Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Domácí nabíjení elektromobilu

Od: krtek6 odpovědí: 47 změna:

Zdravím místní osazenstvo!

Mám tu další svůj projekt a potřeboval bych si utřídit a ujasnit/potvrdit informace, které jsem doposavaď posbíral.Přišel jsem si opět pro radu ohledně dimenze elektro rozvodů.

Sitauce: řadová(10) garáž klasika, kde nic tu nic. Stávající přívod elektro je hlíník AGY 4mm2, stažený do věnečku v garáži a z toho rozhozený 2 žilové AL kabely pro 2 světla a z nich na 2 zásuvky. Hlavní rozvodná skříň(1) s podružnými rozvaděči(10+1) a jištěním je v boční stěně komplexu cca 15m ode mě. Stávající jištění 1x10A.

Stav: nedostatečné v místě a čase

Požadavky: nové rozvody v mědi, pár zásuvek, světel a HLAVNĚ "PŘÍPRAVA" NA NABÍJENÍ ELEKTRO AUTA čili 3f 400V zásuvka

---- nejsem žádnej fanoušek elektromobily a vůbec to neprosazuju, ale jsem ve stavu, že když už to mám rekonstruovat, tak ať tam mám pro strýčka příhodu nachystané vše, aneb řídím se heslem: vícekrát to předělávat nebudu------------

Takže...co jsem zatím vyšmoulil:

3F nabíjení 22kw: (ne, nechci tam menší 11kw, proč bych to dělal) vyžaduje přívodní kabel z podružného rozvaděče s jištěním ke koncovém prvku CYKY 5x6,0mm2 + ideálně přívod Cat5e pro nějaký sofistikovanější ovládání. To asi nebudu chtít, co bych tam kde ovládal. Koncový prvek nástěnná průmyslová 5kolíková zásuvka pro 3F 32A.

Tato zásuvka by měla být jištěna Jističem 3x32A kategorie B 10kA

Pokud tedy tento 3F rozvod má mít 32A je potřeba to ještě ochránit Proudovým chráničem 40A podle pravidla (vyšší prvek vyšší proudová zátižitelnost). Proudový chránič může zároveň sloužit jako hlavní vypínač? A měl by ten proudový chránič být osazen v té hlavní rozvodné skříni kde je měření místo toho 1x10A jističe nebo by měl být osazen v novém podružném rozvadeči přímo v garáží spolu s ostatníma prvkama a před elektroměrem by měl být ještě nějaký další prvek?*zmateny*

Obyčejný zásuvky a světla neřeším tam je to klasika 3x2,5mm2 a 3x1,5mm2 jištěné 10A a 16A Jističi.

Pokud bych pak ten CYKY 5x6,0mm2 od 3F zásuvky nezapojoval a nechal jen ležet připravaný v rozvaděči do budoucna a jel pouze standarně na 1fázi, vleze se 6mm2 vodič do 1F jističe 16A?

Mám někde v těch mých myšlenkách chybu?*zmateny* Díky *palec2*

 

 

47 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ladis*
hodnocení

0x

1) proudový chránič je v každém EV dobíjecím kabelu, i v každém Wallboxu, povinně dle normy (ale klidně si dej další spotřebič, děláš rekonstrukci na 100 let), kde ho umistiš je skoro jedno a proč by nemohl sloužit jako vypínač?

2) auta s využitím 22 kW jsou na trhu 2, možná tři. Ale ty budeš mít jistě časem 2 až 3m tak se cyky 5x4mm jistě hodí, ale ty dej 2x 5x6 a máš to :) to hlavní - délku kabelu, jsi neuvedl.

3) 6 i 16 mm se určitě vleze do úplně každého, tedy i 1F jističe, doporučuji se kouknout na specifikaci jističů.

ps: pokud většinu energie časem sežerou těžební asicy a ev, můžeš očekávat růst energie a do ceny půjdou staré spalováky, je možný, že tvé dílo nevyužiješ...

sleduj: kurzy.cz/...

krtek6
hodnocení

1) já se dočetl, že chránič je pouze u Wallboxů standardně, ale v těch kabelech není...a jsi první kdo zmiňuje normu, že to musí být u obou

2) ano, s 22kW jsou zatím 2-3, ale jak říkám. Nebudu to teď dávat jen na 11kW, ale chci rovnou na těch 22kW právě proto, abych nebyl v pasti. Ono to tam určitě časem dojde, že těch 22kW bude standart ne-li víc.

A právě všude buď zmiňují jako bernou minici 5x2,5mm2 na 11kW nabíječku nebo těch 5x6,0mm2 na 22kW nabíječku. Je mi jasné, že 5x4mm2 tam půjde taky, ale k tomu jsem nikde nenašel nějaké porovnání co to snese a jaký by byl rozdíl v rychlosti nabíjení což je asi primární důvod toho cpát ta tlustější kabel. Rychlost...

3) já si to myslel, ale když už jsem se tady tak rozepsal tak proč se nezeptat*hi*

Takže sestava prvků je následující? Chárnič 40A - elektroměr - jistič 32A - jističe 16A+10A -

---

Ano, je možné, že k tomu nikdy nedojde a bude to tam k ničemu...ale já budu raději klidně spát s vědomím, že to tam mám než si pak nadávat proč jsem to tam nedal když jsem měl tu možnost*smich* víc v tom nehledej

ladis*

1) V každém EV kabelu je Fí povinně, proto je tak velký ten kabel, bez chráničijističe se EV kabel nesmí prodávat. Jedině si ho ubastlit. Destička co si povídá s autem by se vlezla do konektoru a nemuselo by to být tak masivní...

2) rozdíl v rychlosti čeho? 4mm2 by se při plných 22kW (což ale bude jen zlomek z celkové dobíjecí doby EV, který dovede využít tuhle energii) lehce ohřál (je otázka, zda by se ohřál na 37°C abys v ruce ucítil teplo) a byly by lehké ztráty na topení třeba po dobu 20 minut kdy pojede proud na max.

4mm se běžně používá pro 32A ve zdi. V těch EV kabelech používají 6mm proto, že je černý a necháš ho na slunci a klidně dosáhne 60° i pouhou absorpcí Slunce, prostě pro nejhorší možnou kombinaci okolností.

3) projekt! Nerozumím té topologii - dodej plánek. To jde z baráku anebo odkud do garáže? Pokud řadové garáže, kdo bude platit paušál za distribuční EM?

jen podotknu, že

chránič - EM (podružný?) - jistič - jistič

jsou 4 elektro spotřebiče za sebou, které budou odebírat energii.

krtek6
hodnocení

1) Dobře, beru, že v každém kabelu pro elektromobil je chránič zabudován a máš pravdu. Ale co v případě, že budu chtít tu zásuvku použít výjimečně i na něco jiného. Prostě náhoda je blbec. U mě jeden nikdy neví. Tak v tom případě bych ten chránič musel mít stejně v tom rozvaděči na tu zásuvku, ne? Tomu bych z hlediska norem nevyhl...

2) Tak oni všude obecně uvádí, že na klasickou 230v zásuvku dobiješ běžný elektro auto za 20hod a stou 3fázovou na 11Kw pod 10hod a s tou 22kW třeba za 6-7hod...čísla nechme teď stranou. Prostě čím výkonější nabíječka, tím rychleji nabije. To je logické (za předpokladu, že to to auto umí taky přijímat)

To s těma °C kabelů nevím a jsem rád, že mě někdo zas poučí. Já se snažil projít celý internet a dozvědět se co nejvíc, ale prostě všude operují s tím co jsem psal výše 5x2,5 nebo 5x6. Nikdo nezmiňoval možnost 5x4. Jestli je pravda to co píšeš, tak pak samozřejmě stačí 5x4 a není o čem se bavit. Těch 5x6 by bylo prostě jen předimenované a stálo by to nějakou korunu navíc.*nevi*

3) Současný stav je takový, že elektriku do garáží dodává SŽDC jako "prostředník". V rozvaděči je jedno hlavní měření (jejich) a k němu 10 podružných elektroměrů (na každou garáž), které si odečítají dráhy a pak posílaj faktury. Každý elektroměr má svoje jištění min. 10A. Podle toho co jsem tam viděl jsou ty rozvody dimenzované asi na víc, protože jeden tam má myslím dokonce 3x20 a jeden aj 3x25A (neptej se mě na co, ale je to tam). Vše v hliníku.

 

hodnocení

0x
avatar stir
V první řadě bych si zjistil, jaký tarif se používá u řadové garáže a zda vůbec bude možné používat nízký noční tarif, protože to muze vyjít dráž než u komerčních stanic. Pak můžeš řešit zbytek. Další věc, chránič je v každém wallboxu i nabijecim kabelu. U průmyslové petikolikove zasuvky stačí jen zasunout. Taky zjistit cenu za jistič 20A nebo 40A U řadové garáže. 22kw je dle mého nesmysl, protože téměř všechny vozy mají 11kw palubní nabíječku. Je to málo? Baterii 80kwh těmi 3x16A nabijes za sedm hodin z nuly do sta. Ale nikdy neprijedes domů z nulou, pro nabíjení takto velké baterie ze 20 do 80% většinou stačí 4hodiny a něco. Za předpokladu, že v autě bude trifazova nabíječka. Některé vozy mají i 32A jen na jedné fázi.
krtek6
hodnocení

Pokud vím, tak rezervovaný příkon 32A je běžný a standardně dostupný (kdyžtak mě opravte) cokoliv vyššího jak 32A je na posouzení dimenze rozvodů. Aspoň takhle mi to někdo říkal nebo někde jsem k té informaci přišel.

Cena za jistič je průměrně 55,- u 1Fx25A, 135,- 3x25A, 175,- 3x32A (to jsem našel na internetu pro ČEZ)

Ano, vím, že všechny vozy mají teď 11kW nabíječku a v průměru 80kWh baterii, ale já nepředpokládám, že zůstane jen u tohodle a postupem času se bude zvětšovat. A jestli je to málo? Já nevím.*nevi**zmateny* Možná ano, možná ne. Kdo to teď dokáže říct? Jak jsem psal v úvodu. Já stavím s rezervou do budoucna, ne pro dnešek.

Nemyslím si, že se budou dále navyšovat kapacity baterií, spíš bych řekl, že budou baterie menší a lehčí s kapacitou okolo 50-60kwh a na tyto baterie nebude třeba dobíjení za cca 2 hodiny, spíše to rozložit v čase na celou noc nabijet pomalu. 80 až 100kwh baterie budou už jen výjimkou pro někoho, kdo třeba jezdí hodně km denně. Letos přijdou na trh nový ioniq 5 a kia ev6 s 800V architekturou a tyto auta lze dobíjet na dlouhych cestách velmi rychle z 20 na 80% za 18minut a můžete jet dál dalších cca 300km. Po 300km si každý rád da přestávku na WC nebo protažení, na kafe už to ani nebude.Tyhle vozy budou mít v základu 58kwh baterií, což bude úplně stačit. Pro denní používání máš u elektroauta každé ráno plnou a ve většině případů ti bude doma stačit i nabíjet pomalu z 230V zasuvky, což za 8 hod pri 10A udělá dojezd na 100km a to málokdo denně ujede. Takže 3x32A bych ja osobně vůbec neřešil, protože to auto nevyužije a jen budeš platit za instalovaný příkon. I 3x16A je vcelku zbytečnost, idealne 3x10A by úplně stačilo. Cca 6,9kwh za hodinu x 8hodin nočního tarifu ti nabije cca 300km. vesměs lidi nabíjí už při 40az 50% nabiti baterie, takže když víš, že pojedeš pozítří delší trasu, prispusobis si nabíjení s předstihem nebo se docvakneš u Kauflandu během nákupu, pro případ nouze. Mnoho lidí bude nabijet 3x nebo 4x měsíčně, takže hnát se za velkým příkonem v garáži nebo doma kvůli elektroauto je zbytečnost. Spíše si myslím, že lidi s ev budou časem řešit fotovoltaiku a nabíjet ze slunce, než cpát prachy distributorum.
Pokud bych chtěl nabíjet auto z fotovoltaiky, tak musím mít doma ještě jednu baterku, kterou mi nabije přes den slunce a večer když přijedu, tak nabíjet z baterie. A to nesmí celý den padat sníh. Nebo pak nebude večer z čeho nabíjet.
Fotovoltaika bez baterioveho úložiště je nesmysl, pokud člověk přetoky prodává do sítě za několik desetníků. Je lépe energii spotřebovat v místě. Zároveň se ale nevyplatí nabíjet ev z bateriového úložiště kvůli ztrátám. Takže pokud ev nestojí přes den doma, vyjde lépe ho nabít nočním tarifem.
jenda22

Fotovoltaika na nabíjení akumulátorů je nebetyčná blbost. Pokud někdo ze zdejších radilů má FVE tak dobře ví, kolik vyrobí elektřiny. Za Slunečný den 2,6kWp dá něco kolem 15kWh. Pokud je slunečno. Nebo také 2 kWp atd.

Tedy naprostá blbost. A ještě pořizovat akumulátory aby byl solár naprosto výkonově nevratný? Hloupost má neomezenou působnost.

 

 

jirib
hodnocení

0x
No hlavně,aby se ti vyplatily zálohy za jistič...
Dej tam pořádné kabely a jistič zatím třeba 3x10A...později ho můžeš navýšit...určitě je blbost tam nacpat 3x32A a za 10let si koupit elektroauto...to už bude možná ČEZ dávat auto za cenu připojení...
Nepíšeš jaký je tam teď maximální jistič a zda ti navýšení povolí?A hlavně kdo to zaplatí...?A taky by to měl řešit ten,kdo tam bude dělat revizi...
krtek6
hodnocení

Však tohle je můj záměr, a proto to řeším. Nachystat rozvody tak, abych pak potom jestli to bude nutné, popřehazoval pouze jističe a přepojil kabely ve skřini a mohl případně používat. Bez stavebních zásahů. Proto jsem se taky ptal na doplňující dotaz, zda do 1F jističe můžu zapojit 6mm2 průřez.

Prostě si natáhnu novej přívodní kabel 5x?mm2 udělám podružný rozvadeč v garáži, pár světel, pár zásuvek a 1-2 400v zásuvky někde v rozích, které dokud nebudou potřeba budou v rozvaděči odpojené a budu používat obyčejný 1x16A tarif a jistič.

 

hodnocení

0x
Proudový chranič musí být na každé nově instalované zásuvce.
Nechápu proč chcete tak velký příkon když auto bude většinu času stát v garaži.
Třeba při 3x16ampér přes noc dostanete přes 100kilowathodin, zbytečně budete platit zarezervovaný příkon a rychlé nabíjení není dobré ani pro akumulátory v autě.
krtek6
hodnocení

Takže jsem to psal dobře. I když je chránič v nabíječce od auta, tak pokud použiju zásuvku na něco jiného třeba plácnu cirkulárku (je to blbost, ale nic lepšího mě nenapadlo) tak tam ten chránič musí být)...

Proč tak velký?...znovu...nestavím pro dnešek,ale s rezervou do budoucna. Jestli se někdy využije, není samozřejmě jisté, ale jsem klidnější když vím, že něco někde mám s dostatečnou rezervou než se pak bít do hlavy, že jsem tehda ušetřil pár korun a pak mi to nebude vycházet.*nevi* Nic víc v tom nehledejte.;)

Větší průřezi vodičů můžete dát, v budoucnu můžete zvětšit hodnotu jističe před měřením.
Čas ukáže zdali dnešní poplatky za rezervovaný příkon zůstanou stejné, ale obávám se že začnou hodně růst aby tlak na rozvodnou soustavu byl udržitelný.
ladis*

Proudový chranič NEmusí být na každé nove zásuvce :) Co treba prodlouzeni okruhu :) Jednak takove doporuceni plati pro celkove rekonstrukce a druhak jde o obvody pristupne laikum, coz v uzavrene garazi neni. Navic pro sebe si muze udelat co chce, na rozdil od zivnostnika pracujiciho pro obcany a pokud to nebude pronajimat materske skolce jako hernu, tak bych byl v klidu, jiny pripad me nenapada co bude pripojovat v garazi a pokud bude pripojovat jen EV, tedy 2 Fi za sebou, tak *smich2*

Hlavne at si krtek zjisti cenu za kWh v D01d, ta je dnes nad 5 Kc a to se dobijet s ni se tedy moc neoplati a ta cena pujde nahoru, ja vloni dosahoval < 2 Kc vcet. rozpocteneho pausalu (cena faktury / pocet kWh). Ledaze dostane jinou sazbu. Ale EV sazba ma jen 8 hodin nizky tarif, ktery stoji cca 3 koruny/kW a ten pausal bude take velky.

Jo a z 1F pripojky dobijete standardne 230A x 16A x 12 hodin = 44 kW ale dalo by se to upravit ve vetsine aut, abyste z 1F domovni pripojky dobil 2 nasobek, tedy i pres 90 kW za 12 hodin. Uspora je v kWh 0,6 Kc, kdyz spravne optimalizujete amperojistice.

Ale si myslim, ze za 10 let bude elektrina 4x drazsi nez dnes, a kdyby s ni mel kazdy treti dobijet osobni auta, kterych tu v CR je snad 6,1 milionu, no tak cena elektriny bude 8 nasobna nebo nebude kde ji brat.

Zaver: dobijet jde i z 1F a hliniku a pridelat si novy kabel je otazka 1-2 dnu. Proc to delat nyni? Protoze mam kabel "levne" od kamose pres plot? Nejdriv bych si nasetril na EV a az potom bych resil kabely, za 10 let muze byt vse jinak. *zed*

krtek6
hodnocení

ladis: existuje speciální sazba pro elektromobily D27, kde tě kw stojí cca 2,50,- a prej ji dostane každej kdo přijde na elektrárnu a ukáže techničák od auta:) (info web)

zabíháme myslím moc do detailů co by kdyby...já to tam prostě chci mít pro sichr...a navíc...kdybych někdy byl nucenej nebo bych se zbláznil a musel tu garáž prodat...tak to díky té elektrice a celkové rekonstrukci co tam provádím bude mít vyšší tržní hodnotu*palec2* asi tak..*smich*

ladis*

Indeed :) priloha cenik sazby D27d elektro 3x25A ve strednich Cechach.

no ale tech 8 hodin neni v kuse ze ne :) tak si nastuduj, ze te to bude stat tak 60.000 za wallbox ktery si s tim poradi, a nezapomen na rezervovany prikon to bude taky par tisic - jeste chces EV?

schvalne, jestli se ti povede zjistit spinaci casovy harmonogram na d27s sazbu

Jo a zbytek 16 hodin za 4,70 :)) A pausal mesicne. Gratuluji. Hele nejdriv si porid domek, tam garaz a pak muzes resit, jak jsem ja mel na fakture <2,00 Kc s DPH i s rozpoctenym pausalem jo? :) Na kabely se vykasli. Zrejme v zivote vzdy resis ty jednoduzsi ulohy, a na ty tezsimti nezbyde kapacita :))

Domácí nabíjení elektromobilu
Tu sazbu samozřejmě dostaneš, ale nevim přesně, jestli ti ji přidělí do řadové garáže na jiné adrese. Proto jsem psal, ať si to zjistíš. Kdyby bylo možné používat tarif, jaký máš doma, nebyla by třeba draha sazba Do1d pro garáže nebo chaty. Legislativa je v podstatě hodně pozadu a není vůle s tím něco dělat. Takže počítat s nabijem v řadové garáží za 2,50 až 3kc je v podstatě nemožné, ale možná se pletu a nemam nové info. Ideálně je řešit nabíjení v blízkosti domu, kde auta casto parkuje hned u bytového domu a udělat si zásuvku tam, napojeno na svůj elektroměr.
krtek6
hodnocení

stir: ta garáž je nejblíž "domu" co jen to jde*smich* blíž už to nejde...bych musel leda vzduchem nějakych 350m a ještě nějak přes hlavní 4 proudou silnici, abych to měl z bytu*smich*

Ladis D27d je 8hod v kuse v noci, zatím. S rozvojem chytrých sítí a nástupu oze se to ale může měnit podle denní produkce elektriny. Například v době špičky může být hodně levná a při nedostatku naopak drahá. Necháš auto v zásuvce a ono si bude samo nabijet jen z levného tarifu a naopak můžeš dostat slevu, pokud v nedostatku výroby el budeš chtít dodávat elektřinu zpět do sítě na vyrovnávání špiček. V některých státech už se na to připravují, ale u nás je to otázka století, protože jsme ve všem za opicema.
Krtku anebo vzduchem jak Nikola Tesla:) U nás to lze, auta parkuji na boku bytovky, takže už to mám vymyšlené. A taky eon u nás nabízí dva nabíjecí body v místě bydliště, pokud si jako majitel ev zažádáš. Ovsem cenu elektřiny neznám. Na pomalenabijeni to ale nebude moc.
ladis*

D26 (v priloze, se stejnymi parametry) vypada v tech zbylych 16 hodinach o dost levnejsi, me pred xx lety znamy dal razitko a zadny aku ani bojler nemam. Ale za tech xx let jde stale v jednom kuse a stale ve stejnou dobu, coz NENI pravidlem. U D25 ktery je vyrazne drazsi to spinaji na 2 nebo 3 kusy a stale ty casy meni = k nicemu pro EV.

Pokud je zatim D27 ze zakona v jednom kuse, pak OK, ale s ohledem na DNESNI ceny "smart" bych ja osobne i pro EV pouzil jiny nez D27 sazby :)) Vim kolik stoji ten wallbox pro rizeni z HDO (nesmyslnou cenu).

Domácí nabíjení elektromobilu #2
asd1

Jasně vyrovnávat špičky a vycyklovat si baterku do max. pár let je prima nápad*smich*

Když se na to kouknu celkově, tak aktuálně je elektromobil kokotina jak finančně, tak užitnou hodnotou, komfortem a i ekologií.. A supr zrychlení - zkus s tim jet chvíli rychleji ono tě to přejde, to je tak 10 minut machrovat a pak se už bojíš přišlápnout aby to dojelo k nabíječce... Na sněhu na horách to bude taky prima, už vidim jak se pěkne vyhoupeš z hlubšího sněhu jako s klasikou Ale to platí i pro klasiku s asistentama (který ne všechny jdou vypnout), čim modernější auto tim uživatelsky horší, to musej vymejšlet kravaťáci naprosto mimo realitu *zed*

ladis*

EV je dobry:

pokud umis

- doma kWh pod 2,50 Kc

- si to EV narvat do nakladu (coz 90% majitelu EV udela, a jeste odecte 21% DPH)

- pokud umis nasosat dotace na cokoliv

- jezdis okolo komina (taxi, rozvazky po meste) a masivne, pak se to treba do 2-3 let zaplati...

- a jeste mas placene spoluprace jsk ElektroDead, to se ti to pak propaguje.

kupovat to ze zdanenych penez resp bez vyse uvedenych moznosti je opravdu ekonomicky nonsense, skoda ze jsou zatim EV tak drahy...

Asd1 nevycykluješ, jde o výpomoc a jak už jsem psal, je to dobrovolné. Vem si třeba milion ev, které se do toho projektu přihlásí a povolí čerpat třeba jen 5kwh. Pri tom milionu ev to dává hodinový výkon nebo kapacitu 5000mwh, to je pět jaderných bloků o výkonu 1000mwh. Pro baterku odběr 5kw za hodinu nic neznamená, ani ji to nepolechtá. A vůz ti vydělává peníze i v době, kdy nejezdí a zrychluje se návratnost. Mně to dává logiku.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Mrkni na videa Elektrotáty, má tam vše, co potřebuješ vědět.

youtu.be/...
A chytré nabíjení

youtu.be/...
laddis

@Stir napis prosim cenu toho reseni v poslednim videu, dik :))

Pokud by to cele co tam ukazuje (vcetne proudovych transformatoru na privod) bylo bez prace pod 60.000 Kc tak smekam

krtek6
hodnocení

však tady toho borce jsem sledoval a od něj mám nejvíc info *smich* přesně tyhle 2 videa...a když si je poslechneš celý od začátku až dokonce, tak i zjistíš kde jsem přišel na kábl 5x6mm2 :-D ...to je zrovna v tom prvním videu, kde to popisuje ten číman... tak jak to má on si to představuju...já chci prostě teď skončit tím, že budu mít zásuvku ve zdi, odpojenou v rozvaděči a nachystanej a nadimenzovanej přívod pro případ "co by kdyby" :) žádný wallboxy, teslaboxy, relé a podobný chujoviny...prostě budu mít "mrtvej" kabel ve zdi:)

Jasně, já te chápu, ale taky tam říká, že 5x2,5mm stačí na 50metru. A jak jsem ti psal výše, já osobně bych nad 3x16 nešel, spíš těch 3x10A je plně dostačující. Kabel si tam samozřejmě dat můžeš, nachystat bez zapojení, pak jen dokoupis s autem klasický nabíjecí petikolik, který už má vše v sobě. V autě nastavis jen noční tarif a samo to sepne. Wallbox neni třeba. Ale je otázka, jestli bude možná změna tarifu v garáži na d27d, což si myslím, že v dohledné době bude z duvodu tlaku lidí na distributory možné.
Laddis kup si nové turbo a neotravuj, možná ti 60 tacu bude stačit:0)
laddis

Ne vážně mě zajímá kolik to stojí. Víš to nebo ne? :)

Ps; Určitě jste oba kluci celý žhavý do spejbla (Staňka).

laddis

@krtek6 dej si tam 4x10 a uz to neres

na co potrebujes N kdyz Ficko budes mit v garazi :)) To bude tvuj fakturacni elmer?

Laddis na co potřebuješ cenu, když tebe se to netýká. Ty jako odpůrce ev a solárů si nikdy ev nekoupíš. A kdyby náhodou se stalo, že by ti spalovak nechtěl už nikdo prodat, budeš určitě dobíjet ev elektrocentralou na ropu a v garáži budeš mít cisternu. Ve finále te to vyjde ještě dráž, protože benzin už bude tak drahý, že si ho dovolí málokdo. Nakonec tě ještě udá soused, ze zamorujes ulici a v noci děláš kravál:)

Spíš mám obavy pokud se cena elektřny pro EV dotáhne na tržní cenu,že nabíjení v noci centrálou bude úplně běžná věc

Až přestanou dotace do uhlí, plynu a jádra, může být elektřina 4x levnější. Samozřejmě plus inflace, kterou stále máme nejvyšší v EU.
laddis
@stir znáš to: chytrý napadne hloupý názor, hlupák jeho autora ;)
Neboli se nesnaž komentovat mě, když máš problém odpovědět na prostou otázku…
Propaguješ tu propagační video, za který někdo dostal zaplaceno :) já si eve klidně koupím, až mi to bude dávat smysl. Jak můžeš tvrdit co nikdo nikdy neudělá, nebo udělá? Takovéto kategorické soudy zaznívají převážně z úst bl…!
Laddis já jsem tě neurazil, jen jsem popsal tvoje představy. Takže jestli to bereš osobně, omlouvám se ti. Nemám s tím problém, nejsem z těch urážečů typu martincakl, asd a někteří další. Jinak vím, kolik stojí ty wallboxy a ty chytré věci okolo, je to i v těch videích, ale zároveň je třeba dodat, že to člověk k životu nepotřebuje. Stačí 230 nebo 380V zásuvka úplně bohatě a sám pan Staněk uvádí, že takto nabijel téměř dva roky bez omezení. Jelikož ten chytrý walbox dostal darem, tak ve videu ilustruje jeho výhody, pokud doma máte více spotřebičů a nechcete hlídat co a kdy zapnout. Zároveň používá několik elektromobilů a téměř každý týden testuje další a další, tak se mu to hodí, protože vždy nějaký stojí doma a je výhodnější nabíjet ze solárů, protože bateriové úložiště má již okolo 9-10hod ráno plné, za jasného dne. Běžný uživatel si nabije ev v klidu v noci pomalým nabíjením výkonem třeba vysavače. Možná to někomu nedává smysl nebo neví, takže v tom vidí hrůzostrašné scénáře, ale když si člověk několik ev zkusí nebo má možnost si ev na týden dva půjčit a používat, pak se mu rozsvítí. A nejen v jednoduchosti nabíjení bez potřeby jezdit k čerpačce, ale samotné jednoduché obsluze a požitku z jízdy. Pak se mu už do normálního auta usedat nechce, protože než se vůbec rozjede, musí udělat několik úkonů manuálně, které u ev odpadají a co teprve řev a vibrace celého motoru nebo dlouhá doba než se to vůbec roztočí a začne to trochu jet. No a používání brzdy je samotná kapitola o sobě, protože ovládání vozu čistě jedním pedálem je silně návykové. Po přesunutí zpět do spalovaku si člověk připadá jako kdyby se vrátil v čase o sto let zpět.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Cca od 7min o nabíjení

youtu.be/...
asd1

Tvl to je jak agent s masážním křeslem nebo test od MTF *smich*

Jasně že prodejce všechno vychválí jak je to skvělý a o nevýhodách se vůbec nezmíní... A upřímně toto i když by mi to nabízeli zadarmo s podmínkou že budu jezdit pouze tímhle jako jediným autem, tak je pošlu do ... háje zelenýho.

asd1: Prostě vemte v potaz to, že od příštího roku budete muset dle nařízení EU č.205/2021 elektroauta milovat i když nebudete chtít. Jakékoliv vzpomínky (byť i jen myšlenky nevyslovené nahlas) na auta se spalovacím motorem a cokoliv negativního o EV, bude zakázáno a trestáno nepodmíněným trestem. A budete poslán na převýchovu do Brusele...

exemplarnitres

Houby, bude to trestano presne takhle, vytahnou vas na dvorek a rovnou do zatylku ostrou...

tinyurl.com/...

Tady ten mel stesti, ze mu 5x selhaly 2 zbrane a pak ho nechali jit

asd1

Proti tomu vlastně nic nemám - když pojedu na kole, tak bude malý provoz aut, tím se válka autíčkáři - pumpičkáři docela vyřeší *smich* Jestli se teda nezakáže i kolo protože cyklista překračuje ekonormu CO2 i metanu *smich*

asd1: Cyklista vyprodukuje 10x méně CO2 na kilometr než auto. No jo, ale pokud v autě budou 4 osoby, tak už je to jen 2,5x méně..

Ale sakra, stále to CO2 ten člověk produkuje...a produkuje.

Nezakážeme člověka?

asd1

Ne, jen bude povinný elektrokolo aby cyklista moc nedýchal ;) Proto tam už nebudou šlapky ale jen stupačky (aby po vybití baterky náhodou nezačal šlapat! *smich*

Si z toho děláme ..., ale ekosluníčko je tohle schopný vymyslet a prosazovat...*zed*

honzin*

Ať se to štírovi a podobným líbí nebo ne, tak současné pojetí elektromobility je slepá ulička. Klidně sem dejte příklady technologií, které nedávali technicky a prakticky smysl, ale přitom se masově rozšířili napříč společností. A něco co musím někam na desítky minut až hodiny zapnout, abych následně mohl vyjet je právě takovým nesmyslem. Navíc to předpokládá vybudování masivní a decentralizované infrastruktury za překonání obrovských praktických problémů. Tohle prostě nemůže vyjít. Resp. může v diktatuře. No jednu (proletariátu) jsem již zažil, takže dost věřím, že to nakonec prosazeno bude.

 

hodnocení

0x

No,ak sa svet uberie týmto smerom. magazin.autobazar.eu/... a namontujete si toto http://sspower.sk/ na plnenie nádrže,tak ani elekriku nemusíte prerábať.:)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]