Dobrý den, Jsem naprosto elektrický amatér. Chtěl bych Vás poprosit o radu jestli je možné zapojit ještě myčku. Lesnice jak vidíte na obrázku-tam je varná deska a lednice je zapojená do zásuvky pokoje. Do budoucna bych chtěl lednici mít v kuchyni a mikrovlnku budu rušit. Ale nevím jestli by mi myčku utahly jističe a nebo mám začít uvažovat o předělání elektřiny. Mám být po celkové rekonstrukci a bral bych to jako poslední variantu. Z jiných fór jsem se dočetl že myčka by měla být samostatně, ale nevím jak to udělat. Děkuji za rady
Prostě to zkuste, když to bude padat tak budete muset řešit souběh, aby oba spotřebiče nejely naráz. Lednice bere prd, dává se na samostatný jistič před chránič aby se nevypla s chráničem. Žrouti v kuchyni jsou trouba, mikrovlnka, rychlovarka, kávovar, fritéza a podobné přístroje, vařič, (pračka), ty by neměly být spolu.
michaltraxmand
No budu dělat novou kuchyň, protože mi praskla někde voda. Takže bych to hodil rovnou přijednom. Takže čisté teoreticky. Bych mohl na zásuvky kuchyň zapojit myčku. Mám jen kávovar a sem tam žehlime v kuchyni. To by neměl být tedy problém.
try
16A jistič nevypíná hned nad 16A, nějakou dobu udrží i víc, čím o míň víc tím déle, třeba 18A za víc než hodinu.
Mate tam 16a jistice, vedeni tomu predpokladam odpovida. Podivejte se, kolik berou jednotlive spotrebice na kazdem okruhu a pokud to nebude pres 16A (3680W), nemusite nic resit. Pokud ano, nesmi bezet zaroven (naplno, zehlicka muze brat 2 kW nebo taky 300W, podle toho, na jaky stupen bezi).
Ano, teoreticky ma byt umyvacka na vlastnom okruhu, lebo rovnako ako pracka, ked hreje vodu, berie okolo 10A, co zodpoveda 2300W. Isty cas (kym som spravil komplet rekonstrukciu) som mal obe tieto veci na jednom istici, stacilo si vhodne naplanovat ich pouzitie. Druhe riesenie spociva na fakte, ze sanca, aby vypadol istic je mala, ked prave nehreju vodu, maju odber radovo 100W - 300W (motor pracky alebo cerpadlo v umyvacke).