Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace a smlouva o dílo

Od: 1jana® odpovědí: 11 změna:

Zdravím, probíhá rekonstrukce koupelny. Při vybalení skříňky je zjištěna prasklá část, obal (krabice) neporušen. Je to na reklamaci. Ve smlouvě je dán termín dokončení prací. Jaký by měl být postup řemeslníka? Na reklamaci je 30 dní. Měl by zabezpečit novou a dodržet termín ...?

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

krtek6
hodnocení

2x

Pokud bych měl být zcela korektní, tak by měl dodržet termín i s reklamací...ono jako zákazníka Vás to nemusí zajímat, protože za termín dokončení se bere "předání díla bez vad a nedodělků", tudíž se na to vztahuje i tohle. Skříňku měl objednat dřív a zkontrolovat. Bohužel i takové věci se stávají.

Na druhou stranu pokud mu to prominete, dobře jen pro něj:).

ps...pokud nemá zákazník ve smlouvě penále za nedodržení termínu a podobné věci, tak jsou firmy velmi laxní v takových případech něco řešit promptně

 

hodnocení

0x
avatar martincakl

Zabezpečit novou skříňku by samozřejmě řemeslním měl.

S tím dodržením termínu je to trošku "na dohodu".., pokud on bude na tu skříňku čekat (třeba ji vymění hned, třeba ne), těžko objektivně dodrží termín.

asd1

Což je jeho problém a pokud je dobře postavená smlouva tak se uplatní sankce za nedodržení termínu. Tu si pak může vymáhat po viníkovi který to křápnul. Normální člověk se po něm ale vozit moc nebude, pokud za to nemohl a udělá maximum pro zrychlení (tj. nebude měsíc čekat na reklamaci, ale vezme novou skříňku, nebo bude zatím dělat všechno co jde bez skříňky). Předpokládá se že skříňku dodával on a ne zákazník...

Mmch. o reklamaci prodejce rozhoduje ihned nebo neprodleně (do tří dnů, déle jen pokud čeká na posudky apod.) a měsíc má na vyřízení tj. např. na opravu, praktika kdy se uznáno/ neuznáno člověk dozví až za měsíc nemá oporu v zákoně...

Samozřejmě...

Pokud to bude řemeslník, který mi pije krev a není s ním moc řeč, tak ho v tom vykoupu a nechám mu to "sežrat".

Pokud to je ale člověk, se kterým jsem spokojen a objektivně za to nemůže, vyjdu mu nějak "normálně" vstříc..

 

hodnocení

0x
avatar jenyk
Záleží co je prasklý a jak se to dá opravit či vyměnit.
Třeba prasklý sklo ve dvířkách ničemu nevadí, skříňka se namontuje a až budou nový dvířka, tak se vymění.
Pokud je prasklá nějaká část korpusu a nejde to namontovat a bude čekat na reklamaci, těžko asi dodrží termín.
Ono to je se vším. Když oba mají normální, lidský přístup, tak se vše dá vyřešit v pohodě, s úsměvem, k oboustranné spokojenosti.
Ovšem když je jeden prudič, tak dokáže otrávit nejen všechny okolo, ale i sebe.
hodnocení

Skříňka pod umývadlo, prasklé sedlo vpředu. Nelze namontovat. Na sifon bude napojena pračka. Spokojenost na straně zákazníka s koupelnou měsíc bez umývadla ... Poraďte jak nebýt prudičem a mít úsměv na tváři .

asd1

Pokud to neni skříňka extra na zakázku, tak jako řemeslník bych hned sehnal další a tuhle po vyreklamování udal někde jinde (pokud bych neměl "svůj" obchod kde to vymění hned.. Nebo rychle udělal aspoň provizorní "stojen" z desky a latí a na měsíc dal umyvadlo na něj (pokud by zákazník souhlasil).

Záleží na smlouvě, jestli dostal zaplaceno předem a na dohodě.. Jestli má všechny prachy, dělá bez smlouvy a má vás na háku tak jste měsíc bez umyvadla a to v lepším případě *smich*

A vy se neobejdete měsíc bez umyvadla? Nemáte vanu nebo dřez? To se snad dá vydržet.Na pračku si dáte malé zrcátko a kartáček si dáte jinam *houpy*

Jsou horší věci, nedávno jsem byl v "rekonstruovaném" bytě, který dva rádobyřemeslníci za 50 000 změnili k nepoznání. Majiteli nezbývá nic, jen vše vybourat a podat soudní žalobu na podvod. Bydlí nyní v hotelu, protože je byt neobyvatelný

 

hodnocení

0x

Vidím to tak, že se termín ostatních prací a vlivem reklamace skříňky nijak neprodlouží. Prodlouží se ale minimálně až o 30 dní dodání nové skříňky. Takže postup je takový, že pokud skříňku objednal řemeslník, tak vyřídí reklamaci sám a přijede namontovat novou skříňku. Pokud jste si skříňku objednali vy, pak si reklamaci vyřídíte sami a on pak namontuje novou skříňku. S termínem ostatních prací to nijak nesouvisí, jedině že by na skříňku navazovaly další práce, např. montáž osvětlení - tak to se také zpozdí.

Pozn.: aha , jedná se o spodní skříňku...*zed*

 

hodnocení

Zdravím a díky všem za reakce. Nakonec to vypadá slibně, poškozený díl výrobce pošle, reklamaci uznal. Protože je jen našroubovaný, půjde vyměnit. Nový termín jsme dohodli.

Pro " ingjirimares"

rada s dřezem a zrcátkem na pračce pobavila *ee*... pračka v koupelně bohužel ještě není. Nemyjeme a nepereme.

Smlouvu o dílo mám, obsahuje i sankce za nedodržení termínu. Kdybych tedy chtěla, mohu požadovat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]