Nejste přihlášen/a.
Platit se bude nájem a do energií spadají věci, které ti majitel nemůže napsat na tebe...voda a teplo...pak už je jen o dohodě mezi váma dvěma jestli do těch energiíí přibyde třeba i elektrika, plyn, kabelovka, internet nebo si to zajistíš sám na svoje jméno se svou smlouvou... fond oprav, elektrika v domě, popelnice, uklidy společných prostor a podobné tě jako nájemce nezajímají...
Sdělím Vám, jak to mám u různých domech.
Holý nájem, to je jasné. K tomu v domě "A" se účtuje SLUŽBA, záloha na vodné a stočné. Elektriku a plyn si platí každý sám. Rovněž internet, domluví si s dodavatelem, co a za kolik mu dodají. Popelnice se platí obci.
K tomu v domě "B" se účtuje SLUŽBA, záloha na vodné a stočné, dodávka teplké vody a dálkovení topení. Elektriku a plyn si platí každý sám. Rovněž internet, domluví si s dodavatelem, co a za kolik mu dodají. Popelnice se platí obci.
fond oprav, úvěr na zateplení, příspěvek na domovníka, pojištění domu a společnou elektřinu... - to jsou všechno náklady na provoz a údržbu spojené s vlastnictvím bytu...ono drtivá většina majitelů tento princip nechápe, proto to taky v tom našem vlastnictví bytů tak vypadá ve zkratce řečeno...vlastnit byt neznamená, že mám 4 stěny za vstupníma dveřma do bytu a o nic víc se už nestarám
Nevím jak je to jinde s odvozem odpadků. My platíme celkovou částku za kontejner a ta se rozpočítává na byty podle počtu obyvatel v bytu.
Způsob platby zůstává, jen se zvyšuje cena. Platí se za velikost nádoby a frekvence vyvážení, neplatí každý občan samostatně.
viz
Plátcem poplatku je společenství vlastníků jednotek, pokud pro dům vzniklo.
Je tam i kalkulačka výše platby.
Od 1.1.2022 lze požádat o příspěvek na bydlení i pro bydlení v podnájmu, pronájmu. To znamená, že na byt nemusíte mít dekret jako dříve, ale smlouvu s majitelem bytu.
Já si myslím, že tě to vůbec nemusí zajímat. Tebe musí zajímat konečná částka, kterou pronajimatel účtuje. A pak odstavec, vekterém určuje jak je to se zálohami a vyúčtování za vodu, elektřinu, plyn. Také je potřeba dohodnout dodavatele televizního programu a wifi a jak platit. Ostattní tě vůbec nemusí zjímat. To je věcí majitele bytu.
NEEE!
Zaplatíte pouze "dejme tomu 11000Kč, st. vodu na osobu 300Kč, teplou na osobu 400Kč" + vytápění... a zbytek jde na majitele...
elektrika v bytě je věc, kterou si může nájemník napsat sám na sebe a nemusí to mít přes prostředníka (majitele)...takže tohle tam být nemusí...může dle dohody...ale nemusí...nedělá se to běžně, kvůli dluhům a nedoplatkům..
Voda a elektrika se udělá (zapíše) dle spotřeby k datu svépomocí a pak se prostě odečte z ročního vyúčtování a co se tepla týče, tak se musí zavolat správci tepla, kterej to má na starosti a jde se s ním za úplatu domluvit na mimořádném odečtu právě z důvodu nájemce . Pošle tam člověka co to odečte. A pak při ročním vyúčtování budete mít na papíře OD-DO a OD-DO, takže z toho podle data poznáte, komu co patří...od dalšího roku pokud bude nájemce stále stejný, už to bude jen 1 roční vyúčtování bez mezidobí...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.