Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pevnost v ohybu ocelového profilu

Od: czechmates odpovědí: 11 změna:

Dobrý den.

Poradil by mi prosím někdo, který z uvedených profilů na obrázku bude mít vyšší pevnost v ohybu (větší nosnost nosníku)? Profily musí být "položeny" tak, jak jsou na příloženém obrázku. Použití jiného materiálu není vzhledem k žádané konstrukci možné - výška profilu max 30mm a šíře 60. Musí to být jedině profil U, C, nebo L. Uvažuji pevnost v ohybu na délku cca 1,2m. Děkuji za rady.


Pevnost v ohybu ocelového profilu

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jirib
hodnocení

0x
Na jaké zatížení?Neuvádíte složení celé konstrukce(zdi,šachty?)
Účko 50x30x5mm to musí dát...ale bez podrobností,je to jen hádání.
Z těch 3mm bych měl obavy.
jirib
Jo vozík...tak to jste měl investovat do kvalitnější provedení.
Pokuď budete zasahovat do konstrukce vozíku a něco se stane,tak vás to vyjde asi draho.
Výrobce na to má homologaci a s udanými parametry nese celou zodpovědnost.
czechmates
hodnocení

Jestli vozík bude nebo nebude splňovat homologaci nějak není to, co bych tu rád řešil. Ve své podstatě jde jen o to, jestli bude na nosnost a odolnost proti zlomení lepší to Lko nebo Učko. Děkuji všem za názory

 

hodnocení

0x

V každém případě to L, to je nezničitelné, není asi ohýbané, ale přímo válcované, to účko z 3 mm plechu, to zázračně pevné není...Ale záleží k čemu to vůbec je a i to klidně může být dostačující...

 

krtek6
hodnocení

0x

Nejsem konstruktér, ale svým selským rozumem bude dle mě pevnější Lko...má tlustější stěnu a v rohu ještě víc vyztužené...

 

hodnocení

0x

Možnost zesílení.

Svařit dva L profily.

Vychází mi to 55x30 mm

Pevnost v ohybu ocelového profilu #2

chce ú nebo cé - takže svařit ok, ale tak, aby udělalo "Účko", přičemž ta jedna strana bude vyšší-předsazená. Nicméně asi když přemýšlel o tom plechovém céčku, nebude to na přejezd tankem.

 

czechmates
hodnocení

Chystám se dodatečně vyztužit přívěsný vozík. V současnosti tvori nosnou část vleku je plechová bočnice plus cca 50cm nosní profil z ohýbaného profilu L, který je přišroubovaný k nápravě. Od nápravy k zadní části vleku je to cca 1.2m, proto jsem uváděl tu vzdálenost. Chtěl bych právě "jen" vyměnit ten původní "nosník" za jiný materiál, přičemž při hází v úvahu jen původně uvedené profily, abych nemusel zasahovat do jiných částí vleku.

 

riva
hodnocení

0x

U - pokud bude tahové napětí ve spodní části (6 oproti 5 mm). Jinak bych se obával zborcení.

 

hodnocení

0x

Bez nějakého počítání to bude přibližně podobné. Únosnost je dána momentem setrvačnosti průřezu Iy a ten bude odhadem podobný. Závisí na třetí mocnině výšky profilu. Obecně, čím vyšší profil , tím únosnější. Šířka tolik nehraje roli. Vůbec si tím nemusíte lámat hlavu, protože to jen vyztužujete a bude to určitě prošroubované ne po metru ale např. po 20cm, takže celková tuhost bude vysoká. Pokud to chcete přesně, angažujte statika, protože je potřeba znát daleko více pro návrh

 

hodnocení

0x

Použite profilové Ú-čko 50 mmm šírky,nie to ohybané.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]