Nejste přihlášen/a.
Potřebuji poradit, co s tím mám dělat jako manžel. (Energie z našeho rodinného domu platila má žena ještě předtím než jsem si ji vzal a koupil zbylou polovinu od jejího bratra a nebylo potřeba je přepisovat. Bohužel ve vyhrocené situaci s plynem nešlo DPI přepsat na mě, takže zase zůstaly zase manželce)
Jména a čísla jsou pozměněny, prosím, co se s tím dá dělat, obrali nás min. o 16tisíc Kč, protože prostě nikdo nechodil zapisovat hodnoty plynoměru a pak si to zprůměrovali hotovo, resp co je to PDS?.
z reklamace u Innogy v 15denní lhůtě:
REKLAMACE
Obchodník
innogy Energie, s.r.o.
Limuzská 3135 / 12
108 00 Praha 10
IČ: 49903209 DIČ: CZ49903209
Zápis v OR: Městský soud v Praze
sp.zn. C 220583
Ostrava dne 17.02.2022
Vážená paní XYZ,
reagujeme na Vaše reklamace číslo xxyy972 a xxyy953 ze dne 07.02.2022 týkající
se opravy odečtů.
Reklamovaná služba je poskytována provozovatelem distribuční soustavy
GasNet, s.r.o. (dále jen "PDS"), kterému byla reklamace předána. Vyjádření provozovatele
distribuční soustavy je následující.
Neobdrží-li provozovatel distribuční soustavy ke změně dodavatele stav samoodečtem
zákazníka do pěti pracovních dnů, zavádí dle platné legislativy hodnotu stavu
automatickým odhadem podle typového diagramu dodávky. Jelikož si zákazník nenahlásil
samoodečty k datu účinnosti změny dodavatele zemního plynu, byly stavy stanoveny
odhadem.
Opravy byla provedeny v interní reklamaci číslo xxxyy358 již 19.01.2022.
Datum Stav
16.10.2021 33408 m3
11.11.2021 33568 m3
Propočty byly stanoveny podle periodického odečtu 34135 m3, provedeného k datu
06.01.2022 s doloženou fotkou.
Na základě zjištěných skutečností byla Vaše reklamace vyhodnocena jako neoprávněná.
Za obchodníka, innogy Energie, s.r.o., Vám sdělujeme, že správu dat (termíny, hodnoty
odečtů a spotřebu) zajišťuje PDS. Na základě dodaných fakturačních dat pak naše
společnost jako obchodník s plynem vystavuje konečným odběratelům faktury. Bez
souhlasu PDS a zaslání opravných dat nejsme oprávněni tato data měnit a není tudíž
možné přistoupit k opravě faktury. Naše společnost nemůže stanovisko PDS ovlivnit a je
povinna jej respektovat
@jiri - protože prostě nikdo nechodil zapisovat hodnoty plynoměru
V odpovědi na reklamaci je uvedeno "zákazník nenahlásil samoodečty k datu účinnosti změny" - skoro bych řekla, že jste neudělal co jste udělat měl a bohužel neznalost neomlouvá.
PDS = provozovate distribuční soustavy.
K nám chodila ženská dělat odpočty pravidelně, koho by napadlo, že zrovna při přechodu od Bohemia Energy na DPI se to nikde nepíše a hlavně se to průměruje. Já jsem zastavil plyn. Připojil starý odpojený kotel, dovážel z chalupy dřevo a řezal jak pi... v zimě a pak nakoupil drahé brikety a stejnak k ničemu, protože si to klidně zaúčtovali nějakým způsobem do dpi. Fakt radši odpojit. A co stát? jo, jasně požádejte si o podporu, ale kdo mi proplatí dřevo u chalupy bez dokladu atd... Já jsem kvůli té chybě přišel u nich o 16tisíc a ještě materiálně o další tisíce. Dokonce jsem už prodal i auto.
No tak dneska konečně přišlo vyúčtování od Bohemia Energy... a světe div se s přeplatkem skoro 6000Kč...
Díval jsem se na to a nikde není žádné číslo plynoměru s hodnotama, prostě jak tady píšete, všecko dělají průměrově a tímpádem nám vracejí a DPIčko nám to sebralo několikanásobně... takže odhadem 10000Kč + svoje náklady na topení atd.
Proboha to fakt oškubali takhle pitomě jenom nás?
Jo a kde se hlásí GasNetu plynoměr, chytráku Mikihansi? Ty to asi všecko znáš a nemáš rodinu a máš hodně času si to zjišťovat!
Promiňte, jsem už několik let u PPAS, jsem sama v baráku ženská a musím si poradit se vším.
Jakmile nastala situace s EB, tak jsem zbystřila a začala sledovat, co se děje i když se mě to netýká.
Vy jste tam dva a nedokážete si udělat odečty. Já si je dělám každý měsíc pro kontrolu správného fungování měřidel. Voda, plyn, elektřina.
Při změně cen jsem udělala odečet a poslala jsem je on-line na plynárenskou.
Domluvte se doma, kdo má na starosti kuchyň a domácnost a kdo technické věci okolo baráku.
Mikihans napsal dobře, že byste měl zpytovat své svědomí. Všechno se dnes dá poslat přes počítač, za covidové doby služby v této oblasti pokročily o hodně.
Gasnet mi nabídl toto -
Auto jste si měl nechat na příští zimu, abyste s ním mohl jezdit na dřevo /jestli máte přívěsný vozík, tedy/
Děkuji Vám za odkaz GasNetu, konečně vidím, že Vám mohu dát za pravdu... a kde byl, v době, kdy jej bylo nejvíce potřeba? Záměrně nikde ani zmínka, stačila by ve zprávách nebo na seznamu nebo někde, že se to má dělat takto. Nic.
Vidíte, jste sama a máte na to čas. Nás je tu už jenom 6 a 81letá nechodící babička zrovna v té době chytla sepsi a bojovala o život..., nicméně jsme dělali všechno proto, aby tato situace nenastala a informace jsme nesehnali, protože se nedalo nikam dovolat, nic vyřídit, protože všechno bylo přehlcené a pod tlakem DPI.
Já si pravidelně fotím elektriku, plyn, vodu i topení, abych je v případě reklamace mohl doložit a ejhle je mi to k ničemu, protože reklamace do 15dnů je vlastně do 5dnů od dodavate dodavateli. A o samoodečtech nikde nic, každý poskytovatel to má jinak, prostě je v tom bordel a stát krach nezastropil jako jinde... jenom výsměch, hihihi, požádejte si o pomoc... aha, vy nevíte jak, to je váš problém anebo nemáte žádné potvrzení na dřevo z vašeho lesa nebo staré před 15lety...
No a babička potřebuje teplo, takže se topit musí non-stop.
Řeknu Vám, že je to prostě hrůza, co se děje, jak to všechno funguje a jak je to nastavené.
Z jiného soudku:
Tak třeba elektrika mi vyšla s přeplatkem, zvedl jsem to skoro na dvojnásobek a když jsem si to tak fotil, tak mi mezitím vyměnili měřák, tak jsem se nemohl dopočítat... ale aspoň to zhruba sedí(snad si to ČEZ zapsal při výměně)... ovšem zdražili tak, že opět nevím, co mi z toho vyjde a budu muset zase přidat a nevím kolik...
No nic, ještě jednou děkuji a mějte se. Hlavně zdraví.
koho by napadlo, že zrovna při přechodu od Bohemia Energy na
Pane Jiří, to napadlo většinu lidí, kteří ukončili u BE a spadli pod DPI. Dokonce každý týden jsem si dělal záznamy, nahlásil jsem na GasNet stav plynoměru, přesně dle svých představ, abych měl v DPI co nejméně.
Takže jste propásl šanci, a teď jen již uhradit fakturu.
dělal jsem to samé-fotky, hlídání atd., ale o GasNetu a nahlašování jsem doteď nevěděl. Jak jste se o tom dozvěděl?
Někde v novinách, internetu nebo od známého? Nebo Vás to zčista jasna napadlo, že by ten GasNet mohl mít odpočty?
Já jsem si to hlídal, fotil a holt jsem se spolehl, že si to nový Největší dodavatel plynu INNOGY ofotí při nové smlouvě a bohužel, takhle to holt nefunguje. Nejlepší je, že jsem tak měsíc předtím u INNOGY zapisoval odečet, takže se fakt nezlobte, že jsem nečekal, že se mě na to při přechodu nezeptají. Takže smlouvu ano, peníze ano a na zkontrolování nebo aspoň by stačilo, kdyby se zeptali, kolik je na plynoměru... ne, už toho mám akorát dost!
Chybami se člověk učí, chyba je žít v tomto zkorumpovaném státu... už jenom slovenský Bureš... co jsem mohl čekat?
Inflace a daně, daně a další daně ze všeho a ode všech! A odpočty jen pro vyvolenou menšinu...
Tak jsem si nainstaloval aplikaci Mobilni samoodečty, vytvořil jsem si odběrná místa a teď udělat fotky s odečty a snad už budu mít pokoj.
Jinak mé manželce dnes přišlo po 16hodině vyúčtování od BE s hoodně velkým přeplatkem cca 17tisíc Kč, což zatím přesně nevím, ale je tam psáno za období 5.1.2021-16.10.2021, takže si myslím, že to bude to, co nám sebrali, protože jestli to teda dělají průměrově, tak to musí dělat průměrově i BE a musí nám to co nám sebralo neprávem navíc DPI(cca 450-550m3) vrátit BE, akorát za jinou cenu, že? Tak snad se to nějak zarentuje, když už to nejde reklamovat u GasNetu. On jim teda musel poslat nějakou návaznost a stav.
Jo a na fa BE nikde nenajdete stav plynoměru, to je ta největší sviňárna, jenom množství xxx MWh a pak kWh.
Z obrázku dole to jde pěkně vidět. normální spotřeba je 28815kWh(3.1.2019-3.1.2020), 27098kWh(4.1.2020-4.1.2021) a ta poslední je 15148kWh(od 5.1.2021-16.10.2021), jenže má být 22054kWh, když to zprůměruji na den. Samozřejmě, že v zimě se topí a v létě jede jen ohřev vody s příp.plyn.šporákem(ten je odpojený už jedeme na indukci).
Takže rozdíl je cca 6906,57kWh, což odpovídá nějakým 88,9dnů, což jsme odstřihli plyn v DPI, ale oni si to zprůměrovali a tím pádem se to netopení průměrově přesunulo do DPI a bylo to... doprčic... aspoň už mám jasno.
Škoda. že jsem neměl tu aplikaci už za dob BE, mohlo tomu být úplně jinak. Nebo aspoň v den DPI.
Napiště mi, kdo se takhle ještě nachytal tím, že v DPI zastavil plyn a stejnak jej musel draze zaplatit?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.