Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Renovace a nová kuchyň

Od: prstynek* odpovědí: 7 změna:
Rekonstruovali jsme umakartové jádro za zděné. Vše dělala firma na klíč. Stolař vyráběl kuchyňskou linku. Vyměřil si ji ještě ve staré kuchyni, upozorňovala jsem ho, že bude zděná a on říkal, že dá pár centimetrů k dobru. Když přišel po vyzdění ukázat, kde budepřívod plynu, vody atd. zjistil, že se rozměry zmenšily víc, než předpokládal a rozčiloval se, že bude muset dvířka přeobjednat, ale že musíme zaplatit i ty, které tam teď nevlezou-vyčíslil to na 3500 Kč navíc. Zedníci tvrdili, že si měl rozměry změřit až po vyzdění a on tvrdil, že jsme je měli upozornit, že mají rozměry zachovat. Oni tvrdili, že to nešlo. Kdo má pravdu a opravdu musíme dvířka zaplatit?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

al bunda*
hodnocení

0x

Nelze posoudit, zda šlo, nebo nešlo zachovat rozměry. Chyba je na vaší straně, neukočírovali jste si to. Můžete odmítnout zaplatit a trvat na opravě, ovšem stolaž má právo na úhradu ceny materiálu - jestli nemáte sepsanou smlouvu o dílo, máte smůlu. IMHO, zaplaťte stolaři materiál, který kvůli vaší chybné objednávce nakoupil.
Hezký den.

 

hodnocení

0x
Co je psáno, to je dáno. Je nějaká smlouva s v ní přesná specifikace dodávky? Pokud ano, je řešení obsaženo v ní. Pokud ne, není o čem hovořit. Bylo-li vše jen ústní dohodou, je třeba hledat řešení opět ústní dohodou. Chybu bych viděl v každém případě na ukvapenosti stolaře.
prstynek*
hodnocení

Ve smlouvě se stolařem je uvedeno, že rozměry budou upřesněny dle závazného nákresu. Počítačový nákres jsme předali firmě, která jádro vyzdívala. Neměli by jsme úhradu za dvířka požadovat po nich?Nebo měl stolař předpokládat, že umakart má jinou tloušťku než Ytong? Neměl opravdu vše vyměřit až po vyzdění?Proč by jsme měli platit za něčí chybu?

jvag*

Stolař nemohl vědět, jaké rozměry budou, proto chtěl nákres a podle něj to udělal.

Předpokládám, že se zednáky nemáte podobný nákres, který by měli dodržet, kdyby to tak bylo, museli by to oni opravit nebo nést další náklady.

Obvykle se ale skutečně měří až ve skutečnosti - ALE vzhledem k času - na přípravu skřínek,jejich objednání atd. - se musí jednat rychle (obvyklá doba dodání 4 týdny). Bohužel jste mu nákres odsouhlasil a on to tak udělal.

3.5 tis Kč mi nepřijde vzhledem k ceně kuchyně zase tolik ... Zkuste něco najít na zednících - pokud jste nedělal svépomocí - třeba by něco zaplatili oni.

al bunda*

"Kdyby" neexistuje. Chybu jste udělali vy. Spěchali jste a nepřemýšleli.Stolař předpokládám vycházel z vašich požadavků. Dostal-li nákres, udělal kuchyň. V čem je problém? Proč čekáte, že je stolař jasnovidec?
Hezký den.

srajda*
hodnocení

Nedostal nákres od nás, sám si ho udělal, my jsme jen zadali, kde bude sporák, myčka a dřez, vybrali jsme si dvířka, ale nákres na počítači a vyměření dělal on. Jak si to vyměřil, takové to měl. Že mu to potom nepasovalo, je snad jeho problém, ne?
al bunda*

Není. Vy jste to byli, kdo změnil parametry a neupozornil. Co vlastně máte ve smlouvě? Byl nákres - ať už jakýkoli a dělal ho kdokoli - součástí smlouvy? Odvedl práci podle toho nákresu? Pokud ano, zaplaťte. Pokud ne, reklamujte..
Hezký den.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]