Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak na puštění vody po zimě

Od: york* odpovědí: 5 změna:

Koupili jsme domek a majitel kompletně vypustil z baráku kvůli zamrznutí vodu. Nikdy jsem neviděl kotel, kotelnu bojler atd- dítě z paneláku. Potřebujem prostě pustít vodu jen aby tekla z vodovodu na WC atd. Prostě do kotle, topení,bojleru aby se nic nedostalo! Mám svůj typ co utahnout ale nechám si poradit zde od odborníků abych si ověřil, zda uvažuji dobře. Přikládám proto několik snímků celé kotelny již od přívodu vody. Napište mi prosím tedy, který kohout resp. ventil(y) utahnout. Ještě jednou: jsem absolutní laik! děkuji

dethleffs.rajce.idnes.cz/...

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

jabraka*
hodnocení

2x

Než bych otevřel hlavní ventil,tak bych otevřel nejprve všechny ventily a kohouty,baterie,i do kotle,a z kotle aby byla vodě volná cesta a případné usazeniny a rzi vylítly hned ven.U WC splachovadla bych odšrouboval i napouštecí ventil a vyndal jehlu,aby se tam nezabetonoval kousek rzi.Takže přeji dobrý jarní start

hodnocení

0x

No moc z toho moudry nejsem, hledal bych v prve rade vodomer. Hned za nim a pred nim byva kulovy ventil, jehoz paku bych otocil po smeru trubky. Zbytek (kotel, bojler) vypada z fotek ze je zavreny, takze tam by voda natect nemela. Mozna bych jeste zavrel ten ventil na spodni strane bojleru.

slonbonjohn*
hodnocení

0x

Vidím všechny ventily zavřené, kromě jednoho v pravo na obrázku P3180025. Dejte ho pro klid duše taky do zavřena a mělo by to být OK.

york*
hodnocení

Jasně, hlavní přívod vody jsem na zimu obalil hadrem, aby nezamrzl, tak vím kde je!

Já to vidím tak, že od hlavního uzávěru jde voda potrubím přímo do spodní části bojleru, jak je vidět na snímku.Má to tak každý, kdo má ústř. topení? Dle mne tedy stačí aby byla uzavřena ta "červená jakoby vrtulka" resp. (ventil nebo kohout )před vstupem do bojleru. a je to OK. Detail na snímku č. P3180023. Uvažuji dobře?

slonbonjohn*