Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Vyhřev stodoly - dílny

Od: karhak® odpovědí: 10 změna:

Zdravím,

potřebuji temperovat stodolu bez komínu - v současné době sklad a dílna na kutění.

Plocha cca 120 m2

Jedná se o stodolu s vysokou střechou. Takže kamna mi přijdou k ničemu, napadají mne pouze topidla s fukarem.

zaujalo mne toto ventilatory.cz/...

ale nějak si neumím spočítat kolik mne bude stát hodina topení.

Pak mne už napadá pouze topidlo na LTO.

Maximální únosný naklad na hodinu topení mám 300 - 400 Kč

Děkuji za inspiraci

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

6x

Nejsem odborníkem na topení, ale jen z praxe - mám zákazníka, kterému vyhořela kotelna, takže zkoušel v zimě kdeco, aby vytopil výrobní haly, včetně podobných horkovzdušných fukarů. Ty sice topí, ale u nich je horko, dál od nich je účinek mizivý.

Nejvíc se osvědčily infráky - pocitově jsou příjemné, člověku u práce není zima, přitom teplota na teploměru je třeba jen 14-15°C.

infraky.cz/...

hodnocení

3x

Ty 9kW ohřívače budete potřebovat tak 3ks (spíše více).

Do 300Kč za hodinu se vejdete určitě.

Problém je v tom, že nebude stačit ohřívače zapnout přesně v době příchodu..ale spíše hodinu předtím...aby se prostor alespoň trochu vyhřál.

Samozřejmě je rozdíl v tom, když chcete temperovat na +5°C...nebo na +20°C.

Pokud tedy máte potřebné jističe...

hodnocení

2x

Ak to pojde na zaciatku na plny vykon, tak to berie 9 kW, cize za hodinu spotreba 9 kWh, vynasobite si cenou za 1 kWh podla vasho distributora. Potrebuje to 7.5 A na jednu fazu alebo 13A, zalezi, ako je to vnutri zapojene.

jabraka*
hodnocení

2x