Nejste přihlášen/a.
zdravím,
obracím se na vás všechny s dotazem:
Máme kotel Atmos + laddomat, z důvodu velkého okruhu je přidáno oběhové čerpadlo grundfos. Lze nějak lehce a elegantně vyřešit problém s výpadkem el proudu když jsme mimo domov? I když je kotel napojen na okruh vody proti přehřátí, při poklesu tlaku vodu stejně nejde vodárna a ani čerpadla na kotli a hrozí k přehřátí... Současně jsme již několikrát museli během výpadku proudu kotel vyprázdnit od žhavého...
Moje myšlenka je 12V autobaterie a měnič napětí, nebo něco jako UPS...ale jak napojit...má zde někdo tento problém vyřešen a je schopen třeba nákresem a podrobný popisem pro laika vysvětlit?
děkuji všem za každou přínosnou radu
to je přesně ono. Ano, potřebuji jen několik málo hodin do vyhoření přiloženého. Topíme dřevem, tak se jedná o max 4-5hod. Během této doby nepotřebuji řešit vodárnu, pokud poběží oběhová čerpadla, kotel se nepřetopí.
nemáte prosím nějaký odkaz na ty zdroje? jsem v tomto opravdu laik.
děkuji
Nejlepší je když aspoň částečně funguje samotíž.. Čerpadlo jde zapojit jako ejektor u něj když čerpadlo stojí tak samotíži nebrání. Nebo se dává ochoz se zpětnou klapkou, ta ale potřebuje určitý přetlak pro otevření.
Výpadek proudu jde řešit záložním zdrojem, ne všechny se kamarádí s čerpadlem..
Musíš mít ošéfovaný nejen výpadek proudu ale i čerpadla = dochlazovací smyčka nebo otevřená expanzka.
Pro dochlazovací smyčku potřebuješ zdroj tlakové vody, pokud máš vodárnu která bez proudu nejede tak se to řeší zásobní nádrží nahoře a teče to samospádem.
Částečně funkční, protože dochlazovací smyčku tam má jen na okrasu - vodárna bez proudu dá pár litrů a končí.
Záložní zdroj řeší jen výpadek proudu, nic jinýho. Výpadek čerpadla to nepokryje.
vodárnu nechci řešit.
Potřebuji jen aby oběhová čerpadla během výpadku jela a nedošlo k přetopení kotle, když jsme v práci, nebo večer během spánku.
Zapomněl jsem upřesnit, že topíme dřevem a tak se jedná o cca 4-5hod provozu čerpadel