Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Pokles výkonu při dlouhé prodlužce

Od: batk odpovědí: 15 změna:
Zdravím. Jak moc zhruba klesne výkon spotřebiče o příkonu 4kw, pokud jede na prodlužce o délce cca 60-70 metrů? Kabel je 3x2,5mm. Na té délce je to dost znát, ale jsem na to laik.

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Co se týká vyhlášky 50, mám jen §4, tedy Osoba poučená.

Nicméně i tak ze školení vím, že omezení prodeje hotových prodlužovaček na maximálně 50 metrů má své důvody. Stejně jako to, že lze mít prodlužovák i delší, ale musí to zapojit odborník s příslušným vzděláním a papírem.

hodnocení

0x

Pominu-li, že takto výkonný spotřebič nesmí být připojen do běžné 16 A zásuvky, záleží taky na typu zátěže. Pokud budeme uvažovat konstatní proud 17,4 A (cca odpovídá 4 kW při 230V), bude na 70 m kabelu úbytek napětí 17 V (7,5%), což je ztráta 300W.

111®
17V bude tak na jednom drátě
Ne, 17V je celkový úbytek, ale čekal jsem, že se někdo ozve, aniž by si to ověřil *smich*
111®
Ale měl jsem podobný problém se svářecí trafem na 25m prodluzce. Vyřešila to 3f prodluzka 5x2,5

vyreseno
hodnocení

0x

Závisí to na hodně věcech, konstrukce kabelu, materiál vodičů, povaha spotřebiče. Oteplením vedení se odpor zvětší takže bude záviset i na tom jak dlouho bude spotřeba trvat. Třeba topný spotřebič řízený termostatem bude vykazovat značné rozdíly v úbytku výkonu. Nejspolehlivější a jednoduchá metoda je si to změřit, bude se to v čase měnit.

batk
hodnocení

Bude u mě jistá akce a bude tam stroj složený ze 4 traf z mikrovlnek. Takže to vlastně nebude 4 ale kolem 3,2 kVA. Kabel je klasika cyky 3x2,5. Jen mě tak zajímalo, kolik výkonu se asi ztratí a je-li to vůbec bezpečné pro elektroinstalaci.

Ak ste laik, preco zapajate trafa z mikrovlnky? Pred tym mam respekt aj po rokoch praxe a nepustil by som nikoho do okolia zapnuteho trafa.

batk
hodnocení