Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
potřebuji temperovat stodolu bez komínu - v současné době sklad a dílna na kutění.
Plocha cca 120 m2
Jedná se o stodolu s vysokou střechou. Takže kamna mi přijdou k ničemu, napadají mne pouze topidla s fukarem.
zaujalo mne toto ventilatory.cz/...
ale nějak si neumím spočítat kolik mne bude stát hodina topení.
Pak mne už napadá pouze topidlo na LTO.
Maximální únosný naklad na hodinu topení mám 300 - 400 Kč
Děkuji za inspiraci
Nejsem odborníkem na topení, ale jen z praxe - mám zákazníka, kterému vyhořela kotelna, takže zkoušel v zimě kdeco, aby vytopil výrobní haly, včetně podobných horkovzdušných fukarů. Ty sice topí, ale u nich je horko, dál od nich je účinek mizivý.
Nejvíc se osvědčily infráky - pocitově jsou příjemné, člověku u práce není zima, přitom teplota na teploměru je třeba jen 14-15°C.
Ty 9kW ohřívače budete potřebovat tak 3ks (spíše více).
Do 300Kč za hodinu se vejdete určitě.
Problém je v tom, že nebude stačit ohřívače zapnout přesně v době příchodu..ale spíše hodinu předtím...aby se prostor alespoň trochu vyhřál.
Samozřejmě je rozdíl v tom, když chcete temperovat na +5°C...nebo na +20°C.
Pokud tedy máte potřebné jističe...
Domnívám se,že ohřev v tak velkém prostoru a bez izolace bude zcela jistě nákladný a problematický.Ty infrazářiče jsou směr schůdný,jen je potřeba si uvědomit,že zdroj tepla neohřívá prostor,nebo vzduch v něm,ale jen místo,kam paprsky dopadají.Tady je jen jedna cesta,pouštět ohřívač jen na dobu,kdy je pracovník přítomen a nasměrovat topidlo na něj.Při odchodu ihned vypnout.Použít třeba více zdrojů z různých stran,aby se pracovník cítil v teple.Nebude ovšem možno příliš měnit pracovní místo.
JABRAKA