Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Spárování rohů a koutů ve sprchovém koutě

Od: jandousek odpovědí: 8 změna:

Dobrý den, dal jsem si za úkol trochu přítelkyni vyspravit koupelnu. Uvolněné kachličky apod... To se vše podařilo bez problémů a chystám se na přespárování. Odstranil jsem veškerý starý silikon, drolící se spárovačku, protože byly v příšerném stavu a již pár dní suším. Jde mi o spáry v rozích a u podlahy. Nejsem odborník, ale myslím, že obkladač tenkrát neodvedl příliš dobrou práci a mezery jsou přímo kolosální (jsou tam díry jak do...), viz fotografie. Je mi jasné, že jde o dilatační spáry, ale názory se různí. Jedná se o zděnou koupelnu takže se zdi pravděpodobně nepohybují a je možné mezery zatáhnout klasickou spárovačkou. Čím byste tyto spáry vyplnili? Moc děkuji za odpovědi.

Spárování rohů a koutů ve sprchovém koutě

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x
Do spary dejte sanitarni silikon v barve sparovaci hmoty pouzite v koupelne. Zatahnuti jen sparovackou muze, ale i nemusi se casem vydrolit. Vzdy davam silikon.

hodnocení

2x

do rohů patří silikon, to že vám tam vznikla taková spára je způsobeno tím že podklad není rovný a obkladač jej před obkladem nesrovnal. otázkou je jestli to srovnat šlo

honzin*
hodnocení

2x
Silikon maji profi-matláci moc rádi. Je to snadno aplikovatelné, nějak to usoplí a jdou rychle na jiný kšeft. Vám pak zůstane tmel, který se smršťuje, mění barvu a začne plesnivět, ať je sanitární, nebo ne. Po čase to vypadá hrozně.
Pokud tam přímo nestéká voda, tak je nejlepší vyspárovat přímo spárovačkou, jako v ploše. Za normálních okolností, není jakýkoli důvod, aby to praskalo.
Pokud to přeci jen chcete pružné, nebo tam stéká voda, tam jsou mnohem odolnější a trvanlivější tmely - na bázi polymerů, i přímo pro sanitu. Je to dražší a hůře se s tím pracuje. Ale silikonový mor a jejich uctívači mi už do domu nesmí.

hodnocení

2x