a pod.
Vas hlavny problem sa vola "impedancia slucky. Prilis dlhy kabel ma straty, to je ale podruzny problem, hlavny problem je : istic nevypne dost rychlo alebo nevypne vobec, napriklad pri poruche, ked sa na kovovom kryte spotrebica objavi fazove napatie.
Urcite pouzite prudovy chranic a prizemnenie PE vodica na konci.
Aky pokus budete robit?
batk